אנדי גרוב, מראשוני אינטל, הלך לעולמו בגיל 79

גרוב, יהודי ניצול שואה, הצטרף לחברה מיד לאחר היווסדה, ושימש כנשיא וכמנכ"ל שלה ● בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל: "הוא הפך, שוב ושוב, את הבלתי אפשרי למציאות"

אנדי גרוב, מראשוני אינטל. צילום: באדיבות אינטל

אנדי גרוב, מראשוני אינטל (Intel) ואחד האנשים המשפיעים על תעשיית ההיי-טק העולמית, הלך אתמול (ב') לעולמו והוא בן 79 – כך הודיעה החברה.

גרוב, יהודי יליד הונגריה וניצול שואה, היה העובד הראשון באינטל לאחר שרוברט נויס וגורדון מור ייסדו אותה ב-1968. ב-1979 הוא מונה לנשיא החברה ושמונה שנים לאחר מכן, ב-1987 – למנכ"ל שלה. הוא הוביל את הפיכת אינטל ליצרנית המובילה בעולם המוליכים למחצה וכונה "הבחור שהניע את שלב הצמיחה" של עמק הסיליקון. גרוב ויתר על תפקיד המנכ"ל ב-1998, לאחר ששנתיים לפני כן התגלתה אצלו מחלת הסרטן, אולם שימש בחבר הנאמנים שלה עד 2005.

במהלך הקריירה שלו ולאחר פרישתו היה גרוב מהדמויות המשפיעות בתעשייה, וכתב ספרים בנושא שהפכו לרבי מכר, כמו גם מאמרים אקדמיים. סטיב ג'ובס נועץ בו לפני שקיבל את ההחלטה לשוב ולהיות מנכ"ל אפל (Apple).

מזוועות השואה לצמרת תעשיית ההיי-טק העולמית

גרוב היגר לארצות הברית בהיותו בן 20, לאחר ששרד את השואה ודיכוי מצד הסובייטים. הוא למד הנדסה כימית בסיטי קולג' בניו-יורק וב-1963 השלים את הדוקטורט שלו באוניברסיטת ברקלי בקליפורניה. לאחר שסיים את הלימודים גייס אותו מור לחברת Fairchild Semiconductor כחוקר. לאחר מכן הוא התקדם להיות ראש מרכז המו"פ של החברה, תחת מור. לאחר שנויס ומור עזבו את Fairchild וייסדו את אינטל, גרוב היה הראשון שהם שכרו את שירותיו.

יצוין כי גרוב שיחק תפקיד מפתח בהחלטתה של אינטל לעבור מהתמקדות בשבבי זיכרון למיקרו-מעבדים. תחת הנהגתו ייצרה אינטל את מחשבי ה-386, הפנטיום ואחרים. הוא הביא לצמיחת ההכנסות השנתיות של החברה מ-1.9 מיליארד דולר ליותר מ-26 מיליארד.

גרוב התנדב ותרם לתחומים שהיו קרובים לליבו, בהם למחקרים אודות הסרטן ופרקינסון. הוא הותיר אחריו אישה, אווה, לה היה נשוי במשך 58 שנים, שתי בנות ושמונה נכדים.

בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל, אמר כי "אנחנו עצובים מאוד על לכתו של המנכ"ל והיו"ר לשעבר של החברה, אנדי גרוב. אנדי הפך, שוב ושוב, את הבלתי אפשרי למציאות, והיווה השראה לדורות של אנשי טכנולוגיה, יזמים ומנהיגים עסקיים".

אנדי בראיינט, יו"ר החברה, ציין כי "אנדי הטמיע אסטרטגיה ומנהיגות שממשיכים להשפיע על התעשייה עד היום. הוא שילב בין הגישה האנליטית של מדען ליכולת לשלב אחרים – מה שהביא להצלחת אינטל בתקופה בה המחשוב האישי, האינטרנט ועמק הסיליקון צמחו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים