האפליקציה הישראלית Sync.Me נחסמה להורדה בארץ

האפליקציה מאפשרת לחסום שיחות והודעות ממספרים לא מזוהים, ומסנכרנת בין המתקשרים לפרופילים שלהם ברשתות החברתיות ● החברה שפיתחה את Sync.Me קיבלה הוראה להוריד אותה ולהפסיק לאסוף מידע על המשתמשים מישראל

הוסרה בהוראת משרד המשפטים. Sync.Me

אפליקציית Sync.Me הישראלית (שנקראת גם Caller ID) נחסמה בישראל וגולשים מהארץ לא יכולים להוריד אותה מזה ימים אחדים. מהחברה שמפתחת את האפליקציה נמסר כי אנשיה קיבלו דרישה לחסום אותה בישראל ולהפסיק לאסוף מידע מהמשתמשים.

חיפוש בחנויות האפליקציות Google Play ו-App Store אחרי שמה לא מעלה את האפליקציה וניסיון להוריד אותה מישראל דרך האתר מוביל לכיתוב שהיא "לא זמינה להורדה במדינה שלכם". גולש שהשתמש בלינק ישיר אמר לאנשים ומחשבים כי הוא הצליח להוריד את האפליקציה, אולם כשנדרש להוסיף מספר טלפון, על מנת להשתמש בה, הוא קיבל הודעה כי "המספר שהזנת אינו חוקי. אנא נסה שוב". גולשים אחרים התלוננו ב-Google Play כי הם קיבלו הודעה דומה.

Sync.Me היא אפליקציה שנמצאת בבעלות חברה תל אביבית בשם דומה, שמאפשרת לסנכרן בין רשימת אנשי הקשר של המשתמשים לפרופילים שלהם ברשתות החברתיות. עוד מאפשרת האפליקציה לזהות ולחסום שיחות ממספרים לא מזוהים ושולחי הודעות SMS ובכך, לפי מפתחיה, למנוע ספאם. כדי לעשות זאת, היא אוספת מידע רב על המשתמשים. Sync.Me צברה יותר מ-10 מיליון הורדות ברחבי העולם ופופולרית מאוד בישראל.

האפליקציה היא גרסה מתקדמת של SmartSync, שאפשרה פעולה דומה למשתמשי iPhone בלבד תמורת דולר והוחלפה לשם הנוכחי לאחר יציאת iOS 6. היא פותחה על ידי Ultimake שבבעלות חן וינר, שנוסדה ב-2008, כש-וינר היה בן 23. ב-2012 הוא נפגש עם שלמה אונגר, שמשמש כיום כמנכ"ל Sync.Me, וזה הציע לו להקים את החברה החדשה ולהפוך את האפליקציה לחינמית. האפליקציה גייסה ב-2013 ארבעה מיליון דולר ממשקיעים פרטיים.

האתר של האפליקציה לא מספק פרטים רבים עליה ונכתב בו כי "עם יותר ממיליארד (בעלי – י"ה) מספרי טלפון ופרופילים ברשתות חברתיות, Sync.Me יצרה את המאגר הגדול ביותר בעולם של משתמשי מובייל".

עוד מצוין שם כי "באמצעות מתודולוגיות מתקדמות, אנחנו יכולים לזהות ולתאם נכונה בין משתמשי טלפונים ניידים לפרופילים שלהם ברשתות החברתיות. עם הימשכות ההתפתחות של המובייל והרשתות החברתיות, Sync.Me שואפת לשלב בין העולמות האלה".

האיחוד האירופי: "מנגנון לא חוקי"

Sync.Me עוררה בעבר ביקורות באתרים ובקרב גולשים שחוששים לפרטיות שלהם. דובר מטעם נציבות המידע באיחוד האירופי אף קרא לאזרחי האיחוד להיות "ערניים" בבואם להוריד את האפליקציה ולהשתמש בה, אולם טען שהאיחוד לא יכול לעשות לגבי זה כלום, כי החברה שמפתחת אותה היא ישראלית.

עם זאת, לטענתו, מנגנוני חיפוש מספרי טלפון, כמו זה שכלול ב-Sync.Me, אינם חוקיים באיחוד.

מ-Sync.Me נמסר בתגובה לפניית אנשים ומחשבים כי "לצערנו, אנחנו לא יכולים לספק את השירות באזור שלך. חויבנו לחסום כל מידע שנאסף וסונכרן על ידי האפליקציה שלנו מכל מספר טלפון עם הקידומת הבינלאומית 972 (הקידומת של ישראל – י"ה), ומהמשתמשים בהם. אנחנו מצטערים על כל אי נוחות ובטוחים שאתה מבין".

הרשות שיכולה להורות על חסימה שכזאת היא, פרט לבית המשפט ולמשטרה, רמו"ט (ר"ת הרשות למידע וטכנולוגיה במשרד המשפטים). טרם נתקבלה תגובה מרמו"ט.

מהמשטרה נמסר כי "הנושא אינו מוכרולא התבקש על ידי משטרת ישראל".

תגובות

(8)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סאלי

    לא נכון!איזה באסה...!!!מה יהיה עכשיו??? איך אפשר לדבר עם מישהו מהאפליקציה או מהאתר של התמיכה שלהם לדעת מה קורה?חייב להחזיר אותה

  2. אדם

    במידה ועשיתי מנוי לסינק מי בעלות של נראה לי 19.90 ש״ח לפני שבועיים מה הלך הכסף???

  3. מורן

    וואי מה נעשה אני משתמשת באפלקציה הזאת כמעט כל יום לזהות כל מיני טלפונים לא מוכרים! למישהו יש תחליף?

  4. אהרון שאלתיאל

    כל האפליקציות כולל הפנס אוספות ומקליטות הכל, ישר לידי אירן ומדינות אוייב. תוהו ובוהו, מדינת חלם, עדר כבשים מטומטמים

  5. eyal user

    חבל מאד אפליקציה שימושית מאד באנדרואיד היא חסומה כבר כמה ימים

  6. Dan

    ומה לגבי true caller? פועל על אותו עיקרון...

אירועים קרובים