בתוך שבוע: אורקל קונה עוד חברה בענן תמורת יותר מחצי מיליארד דולר

ענקית ה-IT תרכוש את Opower, הפועלת בעולם ניהול חברות אנרגיה ותשתית ● מטרת הרכישה היא להמשיך ולהגדיל את היצע החברה בתחום מחשוב הענן

רוג'ר סמית, מנכ''ל שירותי היחידה העסקית הגלובלית של אורקל לתחום התשתיות. צילום: יח"צ

בתוך פחות משבוע לאחר שרכשה את טקסטורה (Textura) תמורת 663 מיליון דולר במזומן, אורקל (Oracle) הודיעה אתמול (ב') על הרכישה ה-102 שלה: ענקית ה-IT תרכוש את Opower, ספקית תוכנות בענן לארגוני תשתיות ואנרגיה.

מטרת הרכישה היא להמשיך ולהגדיל את היצע החברה בתחום מחשוב ענן, והיקפה עומד על 532 מיליון דולר, אף הוא במזומן. הרכישה אושרה על ידי הנהלת הנרכשת, והיא צפויה להיות מאושרת מאוחר יותר השנה על ידי הרגולטורים.

התוכנה של Opower מאחסנת ומנתחת מאות מיליוני מודדים וקוראי צריכה, המותקנים בקרב לקוחות הקצה, הצרכנים, של חברות חשמל ומים. לקוחות החברה כוללים יותר מ-100 ארגונים בתחום, ביניהם Exelon ו-National Grid. החברה הנפיקה בבורסה ב-2014, ומאז שווי מניותיה הצטמצם לכדי שליש מהערך המקורי שלהן. במרץ השנה החברה הנרכשת הודיעה על תחזית כספית גרועה במיוחד לשנת 2016.

הר מזומנים

רוג'ר סמית, מנכ"ל שירותי היחידה העסקית הגלובלית של אורקל לתחום התשתיות, אמר כי הרכישה תהפוך את החברה לספקית הגדולה בעולם של שירותי מחשוב ענן לחברות מים וחשמל.

אורקל, ציינו האנליסטים, היא רוכשת אגרסיבית של חברות שרכישתן נועדה לגשר על פערים בהיצע שלה. הענקית רואה בענן מנוע צמיחה שלה: בתשעת החודשים הראשונים של שנת הכספים 2016 של אורקל, היא דיווחה כי הכנסות החברה ממחשוב ענן עלו ב-42%.

אנליסטים כתבו כי אורקל נאבקת למצוא את מקומה בשוק מחשוב הענן, בו היא מתחרה עם Salesforce, אמזוןAWS, מיקרוסופט (Microsoft), גוגל (Google), יבמ (IBM) ואחרות.

היא עושה זאת, אמרו, בעזרת הר המזומנים שבקופתה, העומד על יותר מ-50 מיליארד דולר. בעוד הנתונים הכספיים של החברה הראו התקדמות מסוימת בענן, הרי שהחלק הארי מרווחיה מתקבל ממכירת תוכנה וחומרה במודל רישוי קלאסי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים