מחקר: ארגונים מאבדים 7.5 מיליארד דולר בשנה בשל עיכוב בביצועי אפליקציות

הדו''ח, שנערך על ידי נימבל סטורג' בשיתוף עם Oxford Economics, בדק עד כמה דור המילניום סובל מן העיכובים בהשוואה לדור הבייבי-בום, וכיצד מתייחסים לבעיות ביצועים באזורים שונים בעולם

קישטה אפליקציות רעות! אילוסטרציה: BigStock

חברות בארצות הברית מאבדות זמן עבודה בהיקף של 7.5 מיליארד דולר בשנה, בשל עיכובים בביצועי אפליקציות; כך על פי מחקר של נימבל סטורג' (Nimble Storage).

הדו"ח, Mind the Gap, נערך על ידי נימבל בשיתוף עם Oxford Economics, בדק עד כמה דור המילניום סובל מן העיכובים – בהשוואה לדור הבייבי-בום, וכיצד מתייחסים לבעיות ביצועים באזורים שונים בעולם. במחקר השתתפו 3,000 מומחי IT ומשתמשי אפליקציות עסקיות, בארצות הברית, גרמניה, בריטניה, אוסטרליה, סינגפור ודרום אסיה.

המחקר העלה כי עיכובים בהפצה וברענון של נתוני אפליקציות, עלולים לגרום להפחתה משמעותית של התפוקה ולהפסדים כלכליים. בהתבסס על חישובים הנגזרים מתוצאות המחקר, עולה כי חברות בארצות הברית עלולות להפסיד כ-7.5 מיליארד דולר בשנה של זמן עבודה, כתוצאה מעיכובים וזמני השבתה.

כמעט שני שליש מכלל המשיבים, ו-76% מהם בארצות הברית, דיווחו כי מהירות האפליקציות בהן הם משתמשים, משפיעה באופן משמעותי על היכולת שלהם לפעול בצורה מיטבית בעבודה. כ-71% מהמשתמשים העסקיים חווים רמה מסוימת של השהיה כשהם ניגשים לתוכנה בעבודה, כש-28% מהם חווים עיכובים באפליקציות כל הזמן. יותר מ-50% מכל המשיבים אומרים כי הם סובלניים פחות לעיכובים מאשר היו לפני חמש שנים".

על פי עורכי המחקר, "נראה כי מקצועני IT אינם מודעים להיקף הבעיה, כשהם מאפשרים לעיכובים קטנים של פער אפליקציה-נתונים להצטבר לכאב ראש ארגוני גדול". כך, בעוד 40% מהמשתמשים העסקיים אומרים שהם נמנעים משימוש באפליקציות מסוימות בעבודה כיוון שהן פועלות לאט מדי, רק 18% ממקצועני ה-IT חושבים כי המשתמשים שלהם "אינם שבעי רצון" או "אינם שבעי רצון מאוד" מהדרך בה המערכות עובדות בארגון.

הדו"ח בחן את הגורמים המשפיעים על המהירות בה משתמשים ניגשים לנתונים שבאפליקציות, וממנו עלה כי דור המילניום חווה את השפעות הפער אפליקציה-נתונים – יותר מהאחרים. כך, 77% מבני דור המילניום אומרים כי ביצועים לא אופטימליים של יישומים פוגעים ביכולת להוציא מעצמם את המירב, בהשוואה למחצית בלבד מקרב בני דור הבייבי-בום ו-72% מדור ה-X.

סורש וסודוואן, מנכ"ל נימבל סטורג'

סורש וסודוואן, מנכ"ל נימבל סטורג'

מחצית מבני דור המילניום הפסיקו להשתמש באפליקציות כיוון שהן פעלו לאט מדי – נתון משמעותית יותר ממשתמשים בקבוצות גיל אחרות. 78% מבני דור המילניום אומרים כי לעיתים קרובות, או באופן קבוע – הם חווים השהיה כשהם ניגשים או מזינים מידע בתוכנה עסקית, בהשוואה ל-60% מקרב דור הבייבי-בום.

"משתמשים מצפים שהגישה לנתונים תהיה מיידית ורציפה, וזה ברור. הבעיה העומדת בפני מקבלי החלטות ב-IT היא כיצד לחזות ולמנוע צווארי בקבוק של ביצועים – לפני שהמשתמשים חווים האטה בתגובה", אמר סורש וסודוואן, מנכ"ל נימבל סטורג'.

לדבריו, "לצוואר הבקבוק בביצועים שבין הנתונים והאפליקציות, 'פער אפליקציה-נתונים', יש השפעה שלילית על זמן העבודה ובסופו של דבר הוא פוגע בביצועי עסקים. ניתן לשנות את מהירות התגובה של היישומים. מחלקות IT יכולות לרתום יכולות של מדעי נתונים ו-Machine Learning כדי לחזות ולמנוע חסמים בתנועה של נתונים, ולהעצים פעילות עובדים".

המחקר ניתח יותר מ-12 אלף מקרים המתעדים פער אפליקציה-נתונים בקרב יותר מ-7,500 לקוחות החברה. מהמחקר עלה כי בניגוד להנחה הרווחת – ל-54% מהבעיות אין קשר לאחסון, רובן מגיעות מקשיים בהגדרות (28%), בעיות ממשקיות (11%), תהליכים שאינם קשורים לאחסון המשפיעים על ביצועים (8%) ובעיות מחשוב או מכונה וירטואלית (7%). מתוך 46% מהבעיות הקשורות לאחסון – בעיות חומרה ותוכנה, תמיכה בעדכוני תוכנה ועיכובים בביצועים – הם השכיחים ביותר.

רפי שקולניק, מנכ"ל נימבל סטורג' ישראל. צילום: קובי קנטור

רפי שקולניק, מנכ"ל נימבל סטורג' ישראל. צילום: קובי קנטור

ההנחה שהאחסון הוא המקור המרכזי לבעיות בביצועי אפליקציות, מובילה מקצועני IT להטמיע טכנולוגיות אחסון מהירות מבוססות פלאש – כדי להאיץ ביצועים. אלא שהפלאש אינו מטפל ביותר ממחצית מהבעיות שאינן קשורות לאחסון.

לדברי רפי שקולניק, מנכ"ל נימבל סטורג' ישראל ואפריקה, "כדי לסגור את הפער אפליקציה-נתונים, ארגוני IT צריכים למנף אנליטיקה לצרכי חיזוי, המשלבת מדעני נתונים ו-Machine Learning. זאת, כדי להשיג מיטוב של ביצועים וזמינות של אפליקציות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים