כריס הלנבק, סאפ: "ארגונים נמצאים בכאוס; השינוי לא רק קריטי – אלא הישרדותי"

לדברי הלנבק, סגן נשיא בכיר לתחום בסיסי וניהול נתונים בחברה לאזור EMEA, "יש לטפל במידע החם, כדי להיות לא רק במצב של להגיב, אלא ליזום מראש, עם נתונים צופי עתיד"

כריס הלנבק, סגן נשיא בכיר לתחום בסיסי נתונים וניהול נתונים, סאפ לאזור EMEA. צילום: ניב קנטור

"ארגונים נמצאים בכאוס, הן ברמה הטכנולוגית בשל ריבוי מערכות ה-IT והמורכבות שלהן, והן בהיבט העסקי, בשל התזוזות התכופות בשוק. לכן, השינוי הדיגיטלי שמדברים עליו הוא לא רק קריטי – אלא הישרדותי". כך אמר כריס הלנבק, סגן נשיא בכיר לתחום בסיסי נתונים וניהול נתונים, סאפ (SAP) לאזור EMEA (ר"ת אירופה המזה"ת ואפריקה).

הלנבק היה דובר המפתח במליאה המרכזית של כנס SAP Forum & ISUG 2016. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ב') באולם אירועים LAGO, ראשון לציון, בהשתתפות יותר מ-1,500 לקוחות ושותפי החברה. את המליאה המרכזית הנחה עופר מילבסקי, סמנכ"ל תפעול, סאפ ישראל.

הלנבק ציטט ממחקר אותו ערכה מקינזי (McKinsey), ממנו עולה כי 75% מ-500 חברות S&P צפויות להיעלם מהשוק עד שנת 2027, בין אם שיקרסו כלכלית, ובין – שיירכשו. "משמעות הנתון הזה היא שארגונים נדרשים לשינוי דיגיטלי. השינוי הזה הוא לא רק קריטי – הוא הישרדותי". כך, הדגים הלנבק את החשיבות של הנושא בפגישה עליה סיפר, עם לקוח החברה ארגון תשתיות במינאפוליס, המהווה מונופול בתחומו, והביע חשש כי ייעלם בתוך פחות מעשור.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

"גם ארגון הפועל לבד בשוק, מבין כי אם הוא לא ישתנה, ויחל במסע להפיכתו לארגון דיגיטלי – הוא לא ישרוד, כי המודלים העסקיים ישתנו, או כי יופיעו מתחרים ממקומות שהוא לא מסוגל לחשוב עליהם כיום", אמר.

"השינויים קורים בכל מגזר תעשייה", אמר הלנבק, "בתעשיית המוזיקה, בתיירות, במלונאות, בקמעונאות ובתעופה. השאלה היא לא 'האם ניפגע' – אלא מתי, ולכן נדרש להיערך לכך".

החדשות הטובות, אמר הלנבק, "הן שבנינו מסגרת עבודה, המאגדת את כלל הפעילויות הנדרשות לקראת ותוך כדי השינוי הדיגיטלי". לדבריו, "חדשנות דיגיטלית בארגונים נדרשת לבסיס חזק, לארכיטקטורת IT, ליכולת טיפול במידע ובנתונים, לניתוחם בזמן אמת, ולשינוע שלהם למקבלי החלטות, לטובת ביצוע פעולות מושכלות, מבוססות תובנות עסקיות".

"יש לטפל במידע ה'חם', מידע שנמצא בתנועה", אמר, "כדי להיות לא רק במצב של להגיב, אלא ליזום מראש, עם נתונים צופי עתיד. זה צריך להיעשות בזמן אמת, עם מידע שיש בו אמת אחת".

אי אפשר סתם "לעשות דיגיטל"

רוב הארגונים, אמר הלנבק, "אינם מוכנים תרבותית לשינוי האמור. הם נדרשים להפנים כי אי אפשר סתם 'לעשות דיגיטל', אלא נדרשים למהלך רב-מימדי ורב-שלבי, עם תשתית הכוללת מהירות של טיפול בנתונים, ביצוע בזמן אמת, ניתוח, זריזות תגובה, כאשר כל אלה מביאים לשינוי, תגובתיות ומיטוב של תהליכים".

בדרך למסע, אמר הלנבק, "מנהלים ומנהלי IT צריכים לשבת יחד ולשאול עצמם כמה שאלות: האם אתם יודעים מה מתוך כלל מסעות הלקוח חשוב לארגון? האם הצוותים בעבודה פועלים באופן שיתופי? האם יש לכם מתודולוגיה, לבחינה, ללמידה ולהפקת לקחים מכשלונות? האם יש הלימה והתאמה בין התקציב ובין התהליך? האם ישנם מכניזמים בכדי לאתגר את הרעיונות? האם העובדים מקבלים העצמה במהלך הדרך"?

"רוב המאמץ שלנו סובב סביב המסע אל עבר הארגון הדיגיטלי", סיכם הלנבק. "סאפ מספקת פתרונות, המתחברים לפלטפורמה דיגיטלית אחת. הלקוח הארגוני מממש את הפלטפורמה, ובאמצעותה מייצר את היתרון התחרותי שלו. אנו מאפשרים לארגונים לזוז מהר, על מנת שהם יוכלו ליצור בידול, יכולת תחרותיות וחדשנות, עם חדירה לשווקים חדשים. ארגונים נדרשים ליותר אג'יליות, יותר יעילות – ובמקביל, לצמצום הוצאותיהם. אני ממליץ: בנו בסיס דיגיטלי, עם יכולות ליבה דיגיטליות, צרו ערך מהדיגיטל – ושדרגו אותו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים