מערכת הביטחון תטמיע מערכות VMware ב-100 מיליון שקלים

במסגרת ההסכם יוכל צה"ל להשתמש ללא הגבלה במערכות ובמוצרי החברה לכל הפרויקטים הטכנולוגיים החדשים שלו ● איקו חסון, הסגן הבכיר לראש מינהל הרכש למודיעין ולתקשוב במשרד הביטחון: "ההסכם ייצר גמישות ליחידות הטכנולוגיות ויחסוך לא מעט כסף"

אליעזר (איקו) חסון, הסגן הבכיר לרכש מודיעין ותקשוב במשרד הביטחון

צה"ל וגופי ביטחון נוספים יטמיעו מערכות של VMware במגוון פרויקטים, בהסכם שהיקפו כ-100 מיליון שקלים – כך נודע לאנשים ומחשבים.

משרד הביטחון חתם עם החברה על הסכם חדש, עבור כלל גופי מערכת הביטחון, במסגרתו ישתמש המשרד ללא הגבלה במערכות ובמוצרי ענקית הווירטואליזציה, לכל הפרויקטים הטכנולוגיים החדשים של צה"ל, ובמרכזם פרויקטי העברת הבסיסים דרומה.

המשרד ערך את המשא ומתן הממושך באמצעות היחידה שבראשה עומד אליעזר (איקו) חסון, הסגן הבכיר לראש מינהל הרכש למודיעין ולתקשוב, יחד עם משלחת המשרד בארצות הברית. תוקפו של ההסכם הוא לשנים 2016-2019.

השימוש של מערכת הביטחון במערכות VMware, שנועדו להקמה ולניהול של סביבות שרתים וירטואליות, הולך וגובר בשנים האחרונות. זאת, כחלק מהמגמה של המערכת להעברת פעילות לסביבות וירטואליות.

לדברי חסון, "בהסכם עם VMware הצלחנו להכניס סעיף שיאפשר למערכת הביטחון להשתמש במוצרי החברה לפרויקטים חדשים ועתידיים כמעט ללא הגבלה. הדבר ייצר גמישות ליחידות הטכנולוגיות ויחסוך לא מעט כסף. כמו כן, ההסכם כולל חבילות רישוי למוצרים חדשים, שירות תחזוקה, הטמעה והכשרות למשך כמה שנים".

לאנשים ומחשבים נודע כי כמחצית מהסכום תיועד לתחזוקה שוטפת של המערכות הווירטואליות, שבעבר הוטמעו בצבא ובגופי ביטחון נוספים, ומחציתו – לטובת הטמעת מערכות בפרויקטים החדשים בצה"ל.

מי תזכה בהקמת הענן הפרטי הצה"לי?

בדצמבר 2013 פורסם כי מערכת הביטחון חתמה על חוזה לחמש שנים עם ענקית הווירטואליזציה, במסגרתו רכש צה"ל שרתים ומוצרים שונים, בהם vCloud Suite, קנה רישיונות של החברה למשך שלוש שנים וקיבל תחזוקה ותמיכה לשנתיים נוספות. החוזה כלל הדרכות והכשרות לאנשי הצבא. היקפו הכספי בשלוש השנים הראשונות נאמד בעשרות מיליוני שקלים. מערכות VMware הוטמעו בדטה סנטרים של חילות שונים בצה"ל, בהם אגף וחיל המודיעין, אגף וחיל התקשוב, חיל האוויר ואחרים.

עוד נודע לאנשים ומחשבים שאין בזכייה בהסכם הנוכחי כדי לאותת למי מספקיות ה-IT שפלטפורמת VMware תהיה זו שתשמש את תשתיות הענן הפרטי של הצבא שיוקם בנגב, שכן לטובת פרויקט ענק זה ייצא מכרז נפרד, ייעודי, במהלך 2017. צה"ל ייצא למכרז לבניית תשתיות ענן פרטי, בפרויקט שהיקפו הכספי יעמוד על עשרות מיליוני שקלים או יותר. גורמים ביטחוניים הדגישו כי זהות ספקית ה-IT של הענן הצה"לי טרם נסגרה ולא מן הנמנע שהיא לא תהיה VMware, אלא EMC, גוגל (Google), יבמ (IBM), מיקרוסופט (Microsoft), סאפ (SAP) או אורקל (Oracle).

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רון קוהבלום

    מברוק לשמוליק, נתי, אופיר, נחום וכל צוות החלומות של ישראל Vmware. רון

אירועים קרובים