שר המדע: "אנחנו משקיעים בדור הבא של ההיי-טק; אסור לייבא מהנדסים מחו"ל"

"בניגוד לתחזיות אחרות, שוק ההיי-טק הישראלי חזק, יציב ובריא; אמנם ישנה תחרות עם מדינות אחרות, אך מדובר בתחרות בריאה", אמר השר אופיר אקוניס בכנסת

שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס. צילום: עוז 78, מתוך ויקיפדיה

"הממשלה משקיעה מיליונים בדור הבא של תעשיות ההיי-טק. אסור לנו להגיע למצב שבו נייבא מהנדסים מחו"ל", כך אמר שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, אופיר אקוניס.

אקוניס סקר היום (ב') את פעילות משרדו בהופעה בפני ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת. לדבריו, "בניגוד לתחזיות אחרות, שוק ההיי-טק הישראלי חזק, יציב ובריא. אמנם ישנה תחרות עם מדינות אחרות, אך מדובר בתחרות בריאה. ההשקעות שלנו היום, הן הבסיס לתעשייה ולהמשיך הצלחתה".

משרד המדע פועל לעידוד מצוינות במדע ובטכנולוגיה בקרב ילדים, בני נוער ומגוון אוכלוסיות, בדגש על יישובי הפריפריה, אמר השר. המשרד מקיים חוגים מדעיים, קורסים טכנולוגיים ופעילויות העשרה ברחבי הארץ. בחודשים האחרונים הוא קיים פעילויות שונות בקהילה במטרה לחשוף ולהנגיש מדע, טכנולוגיה ומחקר, ובחופשת הקיץ יקיים פעילויות דומות בשיתוף הרשויות המקומיות.

לקראת סוף השבוע הקרוב יפרסם המשרד את תוכנית סל מדע לתמיכה ברשויות המקומיות לעידוד פעילויות ואירועים בתחומי המדע, הטכנולוגיה, הסייבר, הרובוטיקה והחלל. התוכנית נועדה להרחיב את הפעילות בתחומים אלה לציבור הרחב, ובעיקר לילדים ולבני נוער.

כמו כן, המשרד נותן תמיכה שוטפת למרכזי המחקר והפיתוח בפריפריה, הפזורים מקריית שמונה בצפון ועד הערבה בדרום, ופועל לקדם את המחקר היישומי וההנדסי באמצעות מענקי מחקר ומלגות.

ממשרד המדע נמסר כי הוא שוקד על העמקת הקשרים הבינלאומיים של ישראל בתחומי המדע והטכנולוגיה ועל הרחבתם. בין השאר, המשרד מקדם בחודשים האחרונים תוכנית חדשה בנושא הדמיה ביו-רפואית עם מחוז קוויבק בקנדה ותוכנית מחקר חדשה עם גרמניה לחקר אלקטרו-כימיה. הסכם חדש צפוי להיחתם בקרוב עם אתיופיה לקידום שיתוף הפעולה המדעי בין שתי המדינות. כמו כן, השנה נחתם הסכם עם המכון לחקר תאי הגזע בקליפורניה (CIRM). נוסף על כך, המשרד מעודד קיום כינוסים מדעיים בינלאומיים בישראל ומשתתף במימונם. פעילות משותפת נעשית עם סין, גרמניה, צרפת ומדינות נוספות בשינויי האקלים, טכנולוגיות מים, אנרגיה חליפית, ביו-רפואה, אימונולוגיה, חקר הסרטן והזדקנות.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי

    תסגרו את משרד החינוך ותנו לנו לחנך את הילדים בעצמנו. בעולם הגדול לומדים מתימטיקה ותכנות באמצעות מיינקראפט, ורק אצלנו לילד אכלו לו את הראש כל הבוקר והוא נאלץ להתחיל את יום הלימודים האמיתי שלו בארבע אחר הצהרים.

  2. שם*

    מילים ריקות , בורות של פוליטיקאי קטן

אירועים קרובים