המלחמה הקרה 2.0 – רוסיה הותקפה בקנה מידה נרחב בסייבר

ה-FBS הודיע כי חשף תקיפות סייבר ש-20 ארגוני ממשל חשובים חוו על ידי נוזקות ריגול ● המתקפות אירעו בימים האחרונים, והשירות הרוסי כינה אותם "מתקפת סייבר מקצוענית"

מחשב שכדאי לתוקפים לחשוב פעמיים האם לתקוף אותו. אילוסטרציה: BigStock

זמן קצר לאחר הפרסום, לפיו מחשבי המפלגה הדמוקרטית נפרצו ונחשפו תעבורות תקשורת דואר אלקטרוני של אנשי המפלגה – רוסיה חוותה מתקפה סייבר.

ה-FBS, שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה, הודיע כי חשף תקיפות סייבר ש-20 ארגוני ממשל חשובים חוו על ידי נוזקות ריגול. המתקפות אירעו בימים האחרונים, והשירות הרוסי כינה אותם "מתקפת סייבר מקצוענית".

הארגונים שהותקפו היו מאגרי מידע של רשויות ציבוריות, ארגוני ממשל וביטחון, מכוני מחקר, תעשיות צבאיות וארגוני תשתית לאומית קריטית, נמסר בהודעה. לא צוין בהודעה מקור המתקפה, אלא שהיא הייתה "מתקפה מתוכננת ומתואמת".

בהודעה הרוסית נמסר כי מתקפות הסייבר היו ספציפיות ומותאמות למערכות ה-IT השונות של הארגונים המותקפים, וכי נוזקת הריגול הביאה לכך שההאקרים הצליחו להפעיל מצלמות רשת ומיקרופונים להאזנה ולגניבת מידע מהמחשבים, לרבות צילומי מסך ומעקב אחר  משלוחי הודעות.

הרעלה אנטי-רוסית

ההאשמות של הבית הלבן ושל אנשי המפלגה הדמוקרטית, בדבר זהותם הלאומית של הפורצים – רוסית – קיבלו חיזוק מקצועי. חוקרי אבטחת מידע ציינו כי שרתי המפלגה הדמוקרטית היו נתונים לפריצה של האקרים המצביעה בבירור כי זו עבודת המודיעין הרוסי, כפי שהתאפיינה ממתקפות שנערכו בעבר.

המיילים שפורסמו באתר ויקיליקס (Wikileaks) חשפו כיצד בכירי המפלגה העדיפו בבירור את הילרי קלינטון על פני יריבה ברני סנדרס והחלישו אותו. הממשל הרוסי הכחיש כל קשר למתקפות על מחשבי המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, וכינה את הטענות רטוריקה של "הרעלה אנטי-רוסית", המגיעה מוושינגטון.

המתקפה על ארגונים ברוסיה מגיעה זמן קצר לאחר שדווח כי בנוסף למחשבים של המפלגה הדמוקרטית שנפרצו – גופים נוספים במפלגה נפרצו אף הם. ממטה קלינטון נמסר בסוף השבוע כי תכנית ניתוח נתונים, "אותה המטה חלק עם גופים אחרים", נפרצה על ידי האקרים. מנגד, מסר ניק מריל, דובר של קלינטון, כי "אין כל עדות לכך שהמערכות הפנימיות שלנו נפרצו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים