דיווח: אובר סין תתמזג עם ענקית מקומית לחברה בשווי 35 מיליארד דולר

החברה תמכור את עסקיה במדינת הענק ל-Didi Chuxing, שירות התחבורה השיתופית המוביל במדינה - מדווחת בלומברג ● שתי החברות מפסידות בסין, עקב הנחות מפליגות ללקוחות

אובר

אובר (Uber) עומדת למכור את עסקיה בסין ל-Didi Chuxing, שירות התחבורה השיתופית המוביל במדינה. ביחד הן ייצרו חברה בשווי של 35 מיליארד דולר – כך דיווחה הבוקר (ב') סוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg), מפי גורמים המעורים בפרטי העסקה.

המשקיעים באובר, ששולטת שליטה מלאה על החברה הבת שלה בסין, יקבלו 20% מהחברה המשותפת. בין המשקיעים ניתן למצוא את ענקית האינטרנט הסינית ביידו (Baidu), שמכונה "הגוגל (Google) של סין". במסגרת ההסכם המתגבש, Didi צפויה להשקיע במתחרתה לשעבר מיליארד דולר. יצוין שגם לאחר הרכישה, האפליקציה של אובר תמשיך לפעול בסין.

לא נמסרה תגובה מ-Didi לידיעה של בלומברג ובאובר סירבו להגיב. עם זאת, טראוויס קלאניק, מנכ"ל אובר, כתב בפוסט בבלוג, שעל פי סוכנות הידיעות עדיין לא פורסם, כי "כיזם, למדתי שהצלחה פירושה להאזין לראש שלך וללכת אחרי נטיות ליבך. אין לי ספק שאובר סין ו-Didi יהיו חזקות יותר ביחד".

המפסידה: אובר

המהלך יוביל לסיום הקרב בין שתי הענקיות ולמעשה, להפסדה של אובר בו. שתי החברות מנהלות בשנה האחרונה קרב מחירים שבמסגרתו הן מציעות ללקוחות הנחות והטבות מפליגות, במיוחד כאשר הן נכנסות לערים חדשות בסין. הדבר גורם לשתי החברות להפסדים כספיים ועורר את מורת רוחם של המשקיעים באובר, שדרשו מההנהלה לצאת מסין או להתמזג עם חברה אחרת.

קלאניק כתב בהקשר זה כי "אובר ו-Didi משקיעות מיליארדי דולרים בסין ושתיהן עדיין לא מרוויחות בה. הגעה לרווחיות היא הדרך היחידה לבנות עסק שיכול לשרת בטווח הארוך את הנוסעים, הנהגים והערים בסין".

Didi השלימה בשנה שעברה סבב גיוס ענק, של 7.3 מיליארד דולר, מגופים כמו חברת האחזקות של עליבאבא (Alibaba) ואפל (Apple), שהשקיעה בה מיליארד דולר. אובר גייסה עד כה 15 מיליארד דולר, מהם 3.5 מיליארד רק באחרונה.

יצוין כי בניגוד למדינות כמו ישראל, בסין, שהמשטר בה הוא עדיין קומוניסטי לפי הגדרתו, תחבורה שיתופית היא חוקית. בשבוע שעבר העבירה הממשלה המקומית תקנות המסדירות את חוקיות הנושא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים