סלולר בחו"ל – כמה זה עולה לנו?

יצאנו לבדוק את החבילות השונות שמציעות המפעילות הסלולריות לשימוש בחו"ל וחזרנו עם מסקנות מעניינות ● איזו חברה מציעה את החבילה האטרקטיבית ביותר?

לפני שאתם בודקים את לוח הטיסות, אנחנו מציעים לכם בדיקה של חבילות הסלולר השונות. צילום אילוסטרציה: BigStock

תיירים, כידוע, הם "מסחטת כספים", שמכניסה כסף רב למפעילות הסלולר. בינתיים לא נראה שהמפעילות העולמיות יוותרו על ההכנסות האלה, בייחוד לאור המגמה הבולטת במחקרים רבים, שמעידה שאנשים לא יכולים להיפרד מהפעילות שהם רגילים אליה בסמארטפון בכל מקום שבו הם נמצאים.

לפני כל נסיעה, רבים מאתנו, אם לא כולנו, מתלבטים מה לעשות בקשר לתקשורת – האם לקנות חבילה מהמפעילה הסלולרית, לקנות כרטיס SIM בינלאומי, שנושא מספר שונה משלנו, או לקנות כרטיס SIM מקומי.

את שתי האפשרויות האחרונות לא בדקנו, אולם ליקטנו את ההצעות של המפעילות הסלולריות לחבילות חו"ל, בלי החלפת כרטיס SIM.

HOT Mobile

מציעה חבילות שונות של שיחות והודעות, עם ובלי גלישה: שיחות והודעות בלבד ב-65 שקלים; שיחות והודעות עם גלישה של 0.5 ג'יגה-בייט ב-89 שקלים; גלישה של 3 ג'יגה-בייט באירופה ובארצות הברית ב-219 שקלים; ו-109 שקלים לגלישה של 0.5 ג'יגה-בייט בשאר העולם (לרכישה באתר החברה. באמצעות נציג, החבילה יקרה יותר ב-10 שקלים).

בחבילות המשולבות, על מחיר החבילה יש להוסיף את השימוש בפועל של דקות והודעות – במחיר של 0.69 שקלים לדקת שיחה או הודעה. החבילות תקפות ל-30 יום.

החבילות של HOT Mobile דומות למתחרות, אבל יש להן יתרון חשוב – התשלום עבור השיחות וההודעות הוא לפי השימוש בפועל, ומה שמשלמים עליו מראש הוא נפח הגלישה.

גולן טלקום

הכול כלול גם בחו"ל – במסגרת החבילה הרגילה, שעולה 99 שקלים לחודש. החבילה כוללת שיחות והודעות מחו"ל לישראל ללא הגבלה וגלישה של 6 ג'יגה-בייט בחו"ל. היא פעילה ב-23 מדינות, בהן ארצות הברית, דרום אפריקה, אוסטרליה, ניו-זילנד ומדינות רבות באירופה. החבילה תקפה למשך עד 45 יום בחו"ל בשנה קלנדרית.

זוהי החבילה המשתלמת ביותר, בתנאי שאתם מנויים לחבילה היותר יקרה של החברה.

סלקום

החברה מציעה חבילת דקות וגלישה: 100 דקות ו-0.5 ג'יגה-בייט גלישה ב-199 שקלים. היא תקפה לשבועיים.

מדובר בחבילה יקרה, שמתאימה למי שעושים קפיצה קטנה לחו"ל שבכל זאת אין להם ברירה והם חייבים להישאר בקשר ומוכנים לשלם על כך. חיסרון נוסף שלה הוא בכך שצריך לשלם את מלוא העלות גם אם לא השתמשתם בכל תכולתה.

חבילות נוספות שמציעה החברה הן: חבילת דקות והודעות ללא הגבלה, הכוללת 1 ג'יגה-בייט גלישה, ב-299 שקלים; וחבילת דקות והודעות ללא הגבלה עם 3 ג'יגה-בייט גלישה ב-399 שקלים. שתיהן תקפות לשבועיים, במדינות רבות באירופה, בארצות הברית, בקנדה, ברוסיה, בדרום אפריקה ובתאילנד.

אלה חבילות שמתאימות למי שצריך את הסלולר שלו צמוד-צמוד גם בחו"ל, אבל מעדיף לדבר בטלפון ולא לגלוש. נפח הגלישה בחבילה הזולה יותר קטן מדי לתקופה של שבועיים ותוספת גלישה מייקרת את העלות ב-100 שקלים. עוד חיסרון הוא שבכל מקרה תשלמו על החבילה, גם אם צרכתם רק חלק ממנה.

בנוסף, מציעה החברה חבילת גלישה בלבד בנפח של 1 ג'יגה-בייט במחיר של 179 שקלים.

זוהי חבילה יקרה להחריד. המתחרות מציעות חבילות זולות יותר.

פלאפון

הכול כלול פלוס ב-289 שקלים. החבילה אפשרית לשימוש ביותר מ-100 מדינות. היא כוללת 200 דקות שיחה, 200 הודעות SMS, שלושה ג'יגה-בייט גלישה ושימוש באינסטגרם (Instagram) וב-Waze ללא צריכת נפח גלישה מהחבילה. במקרה של חריגה, תצטרכו לשלם שקל אחד לדקה או לחלק ממנה, להודעה או לגלישה בנפח של 1 מגה-בייט. החבילה תקפה לשבועיים.

מדובר בחבילה טובה, אבל לא זולה. היא עשויה להספיק לשהות בת שבועיים למי שמבקשים להישאר מעודכנים. החיסרון: בכל מקרה משלמים על החבילה, גם אם משתמשים רק בחלק מתכולתה.

Travel – מדובר בחבילה בשימוש יומי, במודל "לא דיברת – לא שילמת". העלות הראשונית שלה היא 75 שקלים ובהמשך – 99 אגורות לדקת שיחה או ל-SMS. ניתן לגלוש – בעלות נוספת.

אין בחבילה הזאת שום היגיון צרכני, שכן העלות הראשונית שלה והמחיר לדקה ולהודעה יקרים ואם זקוקים גם לנפח גלישה – העלות עוד מתייקרת.

פלאפון לא מציעה חבילה סבירה לנסיעות קצרות או לממעיטים בדיבור וגלישה.

פרטנר

Passport Relax – חבילה המשלבת דקות שיחה, הודעות וגלישה ב-299 שקלים.

חבילה משפחתית – לשימוש משותף על ידי עד שישה מנויים תחת אותו לקוח. היא משלבת דקות שיחה, הודעות וגלישה ועולה 259 שקלים. כל המנויים תחת אותו הלקוח משתמשים בבנק משותף של דקות, הודעות וגלישה בנפח 3.5 ג'יגה-בייט.

החבילות תקפות ל-30 יום. יחידות החיוב בשתיהן הן דקה, או חלק יחסי ממנה, או SMS ב-30 אגורות ו-1 מגה-בייט גלישה – ב-10 אגורות.

החבילה סבירה יחסית, מפני שהמחיר ליחידת חיוב זול לעומת חבילות אחרות ובנוסף, ללקוח יש אפשרות לבחור בכל יישום (דיבור, הודעות או גלישה) לפי צרכיו ולא להיות מוגבל בחבילה סגורה. מי שמתכנן שימוש כבד באינטרנט – שלושה ג'יגה-בייט מחסלים את החבילה, כך שהשימוש בה צריך להיות מושכל.

Always On – לגלישה בלבד, בנפח של 6 ג'יגה-בייט ובמחיר של 199 שקלים. היא כוללת שימוש חופשי באינסטגרם, Waze, פייסבוק (Facebook), ווטסאפ (WhatsApp) וסנאפצ'ט (Snapchat) ללא צריכת נפח גלישה מהחבילה. החבילה תקפה ל-21 ימים.

אם אתם רוצים לגלוש בלבד ולשוחח עם יקיריכם בארץ בווטסאפ, זוהי חבילה שבאה בחשבון עבורכם.

כמה טיפים כלליים

רצוי לבדוק האם המדינה שאליה נוסעים נכללת ברשימת המדינות של המפעילה.

אם אתם נוסעים לחו"ל ליותר משבועיים – שימו לב לתוקף החבילה. ייתכן שתצטרכו לרכוש חבילה נוספת.

ברוב החבילות תקבלו התראות לקראת סיום נפח הגלישה, דקות השיחה או ההודעות.

פלאפון מציעה גם כרטיס SIM בינלאומי Pre-Paid ב-99 שקלים ל-1 ג'יגה-בייט גלישה, ללקוחות כל החברות. הכרטיס פעיל ב-100 מדינות בעולם. לקראת סיום היתרה מתקבלת התראה, עם אפשרות לביצוע טעינה נוספת.

כך תדברו בחו"ל - ובזול. צילום אילוסטרציה: BigStock

כך תדברו בחו"ל – ובזול. צילום אילוסטרציה: BigStock

עוד שיקול שכדאי להביא בחשבון הוא לרכוש חבילת גלישה גדולה בלי דקות והודעות, ואת היישומים האלה לבצע באפליקציות אינטרנטיות, כמו ווטסאפ, וייבר (Viber), טנגו (Tango) או סקייפ (Skype).

מסקנות

באופן כללי, כל החבילות יקרות ומשקפות גישה לא תחרותית בעליל. מהפכת הסלולר פסחה על החבילות לחו"ל ללקוחות הישראליים, שבנסיעותיהם עדיין עסוקים בחיפוש רשתות Wi-Fi ציבוריות כדי להתחבר, אף על פי שיש בכך סיכון אבטחה. הלקוח הממוצע לא יחליף חברה לקראת נסיעה ובעצם נשאר "שבוי" של המפעילה. נראה שכל המפעילות מודעות לכך היטב.

ובכל זאת:

לצורך גלישה בלבד – חבילת Always On של פרטנר, המציעה 6 ג'יגה-בייט לשלושה שבועות תמורת 199 שקלים, היא המשתלמת ביותר. החבילה של HOT Mobile, שעולה 219 שקלים עבור 3 ג'יגה-בייט – גם היא סבירה. לעומתן, החבילה של סלקום היא "רצחנית" – 1 ג'יגה-בייט בלבד תמורת 179 שקלים, וגם זו של פלאפון יקרה למדי – שם תשלמו 99 שקלים ל-1 ג'יגה-בייט. היא אף כרוכה באי נוחות של החלפת מספר הטלפון.

חבילות של דקות, הודעות וגלישה – החבילות הממוצעות די דומות בתכולתן ותקפות לטווח זמן מוגדר, כך שאם לא משתמשים בכל תכולת החבילה יוצא שמשלמים מחיר יקר, בייחוד אם נאלצים לרכוש חבילה נוספת בגלל שהות ארוכה יותר משבועיים. יוצאות דופן הן החבילות של HOT Mobile, שבהן המחיר הסופי נקבע לפי השימוש בפועל. מנגד, היתרון בחבילות האלה הוא שאפשר להעריך מראש מה יהיה סכום ההוצאה ולא לקבל "הפתעה" בדמות חשבון של אלפי שקלים כשחוזרים מהחופשה.

איזו חבילה היא המשתלמת ביותר?

החבילה של גולן טלקום היא המשתלמת ביותר, ללא ספק, על אף שמי שרוצים ליהנות ממנה צריכים להיות מנויים על חבילת הכול כלול היקרה של גולן, שמחירה הוא 99 שקלים בחודש. לעומת זאת, חבילות ההכול כלול של המתחרות מוצעות במחירים זולים יותר.

אחריה, החבילה של פלאפון, במחיר של 289 שקלים, היא הסבירה ביותר. היא מציעה 400 דקות או הודעות וגלישה בנפח 3 ג'יגה-בייט, בלי לאבד מנפח הגלישה בשימוש חופשי באפליקציות אינסטגרם ו-Waze. אפשר להסתפק בחבילה זו לתקופה של שבועיים בשימוש מושכל. שהות ארוכה יותר תצריך חבילה נוספת.

שלישית באטרקטיביות שלה היא החבילה של HOT Mobile, שיתרונותיה הגדולים הם תוקף של 30 יום ותשלום לדקה ולהודעה לפי שימוש. אם ניקח, לדוגמה, את החבילה של 3 ג'יגה-בייט גלישה ב-219 שקלים ונוסיף עליה 200 דקות והודעות, התשלום יסתכם ב-357 שקלים – יקר יותר מהחבילה של פלאפון, שכוללת 400 דקות והודעות. מנגד, היא תקפה ל-30 יום ומאפשרת שליטה בכמות הדקות וההודעות.

פרטנר רביעית, עם החבילה שלה שעולה 289 שקלים. אמנם, היא מאפשרת חופש בחירה בשימוש ביישומים השונים (שיחה, הודעות או גלישה), אבל בהשוואה פשוטה מול החבילה של פלאפון, רק גלישה בנפח 3 ג'יגה-בייט תחסל את החבילה. כדאי לזכור בהקשר זה ששימוש ב-Waze בחו"ל "שואב" את המלאי במהירות. גלישה של 2 ג'יגה-בייט תותיר למשתמש רק 300 יחידות מנייה לדקות ולהודעות, לעומת החבילה של פלאפון, שכוללת 400 יחידות כאלה, נוסף על 3 ג'יגה-בייט נפח גלישה. אבל יש לה יתרון – היא מתאימה לנסיעות ארוכות יותר משבועיים ושימוש מושכל מאפשר להישאר בגבולות החבילה.

החברה הכי פחות אטרקטיבית בחבילות שהיא מציעה לנוסעים לחו"ל היא סלקום, עם חבילת ה-299 שקלים, שכוללת דקות והודעות ללא הגבלה ורק חצי ג'יגה-בייט גלישה. נפח הגלישה קטן מדי ואם רוצים לגלוש עוד – צריכים לשלם עוד. החבילה מאבדת "נקודות" גם מפני שהיא תקפה לשבועיים בלבד.

תגובות

(6)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלון

    ממליץ על המדריך הזה - אחלה מידע - https://www.savey.co.il/%D7%A6%D7%A8%D7%9B%D7%A0%D7%95%D7%AA/%D7%97%D7%91%D7%99%D7%9C%D7%AA-%D7%92%D7%9C%D7%99%D7%A9%D7%94-%D7%91%D7%97%D7%95%D7%9C-%D7%98%D7%9C%D7%A4%D7%95%D7%9F-%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%93/

  2. Ben

    לא צריך שום חבילה.נקודה ! אפשר לדבר דרך הווטסאפ חינם לארץ. גם אני הייתי בפולין ודיברתי חפשי. לא יודע לגבי ארצות אחרות אבל אפשר לבדוק ולראות. בהצלחה

  3. טובי

    נחתתי לפני שבוע בפולין, רכשתי סים מקומי של אורנג' בעלות 7 זלוטי (=7₪). במחיר הזה מקבלים 2 גיגה גלישה. בנוסף, הנציגה הסבירה לי שאם אשלח סמס bonus למספר 80028, אקבל 10 גיגה נוספים במתנה. בשורה התחתונה, 12 גיגה = 7 שקלים

  4. אורי

    חברות וחברים, 1. לא קונים שום חבילה מספק ישראלי. זה שיש פה 'ראשים קטנים' שלא אכפת להם להם לבזבז את כספי האירגונים בהם הם עובדים ולשמש ככלי לשוד והעושק חברות הסלולר זה זבש"ם. 2. יש את הפתרון של גולן. החיסרון לעדכן את במס' הזמני בעת השהייה בחו"ל. אפשר לעשות עקוב אחרי חלקי אבל לא בדקתי. 3. אבל, וכאן החידוש. אני משתשמש באפליקציה שנקראית https://roamerapp.com/en//. דקת שיחה לארץ תוך שימוש בזמן אויר עולה לי כמה סנטים ואם על גבי האינטרנט אזי כ- 2 סנט. משתמשים פה בסים מקומי שקונים במדינת היעד. משהו כמו 10 יורו באירופה. יש תהליך פשוט של 'הצמדה ' לסים הישראלי הקבוע ואז כל מי שמתקשר למס' הישראלי מגיע למכשיר הנייד (שבתוכו הסים המקומי של מדינת היעד) ומבחינת המשתמש מיקום מקבל השיחה שקוף. כשמוציאים שיחה במדינת היעד באירופה לישראל או לכל מקום אחר בעולם (שוב דרך הסים המקומי) מקבל השיחה בישראל רואה את המס' הישראלי וכלל אינו מודע למיקום המתקשר. אני משתמש בפתרון הזה כבר מראשיתו. יעיל, אמין וחסכוני. ושרותהלקוחות שלהם יעיל מאוד. 4. ותמיד נכון והכי זול דרך האינטרנט עם whatapp, skype וכו'. 5.אם סיעיתי למישהו, והוא נרשם לשרות אודה אם תוסיפו את הpromo code RMR2DVX. תקבלו 20% תוספת וכך גם אני.

  5. רענן

    ויש עוד אפשרות זולה יותר מכל האפשרויות, למי שלא רוצה שיעשקו אותו: יורדים מהמטוס, משאירים את הטלפון הסלולארי על מצב "טיסה", פותחים רק את ה Wi-Fi ומדברים על רשתות חינמיות שקימות כמעט בכל מקום ובכל מלון באמצעות Skype או WhatsApp. לא צריך חבילות לחו"ל, הכל ב ח י נ ם.

  6. שלומי

    מנוי גולן יכול לשדרג החבילה הקיימת ל 99 ש"ח ובחזרה מחול לשנמך חזרה לחבילה שלו ( ל 12 חודשים מחדש ) - עלות 40 ש"ח שנמוך, חבילה 70 ( 99 פחות 29 ) סה"כ 110 ש"ח - בלבד. רכישת קו לנסיעה יעלה 148 ש"ח - 49 ש"ח + 99 ש"ח. מחייב סגירת הקו ללא עלות בחזרה. המחירים נכונים לנסיעה במחזור החיוב: מ- 15 לחודש. כלומר תקופת החשבונית הינה מה- 15 לחודש ועד ה- 14 של החודש הבא.

אירועים קרובים