ממר"ם העלתה לאוויר חנות אפליקציות בפרויקט בהיקף מיליוני שקלים

המהלך מביא לאיחוד כלל האפליקציות בצבא, ניהול שלהן ואספקתן - ממקום מרכזי אחד ● בסופו של הפרויקט, תהיה החנות מונגשת למשתמשים בכל העולמות - הנייח והנייד

ממר''ם

ממר"ם העלתה לאוויר חנות אפליקציות צה"לית, כך נודע לאנשים ומחשבים. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום אולם גורמים בשוק העריכו אותו במיליוני שקלים.

הפרויקט עלה לאוויר לפני חצי שנה, וגרסה חדשה שלו עלתה לאוויר לפני כמה שבועות. החנות כוללת עשרות אפליקציות ומשרתת עשרות אלפי משתמשים צה"ליים בכל הרמות, מהחייל בתפקיד מש"ק השלישות לדוגמה, ועד מפקד האוגדה.

פרויקט חנות האפליקציות משנה את המצב שהיה בעבר, אז כל זרוע בצבא פיתחה אפליקציות לעצמה. הוא מביא לאיחוד כלל האפליקציות בצבא, ניהול שלהן ואספקתן – ממקום מרכזי אחד. בסופו של הפרויקט, חנות האפליקציות תהיה מונגשת למשתמשים בכל העולמות – הנייח והנייד.

התייעלות טכנולוגית בצבא

האפליקציות הן משני סוגים, ומיועדות לשני סוגי משתמשים. האחד, המשתמש המבצעי, והאפליקציות משרתות אותו בכל הקשור לסביבה האינטרה-נטית שלו. הסוג השני של המשתמשים הם אלה תומכי הלחימה, והיא כוללת כמה יישומים, דוגמת שירותי דואר אלקטרוניים, פורטלים, מערכת ניהול לשכות, מערכת ניהול ת"ש (תנאי שירות), קביעת תורים למרפאה, יישומי כוח אדם, לוגיסטיקה ושיתופיות.

פיתוח חנות האפליקציות נעשה במודל הספירלה, של הוספת שירותים באופן מדורג ומשולב. כך, בהמשך השנה וב-2017 צפויות לעלות לחנות אפליקציות נוספות.

החנות מתבססת על הענן הפנים צה"לי. מהלך משלים לפרויקט חנות האפליקציות הוא הורדה של תוכנות, אשר נעשית באופן ישיר על ידי המשתמשים. הדבר נעשה על ידי השקה של אתר שירות עצמי, שנערך באחרונה – במסגרתו יכולים המשתמשים להוריד את התוכנות הללו באופן מהיר יותר, יעיל – ומאובטח.

גורם בכיר באגף התקשוב אמר לאנשים ומחשבים כי "מטרת הפרויקט היא להרחיב את תפיסת השירות העצמי למשתמשים בצה"ל. מדובר במהפכה תקשובית שתביא להתייעלות טכנולוגית בצבא". הגורם העריך כי האתר יחסוך 95% מהצורך להורדת תוכנות של המשתמשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים