אלון בן צור, בינת: "הדיגיטל מתבסס על חוויית לקוח, סייבר, אנליטיקה וענן"

לדברי בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים, "השאלה האמיתית היא כיצד ייראה העולם הדיגיטלי החדש? התשובה היא שקשה להתנבא - כנראה האמת תהיה אי שם באמצע - ונמצא בו גם את הטוב וגם את הרע"

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים. צילום: ניב קנטור

"עולם הטכנולוגיה חווה מהפכה גדולה ומתמשכת. הטכנולוגיה מסלקת תפיסות ישנות ומפלסת את הדרך לעולם דיגיטלי, שבמרכזו שירותים מבוססי מיכון ואוטומציה. תוך שנים ספורות נראה שירותים דיגיטליים ברמה ונפוצות שטרם הכרנו", כך אמר אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים.

בן צור דיבר בערב בכירים שערכה בינת לכ-1,000 מלקוחותיה לכבוד ראש השנה, שהתקיים באולם סמולרש באוניברסיטת תל אביב.

"בעולם החדש נראה שירותים דיגיטליים מתקדמים, חלקם נחשבים מדע בדיוני היום, דוגמת מכוניות אוטונומיות", אמר בן צור. "השאלה כיצד ייראה העולם החדש הזה? האם הוא יהיה קר ומנוכר, או פתוח ובטוח יותר, כר פורה ליצירה אנושית פורצת דרך? קשה להתנבא. כנראה האמת תהיה אי שם באמצע – ונמצא בעולם הדיגיטלי גם את הטוב וגם את הרע".

טכנולוגיות ה-ICT, ציין בן צור, "הן הגורם המחבר בין העולם העסקי החדש ובין הטכנולוגיה החדשה. ה-ICT הפך לעמוד השדרה, מרכיב בסיסי ויסודי בדרך לעולם הדיגיטלי". לדבריו, "העולם החדש מתבסס על כמה יסודות: חוויית לקוח, הגנת הסייבר, אנליטיקה ומעבר לענן".

שיפור חוויית הלקוח, ציין, "הופך לאחד האתגרים המרכזיים של ארגונים במעבר לעולם הדיגיטלי. בין אם מדובר בחוויה טובה יותר ללקוח המתנהל בדיגיטל בלבד, או בחוויה שמקבל הלקוח במעברים בין העולמות. הגנת הסייבר אף היא מרכיב הכרחי ונחוץ במעבר לדיגיטל. האנליטיקה היא המפתח ליכולת להבין את כמויות המידע הנוצרות בעולם הדיגיטלי. הגורם הרביעי הוא הגמישות, שבמרכזו המעבר לטכנולוגיות ענן".

גידול מרשים ומשמעותי

בשנים האחרונות, אמר בן צור, "בינת זיהתה את מגמות הטכנולוגיה וביצעה את ההשקעות הנדרשות כדי לסייע לארגונים לצלוח את המעבר לדיגיטל. בתחום חוויית הלקוח השקנו פלטפורמת Omni Channel המאפשרת ביצוע תקשורת רב-ערוצית של הארגון עם לקוחותיו".

"בתחום הגנת הסייבר השקנו שירותים ופתרונות חדשים לאבטחת המידע; השקנו פתרונות Big Data ואנליטיקה; ובענן השקנו מרכז מחשוב בהר החוצבים ויותר מ-10 שירותי ענן ארגוניים. בשירותי הענן אנחנו חווים גידול מרשים ומשמעותי: עשרות ארגונים בחרו בפתרון שירותי הקונטקט סנטר בענן שלנו בשנה האחרונה, וכך גם בתחום של שירותי וידיאו סטרימינג בענן. הענן הוא אסטרטגי עבורנו, ואנחנו מיישמים תפיסת שירותים כוללת – מהמסד לטפחות".

"מרכז המחשוב שהקמנו מלא היום כמעט לחלוטין, ואנו בתחילת הדרך להקמתו של מרכז מחשוב חדש, שיקום אף הוא בהר החוצבים בירושלים", הוסיף.

בן צור סיכם באומרו כי "בשנה האחרונה אנחנו רואים את המעבר של עיר הבה"דים משלב ההקמה לשלב התפעול, שיימשך ב-22 השנים הבאות. זהו סיפור של הצלחה וגאווה לאומית. אנו מספקים מגוון של שירותים טכנולוגיים ושירותי תקשוב לעיר המאכלסת כבר כ-10,000 חיילים. הניסיון שצברנו בהקמת עיר הבה"דים נותן לנו רוח גבית כשאנו מתכוננים למכרזים גדולים נוספים הקשורים במעבר של צה"ל דרומה".

יהודה זיסאפל, יו"ר ונשיא קבוצת רד-בינת. צילום: ניב קנטור

יהודה זיסאפל, יו"ר ונשיא קבוצת רד-בינת. צילום: ניב קנטור

"שנה של מגה פרויקטים"

יהודה זיסאפל, יו"ר ונשיא קבוצת רד-בינת, אמר כי "המהפכה הדיגיטלית דומה לצונאמי, כזה שמתרחש כל 25 שנים – הקודם היה מהפכת האינטרנט. בעולם הזה חומרה אוניברסלית מחליפה מגוון חומרות בהן השתמשנו בעבר; רשתות פרטיות יפעלו על רשתות ציבוריות כמו האינטרנט או הסלולר; תוכנות קוד פתוח תחלפנה קנייניות. זה יאפשר ICT ברמת התפעול, היישום והשירות".

בעידן הדיגיטלי, אמר, "נראה התחזקות בעולם המובייל, כי הטלפון החכם הוא מחשב לכל דבר, הנמצא בכפות ידינו. הוא יכול להתחבר לסופר-מחשבים וליהנות ממשאבי מחשוב בלתי מוגבלים. זהו קצה הקרחון של השפעת המובייל על חיינו".

"למונח 'צונאמי' קיימת קונוטציה שלילית והרסנית", אמר זיסאפל, "אלא שבהקשר הטכנולוגי זה יכול להיות אחרת לגמרי. לא מדובר על הרס הקיים בארגונים, אלא בבחירה במעבר הדרגתי לדיגיטל, תוך שמירת ההשקעות הקיימות".

זיסאפל סיים בציינו כי "2016 הייתה עבור בינת שנה של ביצוע מגה פרויקטים במגוון תחומים. אנחנו כבר נערכים לעוד מגה פרויקטים חדשים במשרדי הממשלה, בביטחון ובתחבורה. גורם מרכזי בהוויה שלנו הוא החדשנות, זה ב-DNA של הקבוצה. באמצעות הסטארט-אפים שהקבוצה מקימה ותומכת בהם אנחנו מרעננים את התפיסות שלנו ונחשפים לחדשנות טכנולוגית פורצת דרך. אנחנו מוכנים לצלוח את הצונאמי הדיגיטלי, ערוכים להתמודד עימו ולהעביר את הלקוחות שלנו לעולם החדש, תוך מעבר לשירותים וצמצום עלויות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים