מחקר: כ-80% מהארגונים חשים מאוימים מסטארט-אפים דיגיטליים

כמעט מחצית מהמנהלים העסקיים חוששים שסטארט-אפים כאלה יהפכו את הארגונים שלהם ללא רלוונטיים בעוד 3-5 שנים - כך עולה ממחקר חדש של Dקךך Tקבימםךםעןקד

תמונת המצב של הסטארט-אפים בישראל. צילום אילוסטרציה: BigStock

78% מהארגונים רואים בסטארט-אפים שמספקים מוצרים דיגיטליים איום על הארגון שלהם, בהווה או בעתיד. כמעט מחצית (45%) מהמנהלים העסקיים חוששים שסטארט-אפים כאלה יהפכו את הארגונים שלהם ללא רלוונטיים בעוד 3-5 שנים – כך עולה ממחקר חדש של Dell Technologies וחברת המחקר ואנסון בורן (Vanson Bourne).

המחקר בוצע בקרב 4,000 מנהלים עסקיים בחברות בינוניות עד ענקיות, ב-16 מדינות ו-12 תעשיות.

הנתונים מראים כי תופעה זו דוחפת חברות חדשניות קדימה, אך מאיצה את דעיכתן של חברות אחרות. חלק מהחברות כבר הושפעו מקצב השינוי המהיר – יותר ממחצית (52%) מהמנהלים העסקיים בחברות שנסקרו מציינים שהם חשו שיבוש מהותי בתעשייה שלהם במהלך שלוש השנים האחרונות כתוצאה מחדירת טכנולוגיות דיגיטליות והאינטרנט של הדברים, ו-48% מציינים שהם לא יודעים כיצד תיראה התעשייה שבה הארגון שלהם פועל בעוד שלוש שנים.

בדרך למשבר דיגיטלי?

עוד מעלים הנתונים כי ייתכן מאוד שאנחנו נמצאים בדרך למשבר דיגיטלי, משום שבארגונים רבים, הטרנספורמציה הדיגיטלית לא בוצעה או בוצעה באופן חלקי ביותר. המחקר מראה שהבעיה קיימת ב-47% מהארגונים: 15% מהם מכונים על ידי החוקרים "מאחרים דיגיטליים", כלומר – כאלה שאין להם תוכנית דיגיטלית, והיוזמות וההשקעות בתחום זה מועטות בהם ביותר. 32% מהם מכונים "עוקבים דיגיטליים", כלומר – ביצעו מעט מאוד השקעות דיגיטליות, אולם מתחילים לחשוב על תכנון לעתיד. רק 5% מהארגונים הם "מובילים דיגיטליים" – כאלה שהטרנספורמציה הדיגיטלית מוטמעת ב-DNA שלהם. לשאר יש תוכנית דיגיטלית מתקדמת (14%) או שהם מאמצים את התחום באופן זהיר והדרגתי (34%).

בין אם בחברות שביצעו את המעבר הדיגיטלי במלואו, לא התחילו אותו או נמצאים באמצעו, הרוב המוחלט (73%) של העסקים מודה כי הוא צריך להיות מבוצעת לאורך חלקים רבים יותר של הארגון שלהם.

נתון מעניין נוסף מעלה שכ-60% מהחברות לא מסוגלות לעמוד בדרישות לקוחותיהן, דוגמת אבטחת מידע טובה יותר וגישה 24/7 לשירותים ולמידע המצויים אצלם. כמעט שני שליש מהחברות (64%) מודות שהן לא מסוגלות לפעול על בסיס מידע בזמן אמיתי. ב-דל מציינים כי מדובר ביכולות הכרחיות בעידן הדיגיטלי, והיעדר היכולת לספק אותן בסביבה תחרותית כל כך עלולה לסמן את תחילתו של משבר דיגיטלי. נראה ש-73% מהארגונים מבינים זאת ומסכימים שעליהם לתעדף אסטרטגיה טכנולוגית מרכזית בעסק שלהם. 66% מתכננים להשקיע בתשתית IT ובהקניית יכולות ניהול המבוססות על מיומנויות דיגיטליות. 72% מרחיבים את יכולות פיתוח התוכנה שלהם.

תחומי ה-IT שהמנהלים העסקיים רואים כחשובים ביותר להשקעה בשנים הקרובות הם, בסדר יורד: תשתית מאוחדת (Converged Infrastructure); טכנולוגיות בעלות ביצועים גבוהים מאוד כמו פלאש (Flash); אנליטיקה, Big Data ועיבוד מידע; וטכנולוגיות אינטרנט של הדברים.

בנוסף, 36% מהעסקים יצרו פעילות רווח והפסד (P&L) דיגיטלית; 35% מהעסקים חוברים לסטארט-אפים על מנת לאמץ מודל חדשנות פתוח; 28% פיצלו מתוכם פעילות (Spin Off) או מתכוונים להשיג את החדשנות והמיומנויות שהם זקוקים להן באמצעות רכישות; רק 17% מודדים הצלחה על בסיס מספר הפטנטים שהגישו; ו-46% משלבים מטרות גלובליות בכל המחלקות והפעילויות שלהם.

"בעתיד הקרוב, כמעט כל עסק יצטייד במומחיות פיתוח תוכנה בבסיס הפעילות שלו", אמר ג'רמי ברטון, מנהל השיווק העולמי של Dell Technologies. "רבות מהחברות הללו יהיו חדשות לגמרי ואחרות, שלא ייצרו אפילו שורת קוד אחת ב-20 השנים האחרונות, יחוו תהליך בעל חשיבות רבה. מוצרים ושירותים דיגיטליים חדשים יניעו את תהליך השינוי שחל בתשתית ה-IT, בעת שהעסקים נאבקים לנהל פי 1,000 יותר משתמשים ומידע".

דניאל ניומן, אנליסט בכיר ב-Futurum Research, אמר כי "טרנספורמציה דיגיטלית היא התוצאה של חיבור כוחה של הטכנולוגיה עם תרבות שמתאימה את עצמה באופן מהיר להבנה לא רק מה הטכנולוגיה יכולה לתרום לעסק שלה, אלא גם מדוע הטכנולוגיה חשובה כל כך לעתידו של הארגון. כל מנהיג בדרג ניהולי בכיר שבוחן את השקעת הארגון שבו הוא מועסק בטרנספורמציה דיגיטלית חייב להבין את האיומים על התעשייה שלו וכיצד טכנולוגיה יכולה לקחת את העסק שלו לשלב הבא, על מנת להישאר תחרותי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים