פייסבוק ניפצה את התחזיות – אך צופה האטה

החברה סיימה את הרבעון השלישי עם עליות בולטות בהכנסות וברווח, אבל חוזה ירידה משמעותית בהכנסות מפרסומות ● כתוצאה מכך, מארק צוקרברג איבד שני מיליארד דולר מהונו בשעתיים

מארק צוקרברג. צילום: גוילום פאומיר, מתוך ויקיפדיה

פייסבוק (Facebook) הציגה עוד רבעון עם תוצאות שכל חברה יכולה רק לקנא בהן, אבל גם הצהירה שהיא צופה האטה בהכנסות, מה שהביא לצניחה של 7.6% במסחר שלאחר סגירת הבורסה בוול-סטריט אמש (ד').

בניגוד להערכות רבות שלפיהן מספר המשתמשים ברשת החברתית עומד לרדת, הוא עלה ברבעון האחרון ופייסבוק אף הגדילה את קצב הצמיחה שלו. החברה נמצאת במרחק נגיעה מהגעה לרבע מהעולם – כמעט 1.8 מיליארד בני אדם (1.79 מיליארד, ליתר דיוק) הם משתמשים פעילים ברשת החברתית. מדובר בזינוק של 16% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ובעלייה של 4.67% בהשוואה לרבעון הקודם. בין הרבעון הראשון לזה השני של השנה עמדה העלייה על 3.63%.

מדי יום נכנסים לפייסבוק 1.18 מיליארד איש – זינוק של 17% מהרבעון השלישי של 2015. יצוין כי בפעם הראשונה, יותר ממיליארד מהמשתמשים היומיים של פייסבוק נכנסים אליה מהסמארטפון שלהם.

הרווח הנקי של החברה זינק ב-166% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ועמד על 2.38 מיליארד דולר. הרווח למנייה הגיע ל-1.09 דולר ועקף את התחזיות, שעמדו על 97 סנט. ההכנסות זינקו בכ-60% ל-7.01 מיליארד דולר, כאשר גם כאן חצתה פייסבוק את צפי האנליסטים, שחזו לה הכנסות של 6.9 מיליארד.

הפרסום במובייל ממשיך להיות המרכיב הדומיננטי ביותר בהכנסותיה של פייסבוק – 84%, כמו ברבעון הקודם ולעומת 78% בזה המקביל ב-2015. בסך הכול הכניסה החברה בסעיף זה 5.7 מיליארד דולר.

אחד המיזמים הבולטים של פייסבוק הוא Internet.org, שפועל בעיקר במדינות העולם השלישי, עם שאיפה לחבר את כל העולם לאינטרנט. 40 מיליון איש כבר התחברו לרשת כחלק מהמיזם, כאשר ברבעון השלישי של 2015 עמד מספרם על 15 מיליון. החברה ציינה בנוסף כי מאמציה להתגבר על תוספים חוסמי פרסומות בדסקטופ הובילו לעלייה של 18% בהכנסות מהן.

ההון של צוקרברג: 50.6 מיליארד דולר "בלבד"

למרות התוצאות הטובות, המנייה של פייסבוק צנחה בשעות שלאחר המסחר ב-7.6%, כאמור, לכ-118 דולר – הרבה מתחת לנתון השיא שאליו היא הגיעה בחודש שעבר, שעמד על 133.5 דולר. בכך איבד מארק צוקרברג 3.7 מיליארד דולר מהונו בתוך שעתיים, מה שמעמיד אותו כעת על 50.6 מיליארד "בלבד".

הסיבה לירידה בשער המנייה היא הצהרתו של דיוויד ווהנר, מנהל הכספים הראשי של פייסבוק, ש-"אנחנו צופים שההכנסות מפרסומות ירדו בצורה משמעותית". זאת, לדבריו, משום שהחברה הגיעה לחשיפה מקסימלית של הפרסומות ברשת החברתית, כך שהיא לא תוכל להגדיל מעתה ואילך את ההכנסות שלה בסעיף זה. יחד עם העליות במספר המשתמשים ובמעורבות שלהם, הסעיף הזה הוא אחד המכניסים ביותר לפייסבוק.

כמו כן, הרשת החברתית חוזה שההוצאות שלה יעלו ב-2017, בין היתר מאחר שהמשתמשים מצלמים ומשתפים יותר סרטוני וידיאו, מה שמעלה את העלויות שלה.

תחומים שבהם פייסבוק צפויה להשקיע רבות בשנה הבאה, כך נמסר, הם גיוס עובדים ודטה סנטרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים