מחקר: צל ה-IT – החסם המשמעותי לאימוץ ענן בארגונים

על פי מחקר חדש של אורקל, "נדרש לתקן את הסדקים ולהתחיל לשתף פעולה בארגון - בין המחלקות העסקיות וה-IT - כדי שמודל הענן הארגוני יצליח"

החיים בעננים. אילוסטרציה: BigStock

אם ארגונים מעוניינים למצות את המיטב מהענן ולהישאר רלוונטיים בעידן הדיגיטלי, הם חייבים ללמוד לשתף פעולה ביתר יעילות. למרות זאת, ארגונים רבים נוהגים באופן הנוגד שיתוף פעולה יעיל; כך עולה ממחקר חדש של אורקל (Oracle).

המחקר, אשר נשא את הכותרת "IaaS (תשתית כשירות): לבנות עסק היודע לחדש", בחן כיצד חברות ברחבי העולם ניגשות למחשוב בענן, ומהן הסוגיות הארגוניות המשפיעות על היכולת שלהן להשיג שינוי עסקי משמעותי וחדשנות. השתתפו בו 1,200 מקבלי החלטות בתחום הטכנולוגיה בארגונים בגודל בינוני עד גדול, ועלה ממנו באופן ברור שיש צורך בשיפור נושא שיתוף הפעולה.

כך, 62% מהמשיבים אמרו שצוותי המחלקות העסקיות השונות וצוות ה-IT חייבים לשתף פעולה כדי שמודל הענן הארגוני יצליח. 34% מהם אמרו כי צל ה-IT, מצב שבו המחלקות הארגוניות רוכשות טכנולוגיה ללא ידיעת ה-IT – הוא חסם משמעותי לאימוץ גישה משולבת לענן.

41% מהמשיבים אמרו שהיעדר הבנה מצד המחלקות העסקיות לצורך במשאבי ענן משולבים, הוא אחד האתגרים הנוכחיים של תשתית ה-IT בנוגע לפיתוח הענן. "אין ספק שעל ארגונים לשנות את דרך העבודה שלהם", כתבו החוקרים, "אם הם רוצים להצליח להשיג חדשנות בעזרת הענן. אולם, יש לתת את הדעת גם על הטכנולוגיה עצמה".

השגת חדשנות יעילה ומהירה

התחומים שבהם התגלה חוסר היעילות הרב ביותר במודל הפלטפורמה הנוכחי המשמש חברות, הם: אינטגרציה של השירותים שבשימוש (50% ), משך הקמת הפרויקט (49%) ואינטגרציית יישומים גרועה (47%) – כולם תחומים מכריעים להשגת חדשנות יעילה ומהירה.

בין החסמים המונעים אימוץ גישה משולבת לענן, שהיתה משפרת את שיתוף הפעולה, צויינו בסקר, בנוסף לניהול 'IT צללים' (34% ), גם החסמים הבאים: אי-התאמה בין תשתיות (34%), סיכון אבטחה מוגבר (34%) עלות גבוהה יותר (32%) ותשואה מוכחת על השקעה (31%).

לדברי פסקל ז'ירו, מנהל בכיר בחטיבת תשתיות כשירות וענן, אורקל לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה), "לפחות חלק מהאשמה בבעיות אלו מוטלת על התשתית. זו הפכה יותר מדי נוקשה, מבלבלת ומורכבת, דבר שהוביל לארגון מקוטע ולא תגובתי, כמו גם לכך שהזדמנויות וחדשנות נופלות בין הכיסאות בין המחלקות העסקיות השונות – ובין מערכות שאינן משולבות כהלכה".

"באמצעות מעבר ל-IaaS (תשתית כשירות)", הוסיף ז'ירו, "עסקים יכולים להחליק את הסדקים וליצור ארגון שבאמת ובתמים משתף פעולה. תשתית כשירות מספקת בסיס משותף לחדשנות וליישום, מסירה את המגבלות סביב משאבים ומסייעת למנוע 'עמודים' (silos), איי נתונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים