"ישראל תפסה מקום מכובד בתחום הערים החכמות"

"נכון הוא שגם בישראל השוק הזה מתעורר, ותהיה פעילות בקרב הרשויות המקומיות, אבל הפנים צריכות להיות החוצה", אמר שגיב אלעד, שעמד בראש הביתן של מכון הייצוא בתערוכת הערים החכמות בברצלונה

שגיב אלעד, האחראי על תחומי האוטו מוטיב והערים החכמות במכון הייצוא, בביתן הישראלי בתערוכה בברצלונה

הנוכחות הישראלית בתערוכת Smart City, שנערכה בשבוע שעבר בברצלונה, כללה מתחם של 120 מ"ר שהקים מכון הייצוא ושאירח 22 חברות ישראליות – רובן סטארט-אפים שפיתחו פתרונות שונים לתחום העיר החכמה.

הביתן של מכון הייצוא משך תשומת לב מיוחדת מצד ראשי ערים ומנהלים מכל העולם. המציגים חזרו הביתה עם כמות מרשימה של לידים מצד מתעניינים ממקומות שונים. מי שאחראי לארגון והשתתפות הישראלים בביתן הוא שגיב אלעד, שאחראי על תחומי האוטו מוטיב והערים החכמות במכון הייצוא. לדבריו, "התערוכה השנה היא הצלחה מבחינתנו. ישראל תפסה מקום מכובד בתחום הערים החכמות באופן גלובלי, ויש לנו אתגר – להמשיך לסייע לייצא את הטכנולוגיה הישראלית בתחום לשווקים בחו"ל".

"נכון הוא שגם בישראל השוק הזה מתעורר, ותהיה פעילות בקרב הרשויות המקומיות, אבל הפנים צריכות להיות החוצה", ציין.

"מבחינת מכון הייצוא מדובר אמנם בתערוכה מגזרית, אלא שהגידול העצום במספר המשתתפים בה השנה מלמד שיש צורך להרחיב את הטיפול בתחום זה ולעודד עוד חברות ישראליות להגיע לכנסים חשובים מעין אלה", אמר אלעד. הוא העריך שבשנה הבאה, מספר החברות שישתתפו יגדל בוודאות לעומת השנה.

"מבחינת ישראל, זה האירוע הגדול ביותר"

סרג'יו ויניצקי, המייצג את מרכז הירידים של ברצלונה בישראל, רשם השנה הצלחה גדולה בכל מה שקשור לישראלים, וזכה לתשבחות רבות הן מצד המארגנים והן מצד החברות הישראליות.

סרג'יו ויניצקי. צילום: יח"צ מכון הייצוא

סרג'יו ויניצקי. צילום: יח"צ מכון הייצוא

"מבחינת ישראל, זה האירוע הגדול ביותר", אמר. "הגענו לפה עם משלחת של 200 איש, ראשי ישובים יהודים, מוסלמים, נוצרים ודרוזים, 30 חברות שהציגו במסגרת פרטית ושלושה ביתנים מרשימים – של מכון הייצוא ועיריות תל אביב-יפו ורמת גן".  הוא ציין שגם מבחינת מארגני התערוכה היה האירוע השנה הגדול והמרשים ביותר מאז התערוכה הראשונה, לפני שש שנים.

"ניהלנו השנה כנס מקצועי עם 420 דוברים מכל העולם, וביניהם שישה דוברים ושני מנחי פאנלים מישראל, ותערוכה מסחרית עם 600 מציגים מהגדולים והמובילים בעולם", הוסיף. "חלק מהמציגים הם מציגים קבועים כמו סאפ (SAP), מיקרוסופט (Microsoft) וסיסקו (Cisco), מה שמלמד על החשיבות שהחברות הגדולות רואות בתערוכה זו. אחד החידושים השנה היה הצטרפותן של חברות ענק דוגמת מסטרקארד (MasterCard) ו-וואווי (Huwaei), שנכנסו אסטרטגית לתחום".

"חובה על ראשי הערים להפוך אותן לחכמות"

משתתף נוסף באירוע היה אורי בן-ארי, יועץ בכיר למספר ערים בישראל בתחום העיר החכמה, ומרצה בנושא בארץ ובעולם. בן-ארי הוא גם המייסד והנשיא של קרן אתנה, יוזמת התוכנית מחשב נייד לכל מורה. הוא ניצל את השהות באירוע לשורה של פגישות עם בכירים במגזר המוניציפאלי מרחבי העולם, בהם ראש עיריית ריו דה ז'ניירו, אדוארדו פאיס.

אורי בן-ארי (מימין) ביחד עם אדוארדו פאיס, ראש עיריית ריו דה-ז'ניירו

אורי בן-ארי (מימין) ביחד עם אדוארדו פאיס, ראש עיריית ריו דה-ז'ניירו

"הוא התעניין בהתפתחות של ערים חכמות בישראל, וסיפר לי על הקשר שלו לישראל ועל כך שהוא שוקל ביקור נוסף בארץ", סיפר בן-ארי על המפגש. "פאיס בילה כאן לפני מספר שנים במשך כשלושה חודשים, באוניברסיטת חיפה".

באשר לכנס עצמו אמר בן-ארי כי "זו הפעם השלישית שאני משתתף בכנס ואני נפעם מקצב ההתקדמות והגידול שחל במספרי המציגים, המבקרים וראשי הערים, שמגיעים מכל העולם. אין ספק שנושא העיר החכמה מתפתח ויותר ראשי ערים מבינים שזו לא תופעה חולפת ולא גימיק טכנולוגי, אלא חובה עליהם לפתח את העיר ולעשותה חכמה יותר למען התושבים".

"חשוב להבין", הוסיף, "שעיר שלא תשכיל לגבש תוכנית אב לעיר חכמה תתקשה להתחרות על תושביה ועל העסקים השוכנים בה, וככל הנראה תפסיד אותם לערים חכמות יותר. ראשי ערים צריכים להבין את החשיבות של 'התושבים במקום הראשון' ושל האפשרויות העומדות בפניהם, עם פתרונות עסקיים וטכנולוגיים לחסכון במשאבים, התייעלות ושיפור איכות החיים ואיכות הסביבה".

ב-10 בינואר הקרוב יתקיים במרכז האירועים LAGO בראשון לציון כנס IT מוניציפאלי, שייוחד לערים החכמות, ותיערך בו תחרות סטארט-אפים בתחום. בכנס, שמופק על ידי אנשים ומחשבים, ישתתפו מיטב המומחים בתחום, כולל אורח מהעיר סנטנדר בספרד, שנחשבת לעיר החכמה ביותר, עם למעלה מ-20 אלף חיישנים שמותקנים בה. את הכנס יוביל בן-ארי יחד עם ליאורה שכטר, יו"רית פורום המנמ"רים בשלטון המקומי. האורחת המרכזית מישראל תהיה השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס Smart City בברצלונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים