השכר במקצועות האבטחה והסייבר עלה השנה בכ-3.5%

היצע המשרות בתחום גדל ב-20% - כך עולה מנתונים שפרסמה חברת ההשמה Cyber-Jobs ● למרות העלייה בשכר, אין גידול בכמות העובדים

איזה תפקיד הוא המתגמל ביותר בהיי-טק? אילוסטרציה: BigStock

השכר שניתן לעובדים במקצועות אבטחת המידע בישראל עלה ב-2016 בשיעור של בין 1.5% ל-5% וכמות המשרות בתחום זה גדלה ב-20% – כך עולה מנתונים שפרסמה Cyber-Jobs, חברת השמה למשרות סייבר ואבטחת מידע.

לפי נתוני החברה, העליות נבעו מההבנה בשוק ואצל יזמים בפרט של חשיבות מקצועות אבטחת המידע והסייבר, שכתוצאה ממנה נפתחות עוד ועוד משרות בתחומים אלה, ובשל הדרישה הגוברת לעובדים טובים בתחום.

יצוין כי למרות העלייה בשכר, לא זוהתה עלייה ממשית בכמות המועמדים בתחום. ב-Cyber-Jobs מסבירים את הנתון בשתי סיבות: הראשונה היא שמספר המועמדים בעלי הרקע הרלוונטי שמשתחררים מהצבא לא גדל בהשוואה לשנים הקודמות. הסיבה השנייה היא שמוסדות ההשכלה וההכשרה לאבטחת מידע ולסייבר עדיין לא מצליחים להדביק את המחסור הרב, על אף המגמה הגוברת של מתעניינים בלימודי מקצועות אלה.

הטבלה עם הנתונים המלאים. מקור: Cyber-Jobs

הטבלה עם הנתונים המלאים. מקור: Cyber-Jobs

יותר ויותר מכללות ומוסדות לימוד זיהו בשנים האחרונות את הצורך הגובר באנשי אבטחה וסייבר, והחלו להציע תוכניות ממוקדות המכשירות לתחום. בין המקומות שמכשירים לתחומים אלה ניתן למנות את אוניברסיטת בן גוריון, הטכניון והמכללות קרנליוס, שיא סקיוריטי, Hacker U, סלע, ג'ון ברייס וסמי שמעון.

אפשרות נוספת שעומדת בפניי המעוניינים לקבל הכשרה בתחום היא לימודים ברשת. ניתן ללמוד לקראת ההסמכות הרלוונטיות בתחום ולקבל הסמכות של החברות הגדולות.

עם זאת, בחברה מסבירים שחל שינוי במגמה וכיום, גם בחברות ההיי-טק הבכירות – הניסיון הרלוונטי חשוב יותר מכל תואר.

"אנשי הסייבר –הנחשקים ביותר בשוק"

רונן רטנר, מנכ"ל Cyber-Jobs, אמר כי "מועמדים בתחום הסייבר הם הנחשקים ביותר בשוק העבודה ולכן השכר עולה בהתאמה. החברות מזרזות את התהליכים על מנת שלא לפספס מועמדים טובים ומציעות למועמדים ככל שבאפשרותן. זה מתבטא בשכר גבוה, תנאי עבודה נוחים, מענקי חתימה, אופציות, מניות וכן הלאה".

לדבריו, "הדרישה למועמדים היא כה גדולה, עד שכמעט שאין מועמדים מחוסרי עבודה בתחום, במיוחד ברמות הביניים, ומועמדים עוברים מחברה לחברה ללא תקופת צינון".

"העלייה היא פועל יוצא של היצע וביקוש", אמר רטנר. "יותר ויותר מערכות הופכות לממוחשבות ועקב כך, ארגוני הפשיעה מוצאים יותר ויותר נקודות תורפה לבצע את זממם. יש כיום הרבה יותר תקיפות סייבר נגד גופים אזרחיים וממשלתיים, תוכנות כופר, גניבות של פרטי כרטיסי אשראי וחדירה לפרטיות. כל עוד מגמה זו תימשך, תגדל הדרישה לאנשי אבטחת מידע וסייבר".

"ההמלצה שלי לכל מי שמעוניין להתפתח בתחום התוכנה היא ללמוד הכשרות והסמכות בתחומי אבטחת המידע, ולנסות לרכוש עוד ועוד ניסיון. זהו התחום המבטיח ביותר שיש כיום", אמר רטנר.

יצוין כי ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI, הזהיר באחרונה כי המחסור באנשי אבטחת מידע וסייבר מחמיר: הוא עומד כיום על 1,500 איש ועתיד להגיע בתוך שנתיים ל-2,000. לדבריו, "במבט ראשון המספר אולי לא נראה מבהיל, אבל פירושו המעשי הוא ש-2,000 ארגונים בארץ יסבלו מהגנת סייבר לקויה – וזה מצב קריטי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים