2016: הבורסה ירדה – המדדים הטכנולוגיים עלו

בעוד שת"א 25 ות"א 100 ירדו בשנה החולפת ב-5% וב-3%, בהתאמה, הבלו-טק צמח ב-14.5% והטק עילית - ב-15% ● הסיבה העיקרית לעלייה: המניות של החברות שנסחרות הן בארץ והן בחו"ל

הבורסה לניירות ערך

שני המדדים הטכנולוגיים בבורסה של תל אביב – הבלו-טק ות"א טק עילית – רשמו ב-2016 עליות יפות, לעומת ירידות במדדים הבולטים – ת"א 25 ות"א 100.

נתונים שפרסמה הבורסה היום (ד') מעלים כי מדד ת"א 25, שכולל את 25 החברות הגדולות שנסחרות בה, ירד בשנה החולפת ב-4.8% ומדד ת"א 100 – ב-2.86%. לעומת זאת, מדד ת"א 75, שמאגד בעיקר חברות קטנות ובינוניות, עלה ב-16%.

במדדים הטכנולוגיים – הבלו-טק, שכולל בתוכו את מניות חברות ההיי-טק והביומד שנסחרות תל אביב, עלה ב-14.5%, לעומת עלייה של 2% ב-2015 וירידה של כ-5% ב-2014. מדד ת"א טק עילית עלה השנה ב-15% בהשוואה לגידול של 2% ב-2015, השנה שבה הוא נוסד. יצוין כי מדד זה כולל את המניות שנכללות בבלו-טק וששווי השוק שלהן עומד על 400 מיליון שקלים ומעלה.

הגידול במדדי המניות הטכנולוגיות לעומת הירידה במדדים הכלליים משקפת את השפעת המניות הדואליות, שכן מדד הנאסדא"ק קומפוסיט, שבו נסחרות המניות של רוב החברות הטכנולוגיות הדואליות עלה השנה בכ-8%, ומשך כלפי מעלה את המניות של החברות הטכנולוגיות שנסחרות בתל אביב.

האם תוכנית הבורסה למשוך חברות טכנולוגיות תצליח?

השנה שמה לה הנהלת הבורסה של תל אביב כמטרה לקדם את הסחירות של מניות חברות הטכנולוגיה בקרב משקיעים מקומיים וזרים כאחד. הבורסה השיקה לצורך כך "תוכנית אנליזה לחברות טכנולוגיות", שבמסגרתה שתי חברות מחקר בינלאומיות מבצעות מחקר אנליטי על החברות הללו והבורסה דואגת לחבר אותן עם משקיעים פוטנציאליים, על מנת לעורר את התעניינותם בהשקעה במניות שלהן. התוכנית מתאימה הן לחברות שנסחרות בתל אביב בלבד והן לחברות דואליות.

קשה להעריך את מידת הצלחת התוכנית בתקופת הזמן הקצרה מאז השקתה, אבל מה שניתן לומר הוא שבמהלך 2016, מניות חברות הטכנולוגיה בלטו מאוד לטובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים