"ארגונים ישרדו את הדיגיטל אם יהיו ליליפוטים ולא דינוזאורים"

לדברי בן צור, מנכ''ל בינת תקשורת מחשבים, "האם נראה את הארגונים המסורתיים מסתגלים לעידן הדיגיטל, או שהם יפנו את מקומם לארגונים שדיגיטל הוא ב-DNA שלהם?"

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים. צילום: יובל שיבר, יש אווירה

"לאורך האבולוציה ראינו שחיות ויצורים קטנים גילו כושר הישרדות טוב יותר מאשר חיות גדולות, דוגמת הדינוזאורים. תופעה זו נקראת 'אפקט ליליפוט', ובהקשר העסקי עולה השאלה האם הארגונים המסורתיים יסתגלו לעידן הדיגיטל או שהם יפנו את מקומם לארגונים שדיגיטל הוא ב-DNA שלהם, שקמו כחלק ממהפכה זו וששוחים בזרם שיוצר עידן זה. זהו אתגר משמעותי לארגוני האנטרפרייז", כך אמר אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים.

בן צור דיבר היום (ה') במליאה ביומה השני של ועידת הבכירים השנתית השביעית ברציפות שעורכת החברה במלון יערות הכרמל, בהשתתפות 700 מנהלים ומקצועני IT. היום התקיים המסלול הביטחוני, בהפקת אנשים ומחשבים, בו נדונו אתגרי התקשוב למגזר זה ב-2017. את הכנס הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג קבוצת אנשים ומחשבים.

לדברי בן צור, "אחרי 50 שנות מיינפריים, הגיעה עת עידן הדיגיטל. הוא מפנה לאט מערכות ישנות. מה שמגדיר את עידן הדיגיטל הוא המובייל, שמשנה את חיינו, משתף, ויוצר עולם מקוון ומקושר".

"המונח דיגיטל משקף את המהפכה הגדולה שאנחנו עוברים – תהליכים שמשנים ומגדירים מחדש כמעט כל תחום בעולמנו המקצועי והתרבותי, וטומנים בחובם שינויים גדולים בארגונים ובדפוסי עבודתם", אמר.

לדבריו, "2007 הייתה שנת מפתח, שהניחה את היסודות לעולם הדיגיטלי של ימינו. קרו בה שלושה תהליכים מרכזיים: אמזון (Amazon) פרצה לחיינו עם שירותי הענן, טכנולוגיות הווירטואליזציה הבשילו והטלפון החכם הושק. ב-10 השנים שעברו מאז, שירותי הענן של אמזון גדלו פי 10, רוב השרתים הארגוניים הפכו לווירטואליים, והטלפון החכם שינה לחלוטין את תפיסת הצריכה ואת רמת הקישוריות. כוח מחשוב אדיר נמצא בכפות הידיים של ארבעה מיליארד איש, והוא מחבר אותם ואת כולנו לעולם דיגיטלי חדש".

בן צור ציין כי "הטלפון החכם הוא הגורם החשוב ביותר בעולם הדיגיטלי. הוא משנה את תרבות ותפיסת הפנאי שלנו, מלווה אותנו היכן שאנחנו נמצאים ומאפשר לנו להיות מחוברים בכל זמן ומקום. אלא שקיים פער עמוק בינו ובין הארגונים, שטרם הפנימו את מהות ואופי השינוי. החיכוך הזה מייצר את המונח טכנולוגיה משבשת – Disruptive technology, ומייצר לחץ בארגונים, שמטבעם אינם ממהרים להשתנות ולעיתים אף מתנגדים לו. מהפכת הדיגיטל נסמכת בעיקר על השינוי של המובייל ועל הנפוצות הגבוהה שלו".

"בעידן הדיגיטל, כגודל ההזדמנות כך גודל האיום"

"העידן הדיגיטלי מייצר הזדמנויות עסקיות לארגונים בקנה מידה כמעט בלתי מוגבל", אמר. "אלא שכגודל ההזדמנות כך גם גודל האיום. ארגונים שהיו דומיננטיים מוצאים עצמם תחת לחץ הולך וגדל של שינוי בטעמי הקהל, והתהליך רק בתחילתו. עולמות המדיה, התקשורת והתיירות נפגעו ראשונים, אבל ככל שיעבור הזמן הפגיעה תתפתח לכול מגזר עסקי. הגל הבא של הפגיעה יהיה בעולמות הבנקאות, והציבורי-ממשלתי".

"ארגוני האנטרפרייז מתמודדים עם אתגר משמעותי, אולם יש להם נכס ויתרון ברור", ציין בן צור. "יש להם מאסה של לקוחות, שעליהם לשמר ולהבטיח שלא ינטשו – כדי לצלוח את העידן החדש. הדיגיטל מביא אתגר בדמות הנאמנות הקטנה של הלקוחות. לכן, יותר ויותר חברות, 22%, הכניסו את הטרנספורמציה הדיגיטלית לליבה שלהן. הנתון יגיע ל-50% ב-2020, אלא שלחלק מהארגונים זה כבר יהיה מאוחר מדי".

עוד הוא אמר כי התמודדות הארגונים עם העידן הדיגיטלי צריכה להיות בשלושה מישורים: "המודל העסקי – פחות נוגע לענייני IT, אבל בעל חשיבות קריטית לארגון; האופן בו הארגון מבצע את פעילותו העסקית – בדגש על תחום חוויית הלקוח; וטרנספורמציה של ה-IT. אם המטרה של הארגונים בתחומי הטכנולוגיה הייתה התייעלות, הרי שכעת יש עלייה של יעדים נוספים – אג'יליות ופשטות הפעולה, שהם מפתח למהירות תפעולית ועסקית".

בן צור הוסיף ש-"בינת החלה את ההכנות לעולם הדיגיטל כבר בתחילת העשור. הקמנו מרכזי מחשוב חדשים, פיתחנו פלטפורמה של שירותי ענן, יצרנו שותפויות עם הספקיות המובילות ובנינו את ההתמחות הנדרשת כדי לסייע לארגונים לבצע את המעבר לעידן הדיגיטלי".

"צבא דיגיטלי מתקדם"

בדבריו התייחס בן צור לזכייה של סיסקו (Cisco), עם בינת, במכרז השרתים הצה"לי. הוא אמר כי "התשתיות החדשות יספקו למערכת הביטחון פלטפורמה מתקדמת, שתאפשר יכולות מבצעיות גבוהות וחיסכון תקציבי משמעותי בשל שילוב טכנולוגי בין פתרונות התקשורת לפתרונות המחשוב". לדבריו, "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם מערכת הביטחון וצה"ל זמן רב. פרויקט אסטרטגי שאנחנו גאים בו הוא השותפות בהקמת קריית ההדרכה בנגב".

הוא ציין ש-"מערכת הביטחון נמצאת לפני תהליכים אסטרטגיים: המעבר לנגב ובניית יכולות חדשות בתחומי התקשוב והסייבר. בסוף התהליך יהיה צה"ל אחר, בעל יכולות מתקדמות, אחד הצבאות הדיגיטליים והמתקדמים בעולם".

"העולם מרתק", סיכם בן צור. "הטכנולוגיה זזה מהר. המרוץ מתיש – אך מרתק".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים