פייסבוק: מספר המשתמשים מתקרב בצעדי ענק לשני מיליארד

המאמצים של החברה לחבר את העולם השלישי ממשיכים לשאת פרי: היא סיימה את 2016 עם 1.86 מיליארד משתמשים חודשיים ● ההכנסות והרווח עלו בשיעורים בולטים

הייתם עושים לייק להחלטה החדשה? צילום אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק (Facebook) לא עוצרת: הרשת החברתית הגדולה בעולם הפכה ברבעון האחרון של השנה לענקית עוד יותר, וקרובה לחצות את קו שני מיליארד המשתמשים החודשיים. זאת, בנוסף לעליות בולטות בתוצאות הכספיות של החברה.

מספר המשתמשים של פייסבוק עלה ברבעון ב-17% ל-1.86 מיליארד איש. הסיבה לכך היא המאמצים הרבים שהחברה עושה לצירוף אליה של עוד ועוד משתמשים, מהעולם המערבי אך גם הרבה מהעולם השלישי, בין היתר באמצעות מיזם Internet.org.

בהודעה קצרה – כהרגלו – שהוציא לאחר פרסום התוצאות כתב מארק צוקרברג, המנכ"ל והמייסד, כי "המשימה שלנו, לקשר את כל אזרחי העולם, חשובה יותר מתמיד בעת הזו. מצב החברה טוב, אך יש עוד הרבה עבודה כדי להשיג את המטרה הזאת".

עליות תלולות בהכנסות וברווחים

גם התוצאות הכספיות האירו פנים לפייסבוק, שרשמה בשנה החולפת גידול דו ספרתי בהכנסות ותלת ספרתי ברווח הנקי. עם זאת, יש משקיפים שמעריכים שהיא לא תוכל להמשיך לצמוח בקצב כזה בעתיד. מייקל פצ'ר, אנליסט מחברת ההשקעות Wedbrush Securities, אמר לרויטרס (Reuters) כי "אני סבור שקצב הצמיחה של פייסבוק יואט בעתיד, אך יישאר גבוה".

אלא שבינתיים, כאמור, שיעורי הצמיחה גבוהים: בעוד שההוצאות של החברה עלו במהלך 2016 ב-29.98% ל-15.21 מיליארד דולר, ההכנסות זינקו בכמעט פי שניים, ב-54%, ל-27.64 מיליארד.

על רקע הגידול החד בהכנסות, הרווח התפעולי השנתי הוכפל ל-12.43 מיליארד דולר והרווח הנקי האמיר ב-177% ועמד על 10.22 מיליארד.

פייסבוק ב-2017: השקעות נוספות בווידיאו

התוצאות היו טובות גם במהלך הרבעון: ההוצאות הכלליות עלו בו ב-29.32% ל-4.24 מיליארד דולר וההכנסות צמחו ב-51% ל-8.81 מיליארד. מתוכן, ההכנסות מפרסום זינקו ב-53% ל-8.63 מיליארד דולר בעוד שבסעיפי ההכנסות האחרים רשמה פייסבוק ירידה של 12% ל-180 מיליון.

הרווח התפעולי האמיר ברבעון ב-78% ל-4.57 מיליארד דולר, הרווח הנקי זינק ב-128% ל-3.57 מיליארד והרווח למנייה – ב-124% ל-1.21 דולר.

בשיחה עם אנליסטים אמר צוקרברג שבכוונת פייסבוק להגדיל את ההשקעות ב-2017, בכלל זה בווידיאו – מה שיגדיל את האיום המסחרי שהרשת החברתית מהווה על יוטיוב (YouTube) ונטפליקס (Netflix). לצורך זה, החברה מתכוונת להגדיל את גיוס העובדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים