"בקרוב: שוק המחשוב הקוגנטיבי יעמוד על 33 מיליארד דולר"

"המחשוב הקוגניטיבי מאפשר לארגונים להתגבר על אחד האתגרים המרכזיים שלהם - לקבל החלטות טוב יותר", אומר מארק דופקיה, מנכ''ל השותפים העסקיים של יבמ ● בראיון לאנשים ומחשבים הוא מדבר על השוק החם ועל הפעילות של הענק הכחול בתחום

מארק דופקיה, המנכ''ל העולמי של השותפים העסקיים של יבמ. צילום: יח"צ, מתוך פליקר

"מה שארגונים נדרשים לו הוא טיוב בקבלת החלטות. המחשוב הקוגנטיבי הוא המענה לאתגר זה. מדובר בשוק חדש, הצפוי לעמוד בתוך שנים מעטות על 33 מיליארד דולר – ואנו נוביל אותו", כך אמר מארק דופקיה, המנכ"ל העולמי של השותפים העסקיים של יבמ (IBM).

דופקיה דיבר והנחה את IBM PartnerWorld 2017, כנס השותפים העסקיים של הענק הכחול, הנערך השבוע בלאס וגאס. בכנס השתתפו יותר מ-1,300 איש, מ-78 מדינות.

לדבריו, "היכולת לעבד נתונים בהיקף רב, ובכך ליצור מודיעין עסקי המהווה ערך תחרותי לארגונים, היא הזדמנות עסקית נהדרת עבורם – בשוק המשתנה במהירות. הענן הוא פלטפורמה עסקית לכל דבר, ונדרש לנצל אותו לטובת יישום של בינה מלאכותית שתניב יתרונות עבור ארגונים. ארגונים חווים זעזועים משבשים בשל השינויים הטכנולוגיים שקורים בשוק, והתרופה לכך היא בשיפור קבלת ההחלטות, מבוסס בינה מלאכותית".

"היקף הנתונים הקיימים בעולם", אמר דופקיה, "גדל מדי שניה בקצב אדיר. המחשוב הקוגניטיבי נועד לסייע למקבלי ההחלטות בארגונים, בשל היכולת שלו להתמודד ולטפל בכמויות המידע העצומות – ולהסיק מהם מסקנות לוגיות מבוססות – בשל עיבוד המידע והעלאת השערות חכמות, אשר מתבססות על מאגר הנתונים הרלוונטיים".

"מחשוב הענן" ציין, "הוא פלטפורמה עסקית לכל דבר ועניין. היקף השוק בתחום יעמוד השנה על 46 מיליארד דולר. 47 מתוך 50 החברות המובילות של פור'צ'ן (Fortune) עברו לענן של יבמ. אנו מובילי שוק בענן הציבורי וב-IaaS, תשתית כשירות. לפני שנתיים פתחנו את פלטפורמת הענן שלנו, Bluemix, וכיום 30% מהרווח שלנו בתחום מגיע מהשותפים על הענן. יש לנו 54 עננים המשרתים לקוחות ושותפים ביותר ממאה ארצות. חתמנו בשנה שעברה על הסכם לשיתוף פעולה עם VMware, והוא מסייע לארגונים במינוף אפשרויות שיפור המהירות והיעילות הכלכלית, בעבודה בסביבת ענן. ההסכם מאפשר ללקוחות ארגוניים להעביר את עומסי העבודה הקיימים שלהם, המיושמים בארגון אל מעבר לגבולות הארגון ואל הענן הציבורי של יבמ".

לעשות עסקים במהירות

לפני שלוש שנים, אמר דופקיה, "הבנו כי גם אנחנו נדרשים להשתנות כחברה – למול הלקוחות הארגוניים, וגם אל מול השותפים העסקיים. אין דרך אחרת להתמודד אל מול קצב המודלים העסקיים שמתפתחים ללא הרף, ולכן אנו מחדשים את תכנית השותפים שלנו, כדי לסייע להם להתמודד טוב יותר עם העידן הקוגניטיבי".

כך, אמר, "ערכנו בשנה החולפת יותר שינויים בתכנית הערוצים שלנו, מאשר כלל השינויים שעשינו בעשור האחרון. שמנו דגש על פשטות בקשר שלנו מול השותפים, כי אמרתם לנו שתכניות המכירה מורכבות מדי. בנינו תכנית המתבססת על מחשוב קוגנטיבי, שיושבת בענן – ונותנת ללקוחות הארגוניים ערך עסקי טוב יותר". בעבר, אמר דופקיה, "עריכת חוזה חדש מול יבמ ארכה שבעה שבועות. אז צמצמנו את פרק הזמן ליום עד שלושה ימים, וכעת הפחתנו עוד: מדובר כעת בתהליך של כמה שעות. פשוט מאד: תחתום – ותלך למכור".

תחום נוסף שציין דופקיה הוא ההכשרות והלימודים. "אוניברסיטת השותפים שלנו ערכה כבר 300 אלף שיעורים, ועד אמצע 2017 נגיע למיליון". לדבריו, "אנו מתמקדים בשביעות רצון הלקוח הארגוני, כי זה מוביל ליותר עסקים".

"עברנו שינוי", סיכם דופקיה, "מחברה המספקת מוצרים לחברת פתרונות עם יכולות. אנו מתמקדים בכמה שדות פעילות: אבטחה – הגנת המידע, וניהול סיכונים; מחשוב ענן – שבתוכו אנו רואים חשיבות רבה להזרמת וידיאו; מחשב העל ווטסון (Watson), שמגדיר עידן חדש של מחשוב חכם; אינטרנט של הדברים; ומענה ספציפי למגזר הפיננסי, על בסיס טכנולוגיות בלוקצ'יין (blockchain), שתבאנה את השיבוש הבא. כל ארגון, בכל מגזר תעשייתי נדרש לשאול את עצמו ולזהות מה יהיה 'משנה המשחק' הבא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים