צה"ל מעלה לאוויר מערכת IT לניהול אש

המערכת תשמש את כלל זרועות הצבא והפיקודים ● היקפו הכספי של הפרויקט - מיליונים רבים של שקלים

ולמרות הכל - יש מי שיוביל את צה״ל לקדמה הטכנולוגית. צילום: דובר צה"ל

צה"ל מעלה לאוויר מערכת IT לניהול אש, כך נודע לאנשים ומחשבים.

המערכת תשמש את כלל זרועות הצבא והפיקודים. היקפה הכספי לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על מיליונים רבים של שקלים.

עד לא מזמן לכל זרוע בצבא הייתה מערכת ניהול אש משלה. "מהפכת האינטרנט המבצעי מאפשרת לנו לפתח מערכת לניהול אש – שתשמש את כלל הזרועות", אמר גורם בכיר באגף התקשוב לאנשים ומחשבים.

את המערכת לניהול האש הצה"לי מפתחים אנשי יחידת לוט"ם שבאגף התקשוב, במשותף עם אנשי ה-IT של אגף המודיעין ושל חיל האוויר.

הפרויקט החל לפני כשנה, ולפני כחצי שנה המערכת עברה את שלב ההיתכנות המבצעית. פרויקט פיתוח המערכת נחלק לשלושה שלבים.

בשלב הראשון לקוחות המערכת יהיו אנשי חיל האוויר, המודיעין והמטה הכללי. גרסה מבצעית זו של המערכת, בשלבה הראשון, תעלה לאוויר בעוד שלושה חודשים. בשלב השני המערכת תשרת את המפקדות המרכזיות בצה"ל, וגרסה זו תעלה לאוויר בשנת 2018. לקראת סוף העשור תעלה לאוויר המערכת בשלב השלישי, אז היא תשרת את יתרת המפקדות הצה"ליות. בסופו של דבר, המערכת תשמש מאות בודדות של מפקדים בכלל הצבא.

שיתופיות, אג'ייל וקוד פתוח

לדברי הבכיר באגף התקשוב, "למערכת יש שלוש בשורות מרכזיות. האחת, צוותי העבודה של המפתחים נבנו במשותף מאנשי לוט"ם, חיל האוויר והמודיעין, כך שכל אחד מהם הביא לשולחן את הידע המבצעי, ההבנה ואת הצרכים של הלקוחות שלו. כך, נוצרה שיתופיות בידע".

"השניה, הפרויקט פותח בטכנולוגיות המודרניות ביותר בשוק. התבססנו באופן חזק על טכנולוגיות קוד פתוח, וזאת כחלק מהמגמה הכללית של לוט"ם להתבסס על הקהילה העולמית של הקוד הפתוח".

"הבשורה השלישית היא שעבדנו  בפיתוח בתפיסת אג'ייל, לטובת קיצור זמני שחרור הגרסאות, כאשר אנו יודעים בדיוק מהם הצרכים של המשתמש המבצעי – העומד לנגד עינינו". הבכיר הוסיף כי "כיוונו את לוחות הזמנים של שחרור הגרסאות, על פי תכנית הפעילות השוטפת של הצבא".

בעקבות הטמעת המערכת, המודולים לניהול האש במערכות השו"ב הקיימות בצבא – דוגמת טירת האגם – יבוטלו.

המערכת לניהול האש לא תעמוד לכשעצמה – היא תחובר למאגרי מידע צה"ליים ולמערכות השו"ב הקיימות, דוגמת טירת האגם וצי"ד – על מנת לעדכן אותן במידע.

לשאלת אנשים ומחשבים האם הם התבססו במהלך הפרויקט על פרויקטים דומים בצבאות זרים, השיב הבכיר בשלילה וציין כי "בתחומי שילוביות ועבודה רב-זרועית אנו מהמתקדמים בצבאות בעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים