רמו"ט קנסה את יש עתיד: הפרה פרטיות של ניצולי שואה

לפי ממצאי החקירה שערכה הרשות, ערב הבחירות ב-2015 המפלגה השתמשה ברשימות של ניצולי שואה, שיו"ר המפלגה, יאיר לפיד, הכין כחלק מתפקידו כשר האוצר ● נציגי המפלגה התקשרו אל הניצולים שהופיעו בה וניסו לשכנע אותם להצביע עבור המפלגה

ח"כ יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד. צילום: מתוך ויקיפדיה

רמו"ט, הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים, קבעה היום (ד') כי מפלגת יש עתיד, עמותת מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל, וקולט אביטל, יו"ר העמותה – ביצעו הפרות לפי חוק הגנת הפרטיות. רמו"ט השיתה עליהם קנסות בסך של 55 אלף שקלים.

לפי ממצאי החקירה שערכה הרשות, ערב הבחירות ב-2015 המפלגה השתמשה ברשימות של ניצולי שואה, שיו"ר המפלגה, יאיר לפיד, הכין כחלק מתפקידו כשר האוצר.

נציגי המפלגה התקשרו אל הניצולים שהופיעו בה וניסו לשכנע אותם להצביע עבור המפלגה. זאת, לאחר שאביטל העבירה ללפיד קבצים הכוללים רשומות שמכילות מידע אישי רגיש ומזוהה על ניצולי שואה. "זאת, בלא הסכמה מפורשת של הניצולים, תוך פגיעה בפרטיותם ובניגוד לחוק הגנת הפרטיות. בהמשך המפלגה השתמשה במידע לצורכי תעמולה ולשם פניות בדיוור ישיר לניצולי שואה לקראת הבחירות לכנסת ה-20".

יש עתיד תשלם 40 אלף שקלים קנס: 25 אלף שקלים בשל פגיעה בפרטיות על ידי דיוור ישיר ושיחות תעמולה ללא הסכמת הנמענים, ו-15 אלף שקלים בשל דיוור ישיר מבלי לפרט את הפרטים המחויבים על פי חוק..

מידע אישי רגיש של ניצולי שואה

העמותה נקנסה בסך של 10,000 שקלים, על שניהלה מאגר מידע ולא רשמה אותו בפנקס מאגרי מידע. על אביטל הוטל קנס אישי בגובה 5,000 שקלים, כיוון שהעבירה ליש עתיד מידע אישי רגיש של ניצולי שואה.

לנציגי המפלגה והעמותה נערך שימוע במסגרתו הם הוזמנו להגיב לטענות נגדם. עם סיום ההליך, נקבע כי כלל הגורמים פעלו בניגוד להוראות החוק, ולכן הוטלו עליהם קנסות מנהליים.

עו"ד אלון בכר, ראש רמו"ט, מסר כי "רמו"ט תמשיך ותאכוף את חוק הגנת הפרטיות בכל ארגון במשק הישראלי, ובמיוחד כאשר מדובר בהגנה על מידע אישי וזכויות של אוכלוסיות חלשות, כגון קטינים וקשישים, או במקרה זה – של ניצולי שואה".

יש עתיד מסרה בתגובה כי "המפלגה חרטה על דגלה את השמירה על הוראות החוק ועמידה בכל כללי מנהל תקין. מדובר בתקלה חד פעמית שנעשתה בזמן מערכת בחירות, בתום לב וללא ידיעה שהעניין אינו תקין. מדובר בפעם ראשונה שהמפלגה חורגת מהוראות החוק ואנחנו לוקחים על עצמנו אחריות מלאה על התקלה ופועלים כדי שהדבר לא יקרה שוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים