IVC: ירידה של 21% בהשקעות קרנות פרייבט אקוויטי בישראל

נתונים שפרסמה החברה מראים על ירידות הן במספר והן בסכום עסקאות הפרייבט אקוויטי – ברבעון השני ובמחצית הראשונה של השנה ● הירידות - לעומת הממוצע בשלוש השנים האחרונות

100 מיליון דולר לטובת הפינטק הישראלי. אילוסטרציה: BigStock

ירידה בהשקעות הפרייבט אקוויטי בישראל: נתונים שפרסמו היום (ב') חברת המחקר IVC ומשרד עורכי הדין שבולת מראים שקרנות פרייבט אקוויטי זרות וישראליות ביצעו ברבעון השני של השנה 19 עסקאות בסכום כולל של 412 מיליון דולר. מדובר במספר עסקאות נמוך בהשוואה ל-29 עסקאות ברבעון הראשון של 2017 ול-22 ברבעון השני אשתקד. כמו כן, מדובר בירידה של 21% בהשוואה לממוצע הרבעוני בשלוש השנים האחרונות, שעמד על 24 עסקאות פרייבט אקוויטי.

סך ההון שהושקע ברבעון השני של השנה רשם עלייה מינורית בהשוואה ל-396 מיליון דולר שהושקעו ברבעון הקודם, אך ירידה חדה לעומת 1.26 מיליארד ברבעון השני של 2016.

הממצאים מעלים נתונים לא טובים גם לגבי המחצית הראשונה כולה: ב-IVC-שבולת מצאו כי היא הייתה חלשה במיוחד מבחינת היקף ההון, עם 807 מיליון דולר שהושקעו ב-48 עסקאות פרייבט אקוויטי – הסכום הנמוך ביותר בשלוש השנים האחרונות, בהשוואה ל-1.52 מיליארד דולר ול-2.07 מיליארד בתקופות המקבילות ב-2016 וב-2015, בהתאמה. למרות ירידה זו, מספר העסקאות במחצית הראשונה של 2017 עלה ב-17% אל מול 41 עסקאות בששת החודשים הראשונים אשתקד, והיה נמוך רק במעט מהממוצע של 50 עסקאות פרייבט אקוויטי בחמש השנים האחרונות.

עסקאות פרייבט אקוויטי - הרבעון הראשון של 2015 עד הרבעון השני של 2017 (במיליוני דולרים).

עסקאות פרייבט אקוויטי – הרבעון הראשון של 2015 עד הרבעון השני של 2017 (במיליוני דולרים).

ב-IVC-שבולת דווקא אופטימיים

לדברי עו"ד עומר בן-צבי, שותף במשרד עורכי הדין שבולת, "למרות גידול במספר עסקאות הפרייבט אקוויטי הישראליות במחצית הראשונה של 2017, מתחילת השנה לא ראינו עסקאות ענק, שבדרך כלל משפיעות בצורה דרמטית על ההיקף הדולרי הכולל של ההשקעות. עסקת פרייבט אקוויטי הגדולה ביותר במחצית הייתה ביי-אאוט של R2Net בסך של 140 מיליון דולר על ידי פרנסיסקו פרטנרס (Francisco Partners). עסקאות אחרות בתקופה זו הגיעו רק ל-50 מיליון דולר או פחות".

עם זאת, הוסיף עו"ד בן-צבי, "באחרונה, העיתונות דיווחה על עסקת ביי-אאוט עתידית בסך של 400 מיליון דולר – רכישת חלקה של פרנסיסקו פרטנרס ב-NSO על ידי בלאקסטון (Blackstone). העסקה מצטרפת לעסקאות ענק נוספות שהוכרזו ברבעון השלישי של 2017: ביי-אאוט של Tutenour בסך 100 מיליון דולר על ידי קרן הפרייבט אקוויטי הישראלית פורטיסימו והשקעה של 75 מיליון דולר ב-Walkme על ידי Insight Venture Partners".

הוא ציין כי "להערכתנו, שוק הפרייבט אקוויטי הישראלי ימשיך להפגין פעילות יציבה ולהיות יעד אטרקטיבי לקרנות הזרות. אנחנו מאמינים שעל אף שהשוק מתנהג בזהירות מבחינת שווי החברות, קיימות הזדמנויות מצוינות בישראל לסגירת עסקאות פרייבט אקוויטי משמעותיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים