"יש חשיבות רבה בענן לשמירת הנתונים ולהעברתם"

אלון מטריקין-גולד, מנהל הדרכה וחינוך, MobileODT, מתאר את המעבר לענן של AWS, ואומר כי "המערכת מספקת זמינות גבוהה והתאוששות מתקלות, ועומדת ברגולציית HIPPA לתחום הבריאות"

אלון מטריקין-גולד, מנהל הדרכה וחינוך, MobileODT. צילום: יח"צ

"מאחר שקולפוסקופ EVA החכם שלנו משמש צוותים רפואיים בארצות רחוקות לבדיקות ויזואליות מתקדמות, להתייעצות מרחוק עם מומחים, לבקרת איכות על צוותים רפואיים ולאיסוף נתונים מעמיק – הרי שיש חשיבות רבה בענן של AWS לשמירת הנתונים ולהעברתם", כך אמר אלון מטריקין-גולד, מנהל הדרכה וחינוך, MobileODT.

מטריקין-גולד דיבר בכנס AWS Summit Tel Aviv. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך באחרונה בגני התערוכה בתל אביב, עם יותר מ-3,000 משתתפים – מפתחים, חברות סטארט-אפ, ארגונים, גופים ממשלתיים ושותפיה העסקיים של ענקית הענן הציבורי.

לדברי מטריקין-גולד, MobileODT קמה בשנת 2012 והחלה פעילות בשנת 2015. החברה, אמר מטריקין-גולד, "פועלת בתחום בדיקות סרטן צוואר הרחם והפורנזיקה הרפואית. היא פיתחה קולפוסקופ – מכשיר לאבחון צוואר הרחם – חכם,  והוא מערכת ה-EVA. המערכת מאפשרת לבצע בדיקות חזותיות מתקדמות וכן מגוון שירותים נוספים. היא נמצאת בשימוש ב-25 מדינות ברחבי העולם".

לדברי מטריקין-גולד, "השוק המרכזי בו אנחנו פועלים הוא ארצות הברית, ובנוסף בדרום אמריקה, מזרח אפריקה, גאנה ודרום אפריקה. כמו כן אנו עורכים פיילוטים בהודו, בשיתוף שתי מערכות בריאות גדולות והבנק העולמי".

מעבר למה שגלוי לעין

המכשיר, ציין מטריקין-גולד, "משמש לבדיקות לגילוי סרטן צוואר הרחם, על ידי מטפלים בתחום בריאות האישה. הוא נועד גם לצורך תיעוד אלימות, או תקיפה מינית – פורנזיקה רפואית, בחדרי מיון". הדורות הבאים של המכשיר, הוסיף, "יכללו גם אפשרות לביצוע בדיקות פה ולסת, וכן בדיקות אופטיות מתקדמות – מעבר למה שגלוי לעין".

ארכיטקטורת הענן של החברה, אמר מטריקין-גולד, "מתבססת על הארכיטקטורה, הכלים והשירותים של אמזון ווב סרביסס, AWS. הרמה העילית של הארכיטקטורה כוללת שרת Web לניתוב הודעות נכנסות ויוצאות, שרת נתונים לעיבוד הודעות נכנסות ויוצאות, מסד נתונים (MySQL) RDS, לאחסון נתוני מידע של מטופלים, ומערכת AWS S3 לאחסון תמונות".

"בחרנו בענן של AWS", הסביר מטריקין-גולד, "כי היה קל ומהיר להקים את המערכת ולהריץ אותה, וכן בשל העובדה שהיא ניתנת לגידול בקלות. המערכת מספקת זמינות גבוהה והתאוששות מתקלות, ועומדת ברגולציית HIPPA לתחום הבריאות. כל אלו הן תכונות מובנות בענן AWS ובכלים והשירותים אותם החברה מספקת. כך, אנחנו משתמשים היום במגוון כלים, כמו RDS ,S3 ,CloudWatch ,Elastic Beanstalk ,Route 53 ,ELB, ומתכננים להשתמש בעתיד ב-Lambda ,trusted advisor ,CloudFront ,WAF".

מטריקין-גולד סיים בציינו עוד כמה מהתועלות שבשימוש בענן, ואמר כי "ה-EVA משלב מכשיר אופטי, אשר מתחבר לסמארטפון ייעודי, עליו מותקנת אפליקציה. זו מאפשרת את ביצוע הבדיקה ואת ניהול המידע בצורה מיטבית. לצדם, יש שירותי ענן  AWS נלווים, אשר מאפשרים למערכות בריאות להרחיב את שירותיהן הרפואיים, ולקבל החלטות מושכלות יותר על השירותים אותם הן מעניקות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים