"ריבוי המערכות מצריך 'דיבור' ברור ושקוף ביניהן"

"אחד האתגרים הניצבים בפני המנמ"ר הוא הצורך שהמערכות יתקשרו ביניהן באופן ברור ושקוף, כאשר המידע המגיע מהן נדרש להיות זמין ונגיש באופן מיידי", כך לדברי מייק פיץ', סגן נשיא ומנכ''ל חטיבת התווכה ברד-האט

מייק פיץ', סגן נשיא ומנכ''ל חטיבת התווכה ברד-האט. צילום: יח"צ

"המנמ"ר נמצא כיום במצב שבו המערכות, התוכנות ושפות הפיתוח משתכללות ומשתנות כל הזמן. לכן, אחד האתגרים הניצבים בפניו הוא הצורך בכך שהמערכות יתקשרו ביניהן באופן ברור ושקוף, כאשר המידע המגיע מהן נדרש להיות זמין ונגיש באופן מיידי", כך אמר מייק פיץ', סגן נשיא ומנכ"ל חטיבת התווכה, רד-האט (Red Hat).

פיץ' ביקר באחרונה בישראל. בראיון לאנשים ומחשבים הוא אמר כי "המעבר הולך וגדל למערכות מחשוב בענן, דורש מהן לדעת לתקשר גם בין השכבות השונות של מערך ה-IT, ולאפשר שהמידע יגיע אל הארגון ומחוצה לו. על האתגרים הללו עונה שכבת התווכה".

לדברי פיץ', "כל מחלקת IT בארגון מנסה להיות זריזה ותגובתית יותר, וזאת על מנת לענות לצרכים העסקיים של הארגון. כל מחלקות ה-IT רוצות, ונדרשות, להשתנות ולספק שירותים ומוצרים מהר יותר".

"המנמ"רים ניצבים מול שלל חזיתות טכנולוגיות: האינטרנט של הדברים, מחשוב ענן, קונטיינרים, מיקרו-שירותים, DevOps. אנו ברד-האט מסייעים למנמ"רים לחצות את האוקינוס הזה בקלות רבה יותר – ובביטחה: אנו מאפשרים ללקוחות הארגוניים לבנות תשתית רבת שנים לטובת ענן היברידי".

"המניע לעבודה בתצורת הענן ההיברידי הוא הצורך לטפל בעומסי עבודה גדולים יותר, ובסביבה מרובת אפליקציות ושירותים. אף שהן רצות בסביבות שונות – עליהן להיות משולבות, כי עליהן לדבר יחדיו. מערכת ההפעלה Red Hat Enterprise Linux, מיזם OpenStack, פלטפורמת קוד פתוח לענן – שאנו שותפים בו, ופלטפורמת הפיתוח OpenShift – כל אלה הן טכנולוגיות המאפשרות עבודה בסביבה של ריבוי עננים וענן היברידי".

ארבעת המרכיבים לעבודה בעידן המחשוב החדש

הענן ההיברידי, אמר פיץ', "הוא שלב חיוני לגמישות עסקית של הארגון. הוא מאפשר להם להשתנות מהר יותר ולהיות יותר אג'ילי. עליו נמצאת שכבת הקונטיינרים. הם מאפשרים לפרק את האפליקציות למקטעים קטנים. בדרך זו נהיה קל יותר לשנות את האפליקציות ולהגדיל אותן, אם נדרש, ולנהל אותן בסביבות היברידיות, וזו מהות המיקרו-שירותים".

"העבודה בעידן המחשוב החדש כוללת ארבעה מרכיבים: ענן, קונטיינרים, מיקרו-שירותים ו-DevOps. ככה מתקבלת יכולת להטמיע את השינויים תוך כדי תהליך הפיתוח".

רד-האט, הסביר, "מאפשרת את כל ארבעת השלבים, כאשר התווכה שלנו, JBoss, פועלת בשלבים 3 ו-4. היא מנצלת את היתרונות הגלומים בשימוש בקונטיינרים, על מנת לאפשר למפתחי האפליקציות לעשות זאת בצורה מהירה ויעילה יותר, תוך שימוש במיקרו-שירותים".

"כעת, כאשר ארגונים נמצאים בענן, החוזקה של התווכה טמונה ביכולתה להפוך את הענן לידידותי, עם היכולת לתמוך במיקרו-שירותים, להטמיע אותם ולנהלם בענן".

ענן בשדה התעופה סכיפהול

כך, אמר פיץ', "על מנת לשפר את חוויית הנוסעים ולהפוך את נמל התעופה לדיגיטלי הטוב ביותר, החליטו אנשי נמל התעופה סכיפהול באמסטרדם להעביר חלק ממערכות ה-IT שלהם לענן. זאת, כדי להפוך ליותר גמישים, מאובטחים ויעילים. הם הטמיעו Red Hat OpenShift כבסיס של סביבת הענן ההיברידי שלו, הנתמך על ידי Red Hat Gluster Storage ,Red Hat JBoss Middleware ומוצרי רד-האט אחרים. זאת, על מנת להאיץ את תהליכי הפיתוח וההטמעה, ולשפר את ניהול ממשקי תכנות יישומים (APIs)".

"כך, בסיוע מגוף הייעוץ של רד-האט, הטמיעו אנשי נמל התעופה את פתרון OpenShift Decdicated בתוך 10 ימים בלבד". הסביבה החדשה, ציין, "תומכת בחזון של נמל התעופה לתהליכי שירות עצמי אג'יליים וגמישות לספקים. אלה עוזרים לצוותי ה-IT של הנמל לפתח ולהטמיע במהירות וביעילות שירותים חדשים המופנים ללקוחות".

"התעשיה משתנה בשל מחשוב הענן", סיכם פיץ'. "תווכה היא נקודת ההתחלה לפיתוח אפליקציות. הצורך בתווכה לא ייעלם, כי תמיד המפתחים ירצו להתחיל ממשהו – ולא מאפס. תמיד ירצו גלגלים, כי אף אחד לא רוצה להמציא את הגלגל מחדש. בתוך עולם הענן יש צורך בגלגלים, ואנו רואים את התווכה כסוג של שירות בענן. התווכה מאפשרת זרימת מידע בין מערכות שונות ותוכנות שונות בעולם הדיגיטלי, ובכך היא מסייעת להפעיל כהלכה את התהליכים העסקיים של הארגון".

להרשמה ל-Red Hat Forum Israel 2017 לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים