"חשיבות זמינות המידע גדלה – במקביל להפיכתו קריטי לארגון"

"המנמ"ר מוצא עצמו מתמודד בכמה חזיתות במקביל ומצבו לא פשוט כלל - תקציביו מצטמצמים, אך הדרישות המופנות אליו רק הולכות וגדלות", כך אמר סטפן רנר, מנהל טכנולוגי בכיר לערוץ השותפים הגלובלי, Veeam

סטפן רנר, מנהל טכנולוגי בכיר לערוץ השותפים הגלובלי, Veeam. צילום: ניב קנטור

"המידע הוא הנפט, הזהב השחור של הארגונים במאה ה-21. הוא הלב הפועם, הדם הזורם בעורקי ובוורידי הארגון. המידע בארגונים הולך וגדל, וככזה, הוא הופך להיות קריטי, כי הוא המהות של העסק. דבר דומה קורה עם הזמינות של המידע: היא כבר מזמן לא היבט טכנולוגי צדדי, אלא מהווה חלק מהתפעול החיוני של הארגון", כך אמר סטפן רנר, מנהל טכנולוגי בכיר לערוץ השותפים הגלובלי, Veeam.

רנר התראיין לאנשים ומחשבים במסגרת כנס שערך הסניף הישראלי של חברת זמינות המידע. האירוע, שנשא את הכותרת  VeeamOn Tour, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') באולם אירועים אושן, גני התערוכה, תל אביב. בכנס השתתפו  כ-500 מלקוחות הסניף הישראלי של החברה ושותפיה העסקיים.

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

המנמ"ר, ציין רנר, "מוצא עצמו מתמודד בכמה חזיתות במקביל. מצבו לא פשוט כלל. תקציביו שטוחים או מצטמצמים, אבל הדרישות המופנות אליו, בשל החיוניות של ה-IT לטובת ההיבטים העסקיים של הארגון – הולכות וגדלות. השוק דינאמי, העסקים משתנים במהירות, והמנמ"ר נדרש להתאים את ה-IT לארגון ולתת מענה לצרכיו העסקיים.

התחרות בכל מגזר רק הולכת וגדלה. המשתמשים כיום דורשים הרבה – בבית, כמו בעבודה, הם מצפים, ורוצים את אותה חוויית משתמש דיגיטלית, עם אותה רציפות, בלא מחשבות על חלופות לא מקוונות".

"לחשוב מחדש על אסטרטגיות ה-IT"

ארגונים גדולים, ציין, "נדרשים לחשוב מחדש על אסטרטגיות ה-IT שלהם, כמו גם על המודלים של השירותים שאותם הם מציעים, כאשר הזמינות צריכה להפוך לשיקול מרכזי וחשוב ביותר בחשיבה הזו. ארגונים נדרשים להיות זמינים סביב השעון, בכל עת ובכל מקום. הנהלות ארגונים, כמו גם לקוחות שלהם, לא מקבלים יותר מצב של היעדר זמינות של מערכות המידע – או חמור מכך, של נפילת מערכות ה-IT".

על פי רנר, "המנמ"רים צריכים לשנות את התפיסה בה הם אחזו עד היום. עליהם לשאול את עצמם האם למערך ה-IT שבראשותם יש את הערובה והביטחון הנדרשים לצורך נגישות תמידית וזמינות בלתי מתפשרת של המידע הארגוני. למרבה הפלא והצער, לא תמיד זהו המצב".

לדבריו, "כיום, כל ארגון בכל מגזר תעשייה הוא בראש וראשונה ארגון מבוסס IT – ולכן המפתח להישרדות שלו הוא זמינות עסקית סביב השעון. העולם, ובתוכו העולם העסקי, משתנה באופן מוחלט. התחרותיות הופכת למרכיב מרכזי בהישרדות של עסקים, העסקים הופכים להיות יותר ויותר מבוססי IT, כאשר המידע העסקי הוא רכיב מפתח בהתנהלות שלהם".

לחברה, אמר רנר, "יש את היכולת לצמצם את הסיכונים התפעוליים והעסקיים, ולאפשר מצב בו כל הגיבויים עובדים – ובהצלחה, ואם חלילה קרה אסון, לשחזר את המידע בתוך פחות מ-15 דקות. בדרך זו ארגונים מקבלים יכולות שהן מעבר לגיבוי המסורתי, זהו מכלול פתרונות אשר מספקים זמינות ונגישות של המידע – באופן מוחלט".

"Veeam היא חלוצת שוק זמינות המידע", ציין רנר. "היא הייתה החברה הראשונה לזהות את פער הזמינות שחווים היום לא מעט ארגונים. כך, כבר לפני שלוש שנים ערכה החברה את דו"ח הזמינות הראשון, שהוכיח למנמ"רים את החשיבות של זמינות מידע עבור ארגונים מודרניים. מאז, כל הדו"חות מצביעים על אותה מגמה: עלות השבתת מחשוב מגיעה בממוצע למיליוני דולרים לארגון במשך שנה".

לכן, סיכם רנר, "אנו עונים על אתגרי המנמ"רים עם החזון שלנו: זמינות תמידית לכל מידע, אפליקציה ושירות – בכל עת, בכל מקום ועל גבי כל רכיב מחשוב – על גבי כל ענן וכל תשתית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים