איזו חברה תזכה במכרז למחשוב במנהל התכנון באוצר?

המכרז שפרסם המנהל מיועד לחברות תכנון, כדי שיציעו הצעות לתכנון הקמת תשתיות פיזיות, ליישום ולשילוב מערכות, כולל רישוי, ולמבנה ארגוני של האגף ● ההיקף: מיליוני שקלים

משרד האוצר

מנהל התכנון במשרד האוצר יצא במכרז לחברות ייעוץ ואינטגרציה, לקבלת הצעות לעיצוב ולהקמה של אגף מערכות המידע באגף.

יצוין כי מנהל התכנון צורף למשרד האוצר לפני שנתיים, לפי דרישת השר משה כחלון. זאת, לאחר שבמשך שנים הוא היה תחת אחריות משרד הפנים. כחלון ביקש להעביר את המנהל כדי לשלבו בתהליכי רפורמת הדיור שהוא מוביל בממשלה מאז שנכנס לתפקידו.

למנהל התכנון יש אגף מערכות מידע עצמאי ובראשו עומדת המנמ"רית, מילכה זיו נשיאל, שעבדה שנים רבות באגף מערכות המידע במשרד האוצר, בתפקידים שונים. על זיו נשיאל הוטלה המשימה להקים את מערכות המידע באגף, ותהליך הקמתו בעיצומו. המערכות תהיינה עצמאיות לחלוטין ומנותקות מאלה של האוצר. היא עומדת בראש אגף שמעסיק 65 איש ולאחר שתיבחר החברה שתבצע את הפרויקט יגויסו עוד 15 עובדים, לפי הצורך.

בשלב הראשון פרסם המנהל מכרז שמיועד, כאמור, לחברות ייעוץ, כדי שיציעו הצעות לתכנית אב של מחשובו. ההערכה היא שהיקף המכרז מוערך במיליוני שקלים.

האם הטכנולוגיה תסייע להוזלת מחירי הדיור?

מנהל התכנון מהווה גורם מפתח במערכות תכנון הבנייה והתשתיות בישראל והוא הגורם האחראי על גיבוש מדיניות תכנון ארצית בנושאים שונים, ובכלל זה תכניות מתאר ארציות, קידום תקנות ועוד. מערכות המידע מהוות אחד הכלים המרכזיים שאמורים לסייע לביצוע הרפורמה במערך הדיור בישראל, לייעל את התהליכים, שחלקם חוצי ארגון, ובסופו של דבר לתרום להוזלת מחירי הדיור.

מכרז נוסף שפרסם מנהל התכנון הוא בקשה לקבלת הצעות למתן שירותי כתיבה, ייעוץ וליווי עריכת מכרזים בתחום המחשוב עבור האגף החדש.

שני המכרזים האלה מבטאים תפיסה חדשה יחסית בשירות הממשלתי, שלפיה פרויקטים גדולים ועתירי משאבים, זמן וכוח אדם מוצאים למכרזים לחברות ייעוץ שמתמחות בנושא, על מנת לקבל מהן את הפתרונות הטובים ביותר בעלויות הטובות ביותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים