ושלא יעבדו עליכם: יבמ תסייע לבנקים לזהות חשבונות מזויפים

הטכנולוגיה מבוססת על למידת מכונה, שפותחה על ידי טראסטיר הישראלית ● חטיבת האבטחה של הענק הכחול תסייע לאתר חשבונות בנק כוזבים עוד בטרם נפתחו - ותתריע גם על משתמש שזהותו נגנבה

עמוס מרום, סגן נשיא בחטיבת האבטחה העולמית של יבמ, ומנהל IBM Trusteer. צילום: מירי דוידוביץ'

חטיבת האבטחה של יבמ (IBM) תסייע לבנקים לזהות חשבונות הנפתחים למטרות הונאה, הן לפני פתיחתם הראשונית והן מיד אחר כך. הטכנולוגיה מגינה על חשבונותיהם של צרכנים, גם כאשר אינם לקוחות הבנק המסוים, בו מתמקדים מאמצי הפתיחה של חשבונות מזויפים.

הטכנולוגיה החדשה, המבוססת על למידת מכונה, פותחה על ידי אנשי טראסטיר (Trusteer), חברת אבטחה ישראלית אותה רכשה יבמ לפני כמה שנים במאות מיליוני דולרים. IBM Trusteer פועלת מישראל ומשרתת מאות בנקים ומיליוני לקוחות ברחבי העולם.

הונאות המבוססות על זהויות כוזבות וגנובות ממשיכות להוות אתגר כלל עולמי, ויוצרות נטל יקר על בנקים ומוסדות פיננסיים. בשש השנים האחרונות, נגנבו בשיטות אלו 112מיליארד דולר, משמע הפסד של 35,600 דולר בכל דקה. מגמה זו צפויה להימשך, בייחוד לאור עליה מתמדת בזליגה של כמויות גדולות של מידע הנוגע לזהויות משתמשים, כמו כתובות, תאריכי לידה ומספרי ביטוח לאומי בארצות הברית.

חטיבת האבטחה של הענק הכחול מסייעת לבנקים ולספקים אחרים של שירותים פיננסיים, להגן על צרכנים באמצעות טכנולוגיה חדישה לזיהוי פתיחת חשבונות כוזבים, השיקה את חבילת IBM Trusteer New Account Fraud. הטכנולוגיה החדשה, המשולבת בסל מוצרי מניעת ההונאה של החברה, מבוססת טכנולוגיות למידת-מכונה, על מנת לשלב ולנתח את המידע המגיע ממכשירי הקצה ומהרשת בעת תהליך של פתיחת חשבון חדש, יחד עם כלי ניתוח אנליטי, המסייעים באיתור הונאות בשלבים שונים של ניסיונות ההונאה.

הזדמנויות חדשות לפשע דיגיטלי

הטכנולוגיה יודעת להבחין בין משתמשים חדשים, המבצעים ניסיון הונאה – ובין משתמשים לגיטימיים. היא עושה זאת לא רק באמצעות בחינת המידע אותו מספקים המשתמשים משני הסוגים, אלא גם באמצעות השוואתו עם אינדיקטורים שליליים הסובבים את התנועה העסקית אותה מבקש המשתמש לבצע.

הכלי בוחן את השלבים הקריטיים של תהליך יצירת החשבון החדש, ומבצע ניתוח התנהגותי אנליטי – על מנת לאמת את זהות מבצע הפעולה ודפוסים אופייניים להונאת גניבת זהויות. כך למשל, פרטים כמו כתובת IP ממנה נוצר החשבון החדש, המיקום הגיאוגרפי, אזור הזמן ורמת תפקוד האבטחה של מכשירי הקצה בהם נעשה השימוש – עשויים כולם לסייע באיתור פעילות הונאה. כאשר צירופים של פרטים מסוג זה שונים מאלה המאפיינים משתמש לגיטימי רגיל – ניתן לראות בכך סימן כי מדובר בחשבון העלול להיות כוזב.

לדברי עמוס מרום, סגן נשיא בחטיבת האבטחה העולמית של יבמ, ומנהל IBM Trusteer, "המעבר המהיר לבנקאות דיגיטלית מאפשר פתיחת חשבון ללא הגעה לסניף הבנק – דבר היוצר הזדמנויות חדשות לפשע דיגיטלי, המבוסס על זהויות גנובות או מומצאות".

"הפיתוח החדשני שלנו מאפשר לזהות פשעים מסוג זה בהסתברות גבוהה, כמעט בלא התראות שווא. עבור הבנקים, הפתרון מאפשר יצירת פתרונות דיגיטליים חדשניים, עם סיכון מזערי ועבור הציבור ליהנות מיתרונות הבנקאות הדיגיטלית, תוך הפחתת סיכונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים