"ניהול משאבי הדטה סנטר הוא לא פשוט – אבל הכרחי"

לדברי צביקה פרידמן, סמנכ''ל הנדסה ב-DIT, "כל ארגון נדרש לבחון את עצמו האם מתאים לו להטמיע כלי DCIM"

צביקה פרידמן, סמנכ''ל הנדסה, DIT. צילום: ''צילום זוהר''

"תחום ניהול תשתיות הדטה סנטר, DCIM, הוא לא פשוט כלל וכלל. למרות זאת ישנם לא מעט ארגונים שעבורם הוא כלי הכרחי – בשל התועלות הטמונות בו", כך אמר צביקה פרידמן, סמנכ"ל הנדסה, DIT.

פרידמן דיבר בפתח כנס שערכה RIL Eco Systems, תחת הכותרת The Israeli DCIM NG Summit 2017, שהתקיים אתמול (ג') ברעננה.

"הרומן שלי עם DCIM החל לפני שמונה שנים, אז עבדתי ב-HP וליוויתי את החברה בבחירת מערכת DCIM שהיא תרכוש. התאהבתי בקונספט הזה", אמר.

לדברי פרידמן, "קשה להגדיר את התחום, כמו הפיל ששבעה עיוורים ממששים, וכל אחד משיב 'מהו פיל' באופן שונה. מדובר באוסף כלי ניטור, מדידה ניהול, ובקרה – של ניצול הדטה סנטר וצריכת האנרגיה של כל ציוד ה-IT. על פי גרטנר (Gartner) ישנם 20 יצרנים לתחום. בפועל, יש יותר מ-100. לטעמי, DCIM היא פלטפורמה".

פרידמן ציטט מחקר של IDC, שקבע כי אם התחום לא יבצע שינוי דרמטי במוצריו – הוא ייעלם עד 2020. מחקר נוסף, של UTI, שאל מנמ"רים למה הם רוצים כלי DCIM, ו-70% מהם השיבו כי הם רוצים זאת, על מנת לנהל בצורה יעילה יותר את משאבי ה-IT שלהם.

נשאלת השאלה, אמר פרידמן, "אז למה הם לא מטמיעים? והתשובה היא עלויות וקושי באינטגרציה של כלי DCIM. ההטמעה היא עקב האכילס: DCIM לא מתאים לכל אחד".

לדבריו, "זה מתאים למי שרוצה למדוד ולנהל את הדטה סנטר, למי שרוצה להפסיק לנהל את חדר המחשב עם טבלאות Excel. זה לא מתאים לכל ארגון ולא מתאים לארגונים קטנים. יש להבין כי המערכת תדרוש תשומות כוח אדם בשלבי ההטמעה והתפעול. הטמעת DCIM מחייבת שינוי בתהליכי העבודה בדטה סנטר. זה אינו כלי המחזיר השקעה בצורה מיידית".

מה כוללת פלטפורמת DCIM?

מערכת ה-DCIM, אמר פרידמן, "היא פלטפורמה המרכזת ארבעה רכיבים בעולם הדטה סנטר: בקרת מבנה, טיפול בעולם האלקטרו-מכני, מערכות לגילוי אש ולניהול אנרגיה; מערכות IT; מערכות ניהול שינויים, פקודות עבודה ובקרת תצורה; חיבורים חיצוניים – אבטחת מידע, RFID, ניהול כבילה וקטלוג".

שכבה נוספת, ציין, "וחשובה, שבלעדיה לא יהיה DCIM, היא לוח מחוונים המציג בתמונה אחת את כל נתוני המתקן, לצד יכולת מיכון הפעילויות בדטה סנטר". כך, אמר, "מקבלים בדטה סנטר רכיבי מיכון, ניתוח צופה פני עתיד (Analytics), הדמיה ולוח מחוונים".

הדרך להצלחת פרויקט DCIM, הסביר פרידמן, "היא הגדרה מדויקת של מטרות ויעדים של המערכת, לרבות ניהול סיכונים – הגדרת הסיכונים והמשמעות של הטמעת הכלי בארגון; הצבת מנהל בארגון ואצל האינטגרטור; תיעוד החלטות ותהליכים; הגדרת עלויות; הכנת תכנית עבודה מדויקת, מבוססת מתודולוגיה; בניית תהליך POC עם נקודות להצלחה וכישלון. הכישלון יבוא מחוסר בהירות בהגדרות, מעיכוב ברכישות, ומ-'התברברות' בשטח".

DCIM, סיכם פרידמן, "זו פלטפורמה אחת, אחידה, לניהול כל מערך המשאבים של חדר המחשב. זו מנהלת את כל התהליכים בדטה סנטר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים