"ארגון מנצח – כזה שמשלב את הפעילות העסקית במסע הדיגיטלי"

"הטרנספורמציה הדיגיטלית רלוונטית לכל המחלקות בארגון, אלא שכל אחד רואה את החלק שלו", אמר עמית קמה, מנכ"ל Kamedia digital ● לדבריו, "צריך להסתכל על המסע הזה לא רק דרך העיניים השיווקיות או הטכנולוגיות, אלא גם דרך העיניים הכלליות"

עמית קמה, מנכ"ל קמדיה. צילום: ניב קנטור

"טרנספורמציה דיגיטלית היא מושג שכלל המחלקות בארגון פוגשות ושרלוונטי לכולן. אלא שזה המקרה הקלאסי של הפיל וחמשת העיוורים – שבו כל אחד רואה את החלק שלו בעולם התוכן הרלוונטי לו, אבל לא רואה את התמונה הכוללת. ארגון מנצח הוא כזה שמשלב את הפעילות העסקית במסע הדיגיטלי", כך אמר עמית קמה, מנכ"ל Kamedia digital ומייסד CDO Club.

קמה אמר את הדברים בכנס Transforming 2 שערכו היום (ד') החברה ואנשים ומחשבים באולם האירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מומחים בתחום, ומנהלים טכנולוגיים ואחרים בארגונים. היה זה האירוע הבינלאומי הראשון של ה-CDO Club מחוץ לארצות הברית. הוא ציין כי המועדון הישראלי גדל בעקביות: באירוע הראשון שלו, שהתקיים בשלהי 2014, נכחו 11 אנשים, ואילו באירוע היום השתתפו, כאמור, מאות אנשים. כמו כן, קמה אמר כי בעבר כלל המועדון סמנכ"לי נתונים וחדשנות דיגיטלית בלבד, ואילו כיום הוא כולל מנהלים ואנשי מקצוע מתחומים מגוונים הרבה יותר.

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

לדברי קמה, "טרנספורמציה דיגיטלית היא שילוב של כל עולמות התוכן וארגונים צריכים להסתכל עליה לא רק דרך העיניים הטכנולוגיות או השיווקיות, אלא גם דרך העיניים הדיגיטליות והכלליות".

הוא מנה את ששת השלבים של המסע הדיגיטלי: השלב האנלוגי, הנוכחות באינטרנט, e-Business, שיווק דיגיטלי, ארגון דיגיטלי וארגון אוטונומי. לדבריו, התחזית היא שעד 2025 רוב הארגונים יעברו את המסע הזה ויגיעו לשלב הארגון האוטונומי. הוא ציין כי בשלב האחרון במסע – זה האוטונומי – "לא מדובר על אוטומציה אלא על שלב התפתחותי הרבה יותר גדול בארגון, שבו מכונות לומדות יודעות לעזור בקבלת החלטות ובחלק מהמקרים ליצור תהליך בלתי מבוקר ואוטונומי".

האוריינות הדיגיטלית

"כיום ברור יותר להרבה ארגונים לאן צריך ללכת ומה לעשות. הם מבינים שטרנספורמציה דיגיטלית היא לא רק טכנולוגיה ושעל הארגון לספק לעובדים אוריינות דיגיטלית. זהו מרכיב מאוד חשוב בהתפתחות הארגונים, משום שאחד החסמים הבולטים בהם הוא היכולת של העובדים להבין את הטכנולוגיות החדשות. השאיפה היא שכל עובד יבין את המרכיבים הדיגיטליים במה שהוא עושה וילמד דברים חדשים", אמר קמה.

בהמשך הוא הסביר על הפתרון של החברה, שמסייע לארגונים לעבור את הטרנספורמציה הדיגיטלית. "יש מספר דברים שבהם הארגון צריך לטפל בתהליך הזה, בהם הצעות דיגיטליות ללקוחות, תהליכים דיגיטליים פנים ארגוניים ומול גורמים שעובדים עם הארגון ועוד. מזה בנינו מטריצה, שמאפשרת לראות איפה הארגון נמצא בתהליך העבודה ולהבין איך הוא יכול להתקדם טוב יותר. אנחנו מציעים פתרון שמאפשר לטפל בממדים האנושי, הטכנולוגי והעסקי, שמהווה מרכז לכל פעילות המסע הדיגיטלי בארגון ומציג איפה הוא נמצא בהקשר זה אל מול היעדים שלו", ציין.

לדברי קמה, "שילבנו בזה תפיסה שאנחנו קוראים לה DIQ, שאומרת שכדי לקדם את הארגון, אנחנו צריכים לאבחן את רמת הידע הדיגיטלי של כל עובד בו. זה מאפשר לקבל תמונה מלאה על המשימות שלנו, כולל מבחינת תקציב".

"בנוסף", ציין, "אנחנו משתפים פעולה עם חברת חבר הון אנושי ופיתחנו תפיסה שבמסגרתה אנחנו מנסים להגיע לגוף שלפחות מהניסיון שלי, הכי פחות משתתף בטרנספורמציה הדיגיטלית – מחלקת משאבי האנוש. המטרה היא לתת לאנשי משאבי האנוש יכולות להשתתף בתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית, לעזור להם לקחת אתם לצורך כך עוד עובדים ולטפל בנושאים שכיום פחות מטפלים בהם, כמו למידה, שימור עובדים בתוך הארגון ועוד".

לסיכום אמר קמה כי "ארגונים מבינים שאם הם לא ילכו לדיגיטל ולא ישנו את התפיסה, הם ימצאו את עצמם בבעיה קשה – לא כי הם לא עוברים לדיגיטל, אלא מפני שהמתחרים שלהם כן עושים זאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים