"חדשנות וגמישות ה-IT יצילו ארגונים מלהיות הבלוקבאסטר הבא"

"כדי להימנע מגורלה של הענקית לשעבר, על ארגונים לחשוב מחוץ לקופסה, להזריק באופן עקבי חדשנות ולבנות מערך IT גמיש, שעונה לצרכיהם החדשים", אמר אילן ינובסקי, אסטרטג פתרונות עסקיים בקבוצת היועצים לאזור דרום אירופה ב-VMware

אילן ינובסקי, אסטרטג פתרונות עסקיים בקבוצת היועצים לאזור דרום אירופה ב-VMware. צילום: ניב קנטור

"ארגונים נדרשים לעבוד בקצבים אחרים, להנפיק מוצרים ושירותי IT חדשים ולעשות דברים באופן שונה. על מנת להימנע מגורלה של בלוקבאסטר (Blockbuster), שבזמנים הטובים הייתה השליטה הבלתי מעורערת בשוק השכרות הסרטים, הם נדרשים לחשוב מחוץ לקופסה, להזריק באופן עקבי חדשנות ולבנות מערך IT גמיש, שעונה לצרכי הארגון החדשים", כך אמר אילן ינובסקי, אסטרטג פתרונות עסקיים בקבוצת היועצים לאזור דרום אירופה ב-VMware.

ינובסקי דיבר בפתח אירוע Customer vInnovation. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') במלון שרתון בתל אביב, תחת הכותרת Take your digital transformation to the next level at the vInnovation Roadshow, בהשתתפות יותר מ-200 מלקוחות של ענקית הווירטואליזציה בארץ.

"חדשנות היא מילה חמקמקה", אמר ינובסקי, וציטט את מייסד טורקיה המודרנית, מוסטפה כמאל אטאטורק, שאמר כי "אדם נבחן ביכולת לצאת מכבליו במרחב המקום והזמן – ולצמוח מעבר לכך". לדבריו, "חדשנות היא היכולת להתנתק, להביט על המציאות בצורה מעט אחרת. זו שבוודאי לא הצליחה להיות חדשנית היא רשת בלוקבאסטר, אותה נטפליקס (Netflix) הכריעה, על אף שמנהלי בלוקבאסטר היו מודעים לכניסת טכנולוגיית ההזרמה ברשת. ישנן כמה חנויות של בלוקבאסטר בארצות הברית שבטוויטר (Twitter) שלהן כתוב: 'אנחנו לא יכולים לשמור לכם סרטים אבל אין בעיה, כי איש לא בא לפה'".

"חיבור בין המותג הדיגיטלי לתרבות הדיגיטלית"

"החדשנות של העסק הדיגיטלי היא בחיבור בין המותג הדיגיטלי לתרבות הדיגיטלית", ציין ינובסקי. "כך, אמזון (Amazon) נתפסת כדיגיטלית, על אף שהיא הכי פיזית שבעולם, ואינה שונה מפדקס (Fedex) ומ-UPS – חברות השילוח שעובדות איתה. מה שחשוב במותג הוא האופן בו המתחרים והלקוחות תופסים אותו. בתרבות הדיגיטלית, חשוב כיצד העובדים מנצלים את נכסי החברה, עם פתרונות וחשיבה שונים לחלוטין, ועם עובדים שמוכנים לנסות בכל יום טכנולוגיה חדשה".

ככלל, אמר, "העובד החדש הוא מימד נוסף בעולם החדש. מדובר בעובד שמטיל ספק ולא מקבל משפט כמו 'ככה עשינו עד היום' . זה מעצבן – אבל משתלם".

ינובסקי ציין ש-"על כל אלה מגיע ה-IT. הוא נדרש להיות גמיש, ועליו לפעול מיטבית בעולם הדיגיטל ולתמוך בארגון המשתנה".

"בסופו של דבר", הוסיף, "העסק נסוב סביב האפליקציות. אלה השתנו בעשור האחרון מהותית. כיום נדרש לטפל בסוגי אפליקציות שונים – אלה הישנות ואלה שפותחו לסביבת הענן. הן צריכות לרכב על תשתיות אחרות, חלקן תשתיות כשירות (IaaS). הנוף האפליקטיבי השתנה ועל ארגוני ה-IT להתמודד עם מצב חדש זה".

אלא, אמר, "אל לארגונים להגיע למצב של ריבוי עמודי IT כבעבר. ישנם מרכיבים שנדרש לטפל בהם כדי לפרק עמודים אלה: הבטחת הענן, הבטחת המובייל ואבטחת המידע. זאת, כי החיבור של ענן ומובייל הוא פתח לצרות".

"VMware", הוסיף ינובסקי, מספקת למנמ"רים מענה בארבע רמות פעילות: חידוש הדטה סנטר; יכולת אינטגרציה לעננים הציבוריים; העצמה של היכולת לצרוך בקלות אפליקציות; ואבטחה במחשבה שונה לחלוטין. נדרשת חדשנות שמטרתה להפוך את ה-IT ליותר נגיש".

ינובסקי סיכם באמרו כי "החזון שלנו הוא לייצר מצב שמאפשר להריץ כל אפליקציה על גבי כל תשתית ולעבור ביניהן בצורה חופשית. כך, ניתן לצרוך אותן באופן חופשי וה-IT יכול להציע לארגון גמישות מלאה בתשתית, בסוג האפליקציה הנצרכת ובאמצעי הקצה – מבלי להתפשר על אבטחת המידע. כדי שזה יתממש, יש להבטיח שני תנאים: עקביות של התפעול ועקביות של התשתית בכל מקום שהיא נמצאת. אחרת, נעסוק בהמרות ושינויים. כך, אנחנו עונים לאתגר של החיבור בין אנשים, אפליקציות ושירותים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים