למרות החלטת האסיפה: מטריקס אישרה את תנאי השכר של מוטי גוטמן

גוטמן יקבל בחמש השנים הקרובות שכר של כ-12 מיליון שקלים ועוד הטבות בשווי של 13.5 מיליון – ואולי יותר מכך ● בעלי המניות לא אישרו את התנאים, אלא שהדירקטוריון מצא אותם "סבירים ומשרתים את טובתה ארוכת הטווח"

מוטי גוטמן, מנכ''ל מטריקס. צילום: ניב קנטור

מטריקס הודיעה אתמול (ב') לבורסה כי אישרה את תנאי העסקתו של המנכ"ל, מוטי גוטמן, לתקופה של חמש שנים – עד 2022. זאת, על אף שאסיפת בעלי המניות, שהתקיימה ב-13 בדצמבר, דחתה תנאים אלה. גוטמן יקבל בתקופה זו שכר של כ-12 מיליון שקלים בשנה ועוד הטבות בשווי של 13.5 מיליון – ואולי אף יותר מכך.

דירקטוריון החברה החליט כי שכרו של גוטמן יעמוד על 2.39 מיליון שקלים לשנה, שהם 199 אלף שקלים לחודש. חבילת עלות שכרו של המנכ"ל, כפי שאושרה, כוללת סעיפים שתלויים בביצועים של החברה: הוא יקבל 3.25% מהרווח השנתי ועוד 5% מהגידול בשווי השוק של החברה, במידה שיהיו כאלה. בנוסף, הוא יקבל חצי מיליון שקלים בשנה כמענק השראות וסכום של 11 מיליון שכבר אושר לו לפני מספר חודשים בגין הקצאה של מניות חסומות.

כאמור, דירקטוריון מטריקס אישר את תנאי השכר של גוטמן על אף שאסיפת בעלי המניות דחתה אותם. עם זאת, לפי תיקון 20 לחוק החברות – שכר בכירים, דירקטוריון של חברה יכול לאשר תנאי שכר של בכיר גם אם הם נדחו על ידי האסיפה הכללית במידה שיש סיבות טובו לכך ושמדובר, לדעתם, בטובת החברה.

ואכן, הדירקטוריון ו-ועדת התגמול של מטריקס קבעו שתנאי השכר של גוטמן "סבירים ומשרתים את טובת החברה ארוכת הטווח".

גוטמן הוא אחד מבעלי השכר הגבוהים במשק ונחשב לאחד המנהלים המוצלחים בו. הוא מנהל את מטריקס מאז 2000 והפך אותה לאחת החברות הרווחיות.

עלות שכרו ב-2016 הסתכמה ב-9.2 מיליון שקלים. טרם ידוע בכמה תסתכם עלות שכרו ב-2017, כיוון שחלק גדול ממנה מושפע מהרווח השנתי של החברה. עלות שכרו של אליעזר (לייזי) אורן ב-2016 עמדה על 3.5 מיליון שקלים – הרחק מאחורי גוטמן, זו של משה אטיאס, סמנכ"ל הכספים, הגיעה לכשלושה מיליון, שרה פאר, נשיאת חטיבת האינטגרציה, השתכרה 2.2 מיליון ורנן לוי, מנכ"ל החברה הבת Matrix-IFS, השתכר 2.1 מיליון שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים