"האומץ בעבודה: ללמוד ולהיות אותנטי ושיתופי"

"אנו נמצאים בעידן מרתק טכנולוגית, הכולל שני מרכיבים - שיבוש ואומץ" ● "כל הארגונים מבינים כי הנתונים הם הלב הפועם, ולכן מאד חשוב לדעת מה עושים איתם", כך לדברי ג'יין אינגליש, בכירה בנט-אפ העולמית, בערב לנשים שערך הסניף הישראלי של ענקית האחסון

ג'יין אינגליש, סגנית נשיא בכירה ומנהלת השיווק העולמית, נט-אפ. צילום: נדב יונתן כהן

"יש הרבה סוגים של אומץ, הכרוך בסביבה בה הוא ממומש – בעבודה, בחיים האישיים ובשעות הפנאי. עבורי, האומץ בעבודה הוא היכולת ללמוד, להיות אותנטי ולעבוד בשיתוף פעולה", כך אמרה ג'יין אינגליש, סגנית נשיא בכירה ומנהלת השיווק העולמית, נט-אפ (NetApp).

אינגליש הייתה דוברת המפתח בכנס נשים וטכנולוגיות השנתי, אותו ערך הסניף הישראלי של ענקית האחסון. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אמש (א') ב-"חדר פרטי" בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-100 בכירות בהיי-טק וה-IT הישראלי.

אינגליש היא חברת דירקטוריון ATHENA International, עמותה בינלאומית לקידום נשים ותמיכה במנהיגות שלהן בקהילה. היא ציטטה את מודל ההובלה והמנהיגות של העמותה, הכולל כמה רכיבים: לחיות באופן אותנטי, ללמוד כל הזמן, להתייעץ בלא פחד, לפעול באומץ, לעבוד בשיתופיות, לבנות מערכות יחסים, להשיב בחזרה – ולחגוג.

לדבריה, "אנו נמצאים כיום בעידן מרתק מבחינה טכנולוגית, והוא כולל שני מרכיבים – שיבוש ואומץ. אנו בעידן המתאפיין בכך שארגונים נמצאים בשלבים שונים של הטרנספורמציה הדיגיטלית, אבל כל הארגונים מבינים כי הנתונים הם הלב הפועם, ולכן מאד חשוב לדעת מה עושים איתם. הטכנולוגיות משתנות כל הזמן ולכן נדרש למנף את הטרנספורמציה הדיגיטלית, כדי לשרוד ולהצליח. זה קורה, בין השאר, על ידי מיצוי טוב יותר של הנתונים והפקת ערך עסקי מהם".

להביא ליצירת הזדמנויות עסקיות חדשות

הטרנספורמציה הדיגיטלית, אמרה אינגליש, "מאפשרת לארגונים להגיע ללקוחות חדשים, להביא ליצירת הזדמנויות עסקיות חדשות, ולמטב את ההיבטים התפעוליים".

היא ציטטה מחקר ש-IDC ערכה עבור נט-אפ, ממנו עולה כי "הנתונים היו תמיד במרכז שימת הלב. בעבר, הרוב של הארגונים התייחס אליהם כאל משהו המאפשר עסקית, ואילו כיום מתייחסים לנתונים כאל משהו שנותן יותר ערך עסקי".

נט-אפ, אמרה, "יצאה לפני יותר משנה עם חזון חדש בתפיסת האחסון בארגון – ה-Data Fabric, העוסק בפיתוח ושמירה על נתונים בארגונים מכל הסוגים".

לדבריה, "תפיסה חדשה זו מציעה פתרון לאתגר הרציני בו נתקל כל ארגון, בבואו לשנע מחסני נתונים ענקיים בין הדטה סנטר הפרטי לענן הציבורי. תפיסה זו מתבססת על וירטואליזציה של האחסון – או SDS, אחסון מוגדר תוכנה. אנו מאפשרים ללקוחות לנהל נתונים בקרב כל משאב מחשוב שהם בוחרים, להאיץ חדשנות ולאפשר קבלת החלטות עסקית טובה יותר".

כיום, אמרה אינגליש, "ארגונים שואפים לכך שהמידע שלהם יהיה נגיש בכל מקום, בלי קשר לסוג האחסון בו הוא נמצא, או מחוץ למיקום הפיזי של הארגון. בעזרת תפיסת Data Fabric שלנו, אין צורך להיות כבולים לענן אחד, או להיות תלויים במפעיל ענן אחד. ניתן להחליף לענן אחר בכל שלב. התפיסה מאפשרת מעבר פשוט וקל בין סביבות, ומאפשרת להשתמש במידע היכן שצריך ולפי דרישה".

לדבריה, "הנתונים הם מוקד העשייה הארגונית, ויש להתייחס אליהם לא רק כאל סיכון אבטחה – אלא גם כהזדמנות עסקית".

מצפון קרוליינה – לשנגחאי וסינגפור

"במשך 17 שנים", אמרה אינגליש, "הייתי ביבמ (IBM). לפני כמה שנים קיבלתי מהחברה הצעה לשליחות בשנגחאי, סין. כל חיינו היו בצפון קרולינה, לא היינו בסין מעולם, ולא חיינו מחוץ לגבולות ארצות הברית. התלבטנו, אני ובעלי – ולבסוף השבתי בחיוב. ניסינו להתמודד עם הלא נודע, על ידי כמה שיותר היערכות מראש, מהשכרת הבית, דרך מכירת המכוניות ועד הרשמת הילדים לבתי ספר מקומיים. כשהגענו, בתי הפתיעה אותי כשאמרה 'אין פה אף ילד שדומה לי'. זו דוגמה למשהו שלא יכולתי להיערך אליו עם תשובה מוכנה מראש".

"אי אפשר להתכונן לכל", אמרה. "גם אם אתה מתכונן, קורא וצופה ביוטיוב (YouTube). נדרש לחוות דברים על מנת להבינם לעומק. בחלוף ששה חודשים, קיבלתי בהפתעה הצעה לשינוי במשימה: רצו שנעבור לסינגפור, שאמונה לתפקיד מנהלת שיווק אסיה-פסיפיק. לולא הייתי בסין, בחיים לא הייתי משיבה בחיוב על ההצעה המפתיעה, שנדרשתי להשיב לה בתוך סוף שבוע אחד. ילדיי היו בחומה הסינית, טיפסו על הר פוג'י ביפן וצללו באי בורקאי בפיליפינים. כששבנו לארצות הברית, ילדי אמרו 'כל אחד היה בסין'. החריג הפך לשגרה".

כך, סיימה, "לאחר שמוניתי להיות מנהלת השיווק של יבמ בענן, וקיבלתי הצעה מצייד ראשים ללכת לחברה אחרת, נט-אפ, היה לי את כל האומץ שבעולם להשיב 'למה לא', בלא היסוס".

את הערב חתמה הרצאתה של פרופ' דפנה יואל, חוקרת ישראלית העוסקת בחקר המוח מבתי הספר למדעי הפסיכולוגיה ולמדעי המוח באוניברסיטת תל אביב. הרצאתה נסבה על חוסר ההבדלים בין המגדרים – ברמת המוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים