הממשלה מימנה פרויקטי עיר חכמה ב-70 מיליון שקלים

הפרויקטים מנוהלים ב-232 רשויות מקומיות ובשנה הקרובה מתכוון המשרד לשוויון חברתי לממן פרויקטים ברשויות נוספות - כך אמרה השרה גילה גמליאל בדיון בכנסת

השרה היוצאת לשוויון חברתי, גילה גמליאל. צילום: ניב קנטור

המשרד לשוויון חברתי השתתף עד כה במימון פרויקטים בתחום העיר החכמה ב-232 רשויות מקומיות, בהיקף כולל של 70 מיליון שקלים. בשנה הקרובה מתכנן המשרד לממן פרויקטי עיר חכמה נוספים, שיתרכזו בפינוי אשפה, התייעלות אנרגטית ותחבורה חכמה. פרטים אלה מסרה השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, בדיון שנערך אתמול (ב') בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת.

הישיבה, שהיא השנייה שמתנהלת בוועדה בנושא, התבססה על דו"ח שחיבר מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שבו נכתב כי אין בישראל גישה מתכללת לנושא הערים החכמות, אין גורם ממשלתי מוביל ופעילות מנהלת הערים החכמות הופסקה בטרם הספיקה לגבש מדיניות ברורה ודרכי פעולה.

השרה גמליאל ציינה כי המשרד גילה שברשויות רבות אין תקציבים ייעודיים לנושא הערים החכמות, הן לא יכולות לגייס כוח אדם טכנולוגי מתאים ויש פערי ידע דיגיטלי בין העובדים. "הדבר הראשון שאותו הצבנו כיעד הוא יישור קו דיגיטלי בין הרשויות המקומיות", אמרה. "לכן, יצאנו בקול קורא לתמיכות במטרות אלה ברשויות: הקמת אתר ודף פייסבוק (Facebook) ייעודיים לרשות, ניהול פניות תושבים, מערכות שונות וכדומה. בכל מקום התאמנו את התמיכה לפי הצרכים וכך, לדוגמה, הצבנו בבני ברק עמדות שירות אינטרנט מותאמות, שנותנות מענה לאוכלוסיה המקומית".

היא הוסיפה כי "כשקיבלתי לאחריותי את מטה ישראל דיגיטלית, נוכחתי לדעת שיש ערים כמו תל אביב, שזכתה במקום הראשון בתחרות ערים חכמות בברצלונה, ומאידך יש רשויות מקומיות שאפילו לא היה להן אתר אינטרנט. על כן, אני מנווטת את הפרויקט באופן כזה שישראל תהיה מובילה בעולם בתחום הדיגיטל ושזה יתרחש בלי להשאיר אף אחד מאחור".

"עניי עירך קודמים"

אלי כהן, מנהל תחום טכנולוגיות עתידיות במשרד התקשורת, אמר בדיון שעד סוף 2018, כל ספקיות התקשורת יהיו חייבות ליישם את הפרוטוקול החדש IPv6, שיאפשר פריסת מצלמות כחלק ממיזמי הערים החכמות.

טלי הירש שרמן, מנהלת אגף תורת הבנייה והפיתוח ההנדסי במשרד השיכון, ציינה שמשרדה מקדם מדריך הנדסי לתשתית פיזית תת קרקעית, "על מנת לאפשר בעתיד טיפול קל למציאות טכנולוגית ועיר חכמה".

יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב, סיכם את הישיבה באמרו שהטמעת היכולות הדיגיטליות ברשויות המקומיות משליכה על נושאים רבים. "בכל תחום יש לטכנולוגיה את הפתרון והגיעה העת שיטמיעו אותה בצורה הטובה ביותר עבור האזרח", אמר. לדבריו, "ישראל חלוצה בתחום הטכנולוגיה, אך לפעמים זה מתורגם לעולם ולא פנימה. אלא שכמו שנאמר, עניי עירך קודמים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים