"המנמ"ר צריך 'לג'נגל' בין אבטחה, ענן, שירותים וחידוש תשתיות"

"בנובמבר השנה תשיק נט-אפ סדרת מוצרים ושירותים מבוססת פיתוח כחול לבן", כך חשף אוקטביאן טנסה, בכיר בחברה

אוקטביאן טנסה, סגן נשיא בכיר בקבוצת התוכנה והמערכות, נט-אפ. צילום: ניב קנטור

"המנמ"ר עומד בפני משימה כמעט בלתי אפשרית. עליו 'לג'נגל' בין משימות שונות, שלא כולן באותו כיוון. הוא צריך להכניס יותר תוכנה ושכל לדטה סנטר. אסור לו להמציא את הגלגל מחדש, כי אין לו זמן וכסף לכך. הוא נדרש להגדיל את רמת אבטחת המידע, לספק במהירות עוד שירותים חדשים, עליו לחדש את התשתיות הקיימות ובמקביל – למנף את יתרונות הענן", אמר אוקטביאן טנסה, סגן נשיא בכיר בקבוצת התוכנה והמערכות של נט-אפ (NetApp).

טנסה הגיע ארצה בשבוע שעבר, וביקר בין השאר במשרדי פלקסיסטור (Plexistor) הישראלית בהרצליה פיתוח. נט-אפ רכשה אותה במאי לפני שנה, ובנובמבר הקרוב ענקית ניהול המידע תשיק סדרת מוצרים ושירותים מבוססי רכישה זו, פרי פיתוח מו"פ כחול לבן.

לדברי טנסה, "מערכות התשתית כיום מתאפיינות במורכבות ובבנייה בתצורה של טלאים. כחלק מהטרנספורמציה הדיגיטלית של הארגון, יש לנהל תשתיות אלו בצורה פשוטה וחכמה. יש לעשות כמה פעולות במקביל: מעבר לענן, עבודה בסביבה היברידית, של שילוב בין ענן פרטי לציבורי. הענן הוא לא עוד משהו ש-'נחמד שיש', אלא חלק מהדרך לשינוי התפעול של ה-IT ולצמצום הוצאותיו. לצד זאת, ריבוי האיומים מחייב חשיבה מחודשת לגבי תפיסת אבטחת המידע הארגונית".

"לתת את החופש לשנע את הנתונים בין האזורים השונים"

ייעול נוסף יגיע, הסביר טנסה, "מהכנסת עוד ועוד שכל לדטה סנטר. זה ייעשה, בין השאר על ידי מימוש נרחב ככל הניתן של 'הכל מוגדר תוכנה', SDX". לדבריו, "יש לתת למנמ"רים את החופש לשנע את הנתונים בין האזורים השונים בהם הם נמצאים – ובצורה חופשית, לצד יצירת מעטפת אבטחה. לשם כך פיתחנו את חזון מארג הנתונים, Data Fabric, העונה לאתגר המנמ"רים, שנדרשים לשנע נתונים בין הדטה סנטר לענן הציבורי ולפעול מיטבית בעידן הענן ההיברידי".

"החזון שלנו מאפשר ניהול של המידע, שינוע הנתונים וכל זאת תוך מענה לאתגרי אבטחת המידע וההלימה לרגולציות. השינוי לא פסח גם עלינו: נט-אפ שינתה את המיקוד שלה, וכיום היא חברה לניהול מידע. כך, אנו מתייחסים לכלל המידע כאל משאב אחד, המנויד ממקום למקום בלא הפרעה למשתמשים. המנמ"ר שולט על הנתונים כאילו הם ממשיכים לשבת אצלו. אנו מאפשרים לאנשי ה-IT לקחת אפליקציה שפותחה בענן ולהעביר אותה ואת הנתונים שעליה בחזרה לארגון. עתיד עולם האחסון הוא ביכולות ניהול הנתונים, ולשם פנינו".

פרטי הרכישה של פלקסיסטור הישראלית לא פורסמו, אולם היא הוערכה בעשרות רבות של מיליוני שקלים. את פלקסיסטור הקימו שרון אזולאי ועמית גולנדר ב-2013, ובעת הרכישה היא מנתה כ-10 עובדים. הנרכשת פיתחה תוכנה המשתמשת באחסון לא נדיף כמערכת האחסון העיקרית – כך שהביצועים שלה יהיו דומים במהירות שלהם לאלה של זיכרון פלאש (Flash). המוצר שלה הוא זיכרון מוגדר תוכנה, SDM (ר"ת software-defined memory), שעוצב כך שיספק יכולות קיבולת הקרובות לאלה שיש בזיכרון. בדרך זו, לקוחות ארגוניים יכולים לטפל בהיקפי אחסון גדולים ובניתוח Big Data – במהירות.

לסייע למנמ"רים לבנות את הדור הבא של הדטה סנטר

זו אינה הרכישה הראשונה של נט-אפ בישראל. לצד פעילות השיווק והמכירות, יש פעילות מו"פ בתל אביב, על בסיס רכישת הסטארט־אפ הישראלי אונארו (Onaro) מ-2008. זו מעין "יחידת סטארט-אפ" בנט-אפ, האמונה על פיתוח קווי מוצרים חדשים. ב-2005 נט-אפ רכשה את הסטארט-אפ הישראלי טופיו (Topio), אך החברה סגרה כשנתיים לאחר מכן פעילות זו.

לפלקסיסטור, אמר טנסה, "יש טכנולוגיה ומומחיות בתחום הזיכרון בעל זמני שיהוי אולטרה-נמוכים. ייחודיות זו תאיץ את ההובלה שלנו בתחום. היא מסייעת לנו להעשיר את יכולות ניהול המידע בארגון, משכבת האחסון – לשאר שכבות ה-IT. מאז הרכישה השקענו בה רבות, היקף כוח האדם שלה גדל. עד סוף השנה נשיק מוצר תוכנה מבוסס הרכישה של פלקיסטור, שיוטמע בכל שרת Linux בתשתיות של הלקוחות הארגוניים. זה יעזור למנהלי התשתיות להאיץ את ביצועי האפליקציות המסורתיות שלהם, ולהטמיע אפליקציות הדורשות זמני שיהוי נמוכים מאוד – בלא להכביד על התשתיות ובלא שהביצועים ייפגעו. כך נסייע למנמ"רים לבנות את הדור הבא של הדטה סנטר, הדורש יותר ביצועים וטיפול בהרבה יותר אפליקציות. נשיק את המוצר בתחילה בארבע ארצות: ארצות הברית, גרמניה, אוסטרליה – וישראל".

"ארגונים נדרשים לחדשנות", סיכם טנסה, "על מנת לשרוד בעולם החדש והדינאמי, שופע שינויים. היכולת לבניית תשתיות חדשות אותה אנו מציעים, תסייע לארגונים להיכנס ולפעול בצורה חלקה וטובה יותר בעולמות הבינה המלאכותית, AI והאינטרנט של הדברים, IoT".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים