גאווה באינטל ישראל: פותחת תא לעובדים להט"בים

התא יפעל למען העובדים הלהט"בים באינטל ולמען הקהילה הגאה ● החברה הודיעה על הקמתו עם פתיחת חודש הגאווה ● ליאור רוזנהק, יו"ר התא: "עובדים ועובדות להט"בים הם אוכלוסייה עם פתיחות מחשבתית גדולה יותר לקבל דברים שונים - שיוצרת חדשנות"

ליאור רוזנהק, יו"ר התא הגאה של אינטל, וילדיו. צילום: ניר לניר

אינטל (Intel) מצטרפת לחברות כמו מיקרוסופט (Microsoft), פייסבוק (Facebook) ו-Dell-EMC, ופותחת בישראל תא לעובדיה מקהילת הלהט"ב. החברה הודיעה על ייסוד התא עם פתיחת חודש הגאווה ובמרכזו מצעד הגאווה, שיתקיים ביום ו' הקרוב בתל אביב.

חברות היי-טק מבצעות בישראל פעילויות למען קהילת הלהט"ב מזה מספר שנים, וחלקן אף תורמות לארגונים של הקהילה הגאה. רוב אותן חברות אלה תאגידים רב לאומיים, שפעילות זו היא חלק ממדיניות המגוון (Diversity) שלהם ברחבי העולם. עם זאת, המודעות לקהילת הלהט"ב וההבנה שהדאגה לה ולעובדיהן המשתייכים אליה החלה לחלחל גם לחברות היי-טק ישראליות: Wix תרמה בעבר קורס לטרנסג'נדרים.ות, מטריקס החליטה לצבוע השבוע, לשבוע אחד, את הלוגו שלה בצבעי הגאווה ולא מעט סטארט-אפים מבצעים פעולות למען הקהילה.

את התא הגאה באינטל יוביל ליאור רוזנהק, מנהל משאבי אנוש ויועץ ארגוני בחברה, וזו אף תקצה לכך תקציב של עשרות אלפי דולרים בשנה. התא, שהחל כיוזמה של כמה עובדים להט"בים של החברה, נחנך לאחר כשנה של עבודה.

רוזנהק אמר לאנשים ומחשבים כי "התא אמון על יצירת תכנית שנתית שתעמוד בערכי המגוון של אינטל, על מנת להנגיש את הנושא הלהט"בי לעובדי אינטל, לייצר הכלה טובה יותר בתוך החברה וליצור פלטפורמה לעובדים להט"בים, שבה הם יוכלו להרגיש יותר בנוח".

גאווה באינטל. צילום: יח"צ

גאווה באינטל. צילום: יח"צ

רוזנהק ציין שאינטל נותנת הטבות לעובדיה הלהט"בים – כפי שהיא נותנת לעובדי ההטרוסקסואלים. "אני הורה גאה לשני ילדים, שהגיעו בתהליך פונדקאות שעשיתי לבד. התמיכה המערכתית שקיבלתי מאינטל הייתה רבה, לא הרגשתי שאני צריך להילחם על משהו – לא רק ברמת ההטבות אלא גם ברמת הכלת הסיטואציה. זה אפשר לי להצליח גם לפתח את הקריירה וגם להקים משפחה", הוסיף.

אם זה המצב באינטל, למה יש צורך להקים את התא?
"משום שיש עובדים ועובדות להט"בים שיותר חוששים ופחות נוח להם, ואנחנו והנהלת החברה רוצים שתהיה להם סביבה שוויונית. יש לנו גם הרבה עובדים שהם הורים של ילדים וילדות להט"בים, שאנחנו יכולים לעזור גם להם".

האם לדעתך קיימת אפליה של עובדים להט"בים בהיי-טק, או שמעת על זה?
"לא שמעתי על מקרים ספציפיים, אבל אפליה נגד קהילת הלהט"ב קיימת בכל מקום, ואני בטוח שגם בהיי-טק".

"מגוון רחב של אענשים יוצר מגוון רחב של דעות"

נדבך חשוב נוסף בפעילותו של התא הגאה של אינטל הוא עבודה עם קהילת הלהט"ב מחוץ לחברה. "התרומה לקהילה הכללית באינטל תמיד חזק, כולל חיזוק הפריפריה. עכשיו נכנס גם נושא הלהט"ב", אמר רוזנהק. "יש לנו, בתא הגאה, אחריות להחזיר לקהילה, במיוחד בפריפריה. נתחיל לעבוד בשיתוף פעולה עם ארגוני הקהילה – כבר יצרנו קשר עם חוש"ן (הארגון הגאה שעוסק בחינוך והסברה – י"ה), תהל"ה (ארגון של הורי להט"בים – י"ה), והבתים הגאים בחיפה ובבאר שבע, ואנחנו חושבים על שיתופי פעולה. השבוע נעשה חגיגות גאווה בקמפוסים של אינטל ויהיו דוכנים של הארגונים האלה".

למה לדעתך בקהילת ההיי-טק הישראלית, תאים גאים ופעילויות למען קהילת הלהט"ב הם נחלתן בעיקר של החברות הרב לאומיות?
"משום שבחברות כאלה, התאגיד כולו, ברחבי העולם, מתעסק הרבה בזה ובמגוון בכלל. זהו חלק מהתרבות שלהם. ייקח זמן עד שזה יחלחל לחברות הישראליות, אבל זה מה שיקרה, בסופו של דבר".

מדוע הקמת התא כדאית לאינטל?
"זה כדאי לחברה כי כדאי לה שיהיו לה עובדים ממגוון רחב, כי מגוון רחב של אנשים יוצר מגוון רחב של דעות וככה החברה יכולה לחזק את החדשנות. בנוסף, עובדים ועובדות להט"בים הם אוכלוסייה עם פתיחות מחשבתית גדולה יותר לקבל דברים שונים, רעיונות מחוץ לקופסה וחשיבה יצירתית".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שמעון רוזנהק

    כל הכבוד לאינטל. יוזמה ברוכה לקבלת השונה והאחר. בתקווה שתשמש דוגמא לחברות נוספות במשק.

אירועים קרובים