"תשתיות הלגאסי מונעות מאתנו לספק במהירות שירותים חדשים"

"האנשים שלי לא חוששים מהמגמות הטכנולוגיות החדשות אלא מצפים להן. הם מחכים לאתגרים. הבעיה המרכזית שלנו היא השמרנות של המנהלים, שאינם אוהבים לקחת סיכונים", אמר יוסי שנק, סמנכ''ל תקשוב בחברת חשמל

יוסי שנק, יועץ בכיר לתחומי תקשוב וסייבר. צילום: ניב קנטור

"בחברת החשמל יש הכל מבחינת IT. יש לנו לא מעט יישומים בענן, לרבות כאלה שנחשבים בעייתיים במעבר שלהם לענן. יש לנו בענן את עולמות ניהול הידע והמסמכים וחלק משירות הלקוחות. מנגד, יש לנו עדיין הרבה מאד תשתיות לגאסי. התשתיות הקיימות בארגון לא מאפשרות לנו לספק את צורכי הארגון בהיבט של הגעה לשוק עם יישומים ושירותים חדשים", כך אמר יוסי שנק, סמנכ"ל תקשוב וממונה הסייבר בחברת החשמל.

שנק דיבר בפאנל שנערך במסגרת כנס IT TOP STARS. את הכנס ערכו אנשים ומחשבים עם פירמת ראיית החשבון BDO זיו האפט. הכנס נערך באחרונה במשרדי הפירמה בתל אביב. את האירוע, כמו גם את הפאנל, הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים. נושא הפאנל היה "מהי ארכיטקטורת מחשוב ארגוני מודרנית?".

"אנו חייבים להתנהל עם תרבות של סטארט-אפ"

לדברי שנק, "חברת החשמל היא חברה ענקית והיא מחברות החשמל הבודדות בעולם שפועלות לכל האורך של שרשרת אספקת החשמל. הייחודיות הזו מייצרת תהליך IT אדיר".

"כיוון שאין לנו אפשרות להגיע לשוק עם יישומים ושירותים חדשים, עתיד התשתיות חייב להשתנות. אני מאמין כי הסביבה ההיברידית המשלבת בין רישוי מסורתי ומחשוב ענן היא הפתרון למימוש של יעד האג'יליות. המטרה היא לא להתעכב ואם על מנת לפתור בעיות נדרשת תוספת משאבי מחשוב – הדרך הנכונה לעשות זאת היא צריכה שלהם בענן, ולא רכישה", אמר שנק.

שנק הוסיף כי "ניהול האחסון וניהול הנתונים הם הבסיס למחשוב העתיד. תשתיות המורשת מהוות בעיה בהיבט זה ונדרשת קבלת החלטות לטובת קבלת גמישות – גידול וקיטון – של מערכות המחשוב ולטובת נגישות רבה יותר של הנתונים".

"אנו חייבים להתנהל עם תרבות של סטארט-אפ ולא עם תרבות של ארגון גדול. החברה נמדדת ביכולת השירות שלה, גם בהשוואה למה שקורה בעולם. לנו אין 'צרכן' – אלא 'לקוח'. אנו, אנשי ה-IT הוותיקים, רגילים למודל רכישה של תשתיות והחזקתן אצלנו".
"נדרש לעבור למודל של תשלום לפי צריכה. האנשים שלי לא חוששים מהמגמות הטכנולוגיות החדשות – אלא מצפים להן. הם מחכים לאתגרים. הבעיה המרכזית שלנו היא השמרנות של המנהלים, שאינם אוהבים לקחת סיכונים", אמר.

שנק ציין עוד כי "אנו בתחילת הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגון. אנו רק בהתחלה, לא בגלל חוסר יכולות טכנולוגיות, אלא בשל שמרנות גדולה. אנו מתגברים על השמרנות – ומתקדמים טכנולוגית".

"לבנות איזון בין הצורך בהגנה ובין הדרישה לאפשר לארגון לפעול עסקית"

במסגרת תפקידו כממונה על הגנת הסייבר בחברת חשמל, אמר שנק, "אני נדרש לבנות איזון בין הצורך בהגנה ובין הדרישה לאפשר לארגון לפעול עסקית. אני חייב לייצר הגנה אבל עליי לא לעצור את הארגון".

"הספקים גם הם לוקים בשמרנות, הם מתמודדים עם השינויים כמו שעושים הלקוחות הארגוניים. אנו מקבלים מהספקים היצע המתאים למערכי IT מסורתיים", הוסיף.

"הצלחנו לשבור את המחסום ואנו עובדים כיום עם ארגונים קטנים וחברות סטארט-אפ. אני גאה בכך שלפני שש שנים הקמנו חממה, שם צומחות חברות הזנק. בתחילה הן פעלו בעולם האנרגיה, היום הן יותר מכוונות להגנת הסייבר. מתוך תשע חברות הסטארט-אפ שפעלו ופועלות בחממה, יש כבר פתרונות שלהן שיישמנו, וזה מבורך. יש לנו מגע רב עם הסטארט-אפים, חשוב לנו לעבוד כסטארט-אפ", סיכם שנק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים