סקר של אינטל: גם בעוד 50 שנה נשתמש במחשב ובסמארטפון

87% סבורים שימשיכו להשתמש בטלפון חכם בעוד יובל ו-84% מצפים להמשיך להשתמש במחשב ● הורים לילדים שמחים יותר מאחרים מהאפשרויות של שילוב בינה מלאכותית ● כך עולה מסקר שערכה ענקית הטכנולוגיה לגבי תפיסת הטכנולוגיה כיום ובעתיד

27/08/2018 11:35
צילום אילוסטרציה: BigStock

האנושות צפויה להשתמש בסמארטפונים ומחשבים אישיים גם בעוד 50 שנה. כך עולה מסקר שערכה לאחרונה אינטל בקרב 1,000 משיבים בארצות הברית. על פי הסקר, 87% סבורים שימשיכו להשתמש בטלפון חכם בעוד יובל ו-84% מצפים להמשיך להשתמש במחשב.

הסקר, Next 50, נערך לאחרונה על ידי PSB במטרה לבחון גישות ותפיסות לגבי טכנולוגיה כיום ובעוד 50 שנה. הוא נערך באופן מקוון במאי האחרון בקרב הציבור האמריקני הרחב ובקרב מומחי טכנולוגיה בארצות הברית בגילאי 25 ומעלה.

חוששים מהיבטים שונים של הטכנולוגיה העתידית

ממצאי הסקר מעלים עוד כי האמריקנים חוששים מהיבטים שונים של הטכנולוגיה העתידית. שיעור זהה של משיבים (40%) סבור שטכנולוגיות חדשות ייצרו יותר בעיות משיפור החיים, לעומת אלו שסבורים הפוך. אצל צעירים עד גיל 34 החשש מטכנולוגיות חדשות יותר נמוך.

צרכנים רבים גם הביעו בסקר חשש מבינה מלאכותית. למרות שהטכנולוגיה נמצאת כמעט בכל מכשיר כיום, 36% דיווחו כי אין ברשותם טכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית ו-54% מתוכם גם לא מעוניינים בטכנולוגיה כזו. החשש העיקרי של המתנגדים הוא מאיסוף מידע עליהם ושימוש בו.

לעומת הציבור הכללי, הורים לילדים נוטים להתרגש יותר מהאפשרויות של הבינה המלאכותית. 51% מההורים מצפים שבינה מלאכותית תשפר את איכות חייהם באמצעות מיכון מטלות יומיומיות ו-46% מתרגשים מהאפשרות של בינה מלאכותיתI לסייע במטלות יום-יומיות.

ממצאי הסקר העלו עוד כי 39% מהנשאלים הביעו התלהבות מרפואה גנומית, 26% דיברו על חומרים מלאכותיים להחלפת איברים או השתלת רקמות. עבור 36% מהמשיבים טכנולוגיית העתיד המלהיבה ביותר נוגעת לאנרגיות מתחדשות.

"מהפך בהיבטים רבים של חיי היומיום שלנו"

לדברי ג'נבייב בל, סגנית נשיא ועמיתה בכירה באינטל, המשמשת גם כמרצה בכירה באוניברסיטה הלאומית של אוסטרליה וראש מכון A3, "לטכנולוגיות חדשות יש פוטנציאל לחולל מהפך בהיבטים רבים של חיי היומיום שלנו. מחקרים כגון זה מזכירים לנו עד כמה החוויה האנושית מגוונת. כאשר אנו דנים בעתיד החדשנות, אנו מדברים על מגוון רעיונות, טכנולוגיות וגישות שישפיעו על חיינו באופנים משמעותיים"

לדבריה, "קשה להעלות על דעתנו איך נוכל לעבור יום תמים ללא מחשב או סמארטפון, שתי טכנולוגיות שללא ספק ימשיכו להתפתח במקביל לטכנולוגיות אחרות, אך טכנולוגיות חדשות ומתעוררות כגון בינה מלאכותית ו-G5, שהן מופשטות וקשות יותר לתפיסה, עשויות לעורר חרדה מהתוצאות שהן יחוללו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים