צופים בסרטונים? יוטיוב תגלה לכם בדיוק כמה זמן השקעתם בכך

הרשת החברתית מבוססת סרטוני הווידיאו הוסיפה כלי מעקב אחר זמן לארגז הכלים הדיגיטליים שלה, שאמורים לתרום לרווחת חיי המשתמש ● מצטרפת לפייסבוק, שכבר הקדימה להוסיף אמצעי לשליטה בזמן שאנחנו "מבזבזים" אצלה בשירות

תקלה לילית. יוטיוב

גוגל הודיעה בימים אלו על הרחבת ארגז הכלים הדיגיטליים שלה לאיכות חיים (digital wellbeing tools) בפלטפורמת סרטוני הווידאו שבבעלותה, יוטיוב. התוספת החדשה נועדה לאפשר למשתמשים לעקוב אחר משך הזמן שהם מבלים בצפייה בסרטונים, ומכונה Time Watched, או בעברית – זמן צפייה.

התכונה, שהתחילה להתגלגל ברחבי העולם מאתמול (ב'), תאפשר למשתמשי יוטיוב הרבים לעקוב אחר משך הזמן שבילו במהלך היום, יום האתמול או בשבעת הימים האחרונים בצפייה בתכני וידיאו על הפלטפורמה וניתן לגשת אליה על ידי ביקור בתפריט החשבון של יוטיוב.

כאשר התכונה תגיע לישראל, יוכלו המשתמשים לבקר בפרופיל שלהם בתפריט החשבון בכדי לראות את הנתונים הסטטיסטיים שלהם, ובכלל זה את הממוצע היומי של שעות הצפייה. מידע זה מחושב בהתבסס על היסטוריית הצפייה ביוטיוב, כך הסבירה החברה. כלומר, אם מחקתם סרטונים מההיסטוריה שלכם או צפיתם בהם במצב גלישה בסתר, הצפייה הזו לא תיספר. בנוסף, אם תבוצע השהייה להיסטוריה של המשתמשים, הם לא יוכלו גם לעקוב אחר הנתונים הסטטיסטיים.

להתאים את יוטיוב בצורה הטובה ביותר לחייכם

"המטרה שלנו היא לספק הבנה טובה יותר של הזמן המושקע ביוטיוב, כך שתוכלו לקבל החלטות מושכלות לגבי האופן שבו אתם רוצים להתאים את יוטיוב בצורה הטובה ביותר לחייכם", כתבה החברה בפוסט שפרסמה.

בארגז כלי איכות החיים של יוטיוב נמצאות גם תכונות אחרות כמו תזכורות "קח הפסקה", שגם היא תכונה אשר לכאורה מתנגשת עם האינטרס הכלכלי של השירות ורצונו לגרום למשתמשים לצפות באמצעותו בכמה שיותר תכנים – ופרסומות. לכן כדאי להזכיר כי גוגל ויוטיוב בסך הכל הולכות אחרי הזרם ונאלצות להכניס את התכונות המסוימות.

את המגמה החלה בראשית אוגוסט פייסבוק, שהכניסה לשירות הרשת החברתית שלה ולשירות הנוסף שנמצא בבעלותה, אינסטגרם, "לוחות מחוונים לפעילות" (activity dashboards), שיספקו למשתמשים אינדיקציה לנפח הזמן שבו הם שוהים בפלטפורמות.

גם במקרה של גוגל ויוטיוב וגם במקרה של פייסבוק, החברות לא באמת רוצות שתנטשו את השירותים שלהן לטובת עניינים אחרים. הוספת מדדי הפעילות והזמן קשורה בכלל לצורך של האפליקציות להתאים את עצמן לרוח התקופה – שתי מערכות ההפעלה הבאות למכשירים הניידים, ה-Android P וה-iOS 12, יגיעו עם תכונות משופרות שנקראות "אל תפריע" (Do Not Disturb) ו"ניהול זמן טוב" (Time Well Spent), שבעזרתן המשתמשים יוכלו לראות כמה זמן הם מבלים באפליקציות מסוימות. לכן, הרשתות החברתיות פשוט מקדימות מעט את מה שמגיע בלאו הכי, ובוחרות בתפישה שאם כבר מוטב שהן יהיו המקור למידע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים