AMOI A920 – טלפון הביניים שישאיר אתכם אדישים

מי מכם שמחפש סמארטפון יעיל וזול אולי ימצא תועלת במכשיר החדש של AMOI, אבל האם הוא מספיק טוב? צבי קצברוג ספקן

טלפון ביניים למעמד הביניים? AMOI A920

כמו בצבא, את שוק הטלפונים הישראלי, אולי בגלל ה-"קרבות" הקשים על לבבות הצרכנים שמתרחשים בו בין היצרניות השונות, אפשר לחלק לשלושה שווקים, ואז לחלק אותם שוב. החלוקה לשוק גבוה, שוק בינוני ושוק נמוך – או שוק הכניסה – מקובלת בכל העולם, אבל לפחות בישראל כל אחד מהם מכיל כמה טווחי מחירים שמחלקים אותו, לפחות בטווח הבינוני, לעוד כמה תתי תחומים.

יש את שוק הביניים התחתון, עם מכשירים סבירים שמחירם מתחת לקו ה-1,000 שקלים, יש מכשירים שנעים בין הקו הזה לקו ה-1,500 שקלים ויש כאלה שמחירם עד 2,000 שקלים; השוק הבינוני הגבוה, שמציע מכשירים שיכולים להתחרות לעתים קרובות בביצועים של השוק העליון, ששמור למכשירי הפרמיום ולמכשירי הדגל של החברות.

ה-A920 של AMOI, שייך מבחינת המחיר לשוק הבינוני – עלותו 1,190 שקלים. כמו קודמו, ה-N828, גם הוא נמכר בסניפי הדואר, ולמעשה הוא מהווה מין התפתחות טבעית לאותו מכשיר. ההתפתחות באה לידי ביטוי בהגדלת המסך וברזולוציה שלו: 5 אינץ' לעומת 4.5 אינץ' ו-1,280 על 720 פיקסלים לעומת 960 על 540 פיקסלים.

למרות הגדלת המסך, משקלו של המכשיר עלה בארבעה גרם בלבד לעומת אחיו הבכור, והוא גם צמצמם את עוביו ל-8.3 מ"מ. זהו עובי שלא יוביל את המכשיר לזכייה בתחרות יופי או עיצוב, אבל זה לא נורא, וזה 2.5 מ"מ פחות מהמכשיר הקודם.

מערכת ההפעלה שודרגה מאנדרואיד 4.2.2 ל-4.4.2, ומעל לאנדרואיד הוסיפה החברה ממשק קליל משלה בשם AMOI UI שמשנה את צורת הצלמיות והן דומות יותר לסכמת לוליפופ (Lollipop), אבל לא לחלוטין. גרירה מהקצה העליון של המסך מציגה בצד שמאל העליון שתי צלמיות. אחת שמשמשת למחיקת ההודעות או הופכת לצלמית הגדרות אם אין מה למחוק. השנייה, משמשת לבחירת שירותים שונים להפעלה/ביטול וכן גישה להגדרות שונות. המשתמשים ימצאו כמה יישומים מותקנים מראש כמו Waze ו-ווטסאפ (WhatsApp), ואת רובם גם ככה רוב המשתמשים יורידו למכשיר שלהם.

המכשיר בסך הכול פועל באופן חלק בכל מה שקשור לגלישה, בדיקת מיילים ופעולות יום יומיות אחרות, אפילו בסרטים באיכות של 720p לא נתקלנו בבעיות מיוחדות. אבל, הוא אינו יכול להתמודד עם הרצת משחקים כבדים ובדרך כלל פשוט נתקע בלי לסיים פעולה. שניסינו להריץ את המשחקים הללו גם נתקלנו בקצת התחממות של המכשיר.

היבואנית, פמילי לינק (Family Link) מלווה את ה-A920 בחבילת מתנות מכובדת. בחבילה זו מוצאים כרטיס זיכרון של 16 ג'יגה-בייט, שמגיע לצד כיסוי נוסף בצבע כחול, כיסוי סיליקון שקוף וכן שתי מדבקות למסך. אבל הדובדבן בקצפת הוא סוללה נוספת שמגיעה עם מטען שולחני. מדובר בחבילה ראויה בהחלט.

כמו ה-N828 גם ה-A920 מבוסס על MT6582, המערכת על שבב הפופולארית שמיוצרת על ידי מדיה-טק (MediaTek) שועבדת במהירות מרבית של 1.3 ג'יגה-הרץ. הוא מגיע עם 1 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה ו-4 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון – נמוך, אבל כאמור לעיל, מקבלים כרטיס זיכרון כתוספת. הסוללה מציעה 2,100mAh נפח עבודה, המצלמה האחורית היא מצלמת 8 מגה-פיקסלים עם מיקוד אוטומטי ועם מבזק LED, ואילו הקדמית היא של 2 מגה-פיקסלים. מבחינת תקשורת תומך המכשיר ב-WiFi ובבלוטות' 4.0, וזה החלט מספק בנקודת המחיר הזו.

באופן לא מפתיע, תוצאות המבחנים של ה-A920 דומות לאלו של ה-N828. באותו אופן לא מפתיע התוצאות גם לא יכולות להתמודד עם אלו שלא מכשירים בקצה העליון של סקלת המחירים, ובעצם גם לא עם אלו שבתחום הביניים העליון. מבחינת זמן עבודה הגענו ב-PCMark ל-4:16 שעות עבודה ולציון נמוך של 2,251 נקודות. גם אם נעשה את ההתאמות המתבקשות לא נגיע ל-10 שעות עבודה רצופות כפי שהחברה מבטיחה, אבל גם לכך יש פתרון מסוים בחבילת ההטבות.

לסיכום, ה-A920 הוא מכשיר לא רע, אבל גם לא מספיק טוב. בשוק בו מתמודד יש מכשירים שעולים קצת יותר ומציעים יותר, ויש גם לא מעט מכשירים שמציעים את מה שהוא מציע במחירים יותר נמוכים, למשל ה-ZenFone 5 של אסוס (Asus). החבילה שמגיעה עמו מוסיפה נקודות לא מעטות, אבל לא בטוח שזה מספיק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים