יש לכם חמישה דולר מיותרים? יכולתם לקנות מחשב

קרן Raspberry Pi הבריטית לחינוך, אשר מפתחת ערכות מחשוב זעירות וזולות, היא שהציעה את המחשב למכירה ● אם המחיר נשמע לכם מצחיק, כדאי לדעת כי בחברה דיברו לפני ההשקה והביקוש הדרמטי, על אפשרות להפחית אותו אפילו יותר במהלך 2016

Raspberry Pi Zero

מחשב זעיר, שמחירו נקבע על חמישה דולר בלבד, נמכר עם השקתו בקצב של לחמניות טריות והמלאי אזל בתוך יום מרגע פתיחת מכירת האונליין שלו. מי שרצו להשקיע בקניית המחשב הקטן, Raspberry Pi Zero שמו, את מיטב כספם – כאמור, חמישה דולר – ולא מיהרו, גילו כי הוא כבר סולד-אאוט.

קרן Raspberry Pi הבריטית לחינוך, אשר מפתחת ערכות מחשוב זעירות וזולות, היא שהציעה את המחשב למכירה, כשלמעשה מדובר על דגם חדש, שדגמים קודמים שלו כבר יוצרו בידי הקרן והיו פופולריים במיוחד. מחירו של ה-Raspberry Pi Zero, שהוא המחשב הזול ביותר שפיתחה הקרן עד היום מבין פלטפורמות המחשוב שלה, זול ב-30 דולר מהדגם הראשון של ה-Raspberry Pi, שהוצע למכירה ב-2012, וכן הוא זול בארבעה דולר מה-CHIP, שמיליוני יחידות ממנו נמכרו מוקדם יותר השנה. הסיבה למכירת כל הסדרה הראשונה שיוצרה מהדגם, היא כנראה העובדה שלמרות שמהדגמים הקודמים של Raspberry Pi נמכרו מיליוני יחידות במהלך שלוש השנים האחרונות, מהדגם החדש ייצרה הקרן רק כמה עשרות אלפי יחידות.

"נדהמנו מהמולת הרכישה שהתחוללה ברגע שהכרזנו על שחרור המחשב", כתבה ליז אפטון, ראש מחלקת התקשרות של קרן Raspberry Pi, במייל ל-CNNMoney. החברה, שמשום מה לא התכוננה לביקוש הגבוה, אפילו חילקה 10,000 יחידות של המחשב החדש, הזעיר והזול כחלק מגיליון דצמבר של המגזין MagPi שהיא מוציאה, וכל העותקים של המגזין הזה נמכרו אף הם. "כרגע נמצאים בבנייה עוד מחשבים ונמשיך לשווק אותם, אבל לדעתנו זה עוד ייקח קצת זמן עד שנצליח לעמוד בדרישה", כתבה אפטון במייל.

על מה המהומה?

קרן Raspberry Pi בנתה לעצמה שם כיצרנית המחשב הקטן והזול ביותר בשנת 2012, וזאת למעשה לא ממש בעיה, כי בפועל מחשביה של הקרן הם בסופו של דבר בסך הכל לוח-אם. כדי להשתמש במחשב עליכם להוסיף לו מסך, מקלדת וכרטיס מיקרו-CD לשמירת הדטה שלכם. מובן שניתן גם לשדך לו עוד תוספות, ולכך נועדו במיוחד ה-GPIOs – פינים חופשיים אשר ממוקמים בגבו ומשמשים לצורך יצירת תקשורת עם מגוון מכשירים אלקטרוניים פשוטים.

המפרט הטכני של ה-Raspberry Pi Zero מציע: מעבד BCM2835 של ברודקום (Broadcom), שלו עד 40% בביצועים בהשוואה ל-Raspberry Pi 1, ומהירות 1 ג'יגה-הרץ; אל אלו נוספים – זיכרון פנימי (RAM) בנפח 512 מגה-בייט, מחבר mini-HDMI אשר תומך בשידור באיכות Full HD 1080P(!) ושני מחברי Micro-USB, שאחד מהם תומך בהעברת מתח חשמלי.

מימדיו של המחשב מצדיקים התייחסות אליו כאל מחשבונצ'יק – 65 מ"מ אורכו, 30 מ"מ רוחבו ועוביו חמישה מ"מ בלבד. אם המחיר נשמע מצחיק כדאי לדעת כי בחברה דיברו לפני ההשקה והביקוש הדרמתי, על אפשרות להפחית אותו אפילו יותר במהלך 2016. מעניין מה יעשו עכשיו, לאור ההתלהבות העצומה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים