גוגל בוחנת הטענה אלחוטית למכונית האוטונומית

מכוניות בנהיגה עצמית עומדות להיות כלי תחבורה מדהים ועתידני בכל מהותו, אך לא תהיה בהן יותר מדי תועלת אם הן לא יכולו לפעול לאורך זמן כי לא יהיה איך להטעין אותן ● מה עושים? בוחנים טעינה אלחוטית

לא יסופקו בכמות המובטחת. רכבים חכמים. אילוסטרציה: BigStock

גוגל (Google) עמלה על המכונית האוטונומית שלה, שתפעל ללא נהג אנושי. השמועות מספרות כבר על מני אב-טיפוס שמשייטים באזור מאונטיין וויו שבקליפורניה, לא רחוק מהמטה של ענקית הטכנולוגיה. בינתיים אין כל הערכה כמה זמן יארך עד שהמכונית תהיה מוכנה להשקה, וכמה בעיות, אם בכלל, יעשו הרשויות והרגולטורים עד שיאשרו את עלייתן לכבישים של המכוניות האוטומטיות, שמאחורי ההגה שלהן אין נהג. אבל אלו לא העניינים היחידים שמעסיקים כעת את גוגל.

הענקית מתעמקת בימים אלו בניסיונות למצוא דרך יעילה להטענת המכונית האוטונומית, כך שזו תוכל לנסוע ולנסוע ולנסוע. בניסיון לפתור את בעיית ההטענה הזו, בוחנת גוגל היעזרות בטכנולוגיית תהודת השראה מגנטית (resonant magnetic induction), צורה של טעינה אלחוטית שיכולה להשתמש במשדרים בסגנון בורות ניקוז, המוטבעים במדרכה, שיאיצו את כלי הרכב האוטונומי, כך מדווח IEEE Spectrum.

מסמכים שהגישה גוגל ל-FCC (ר"ת Federal Communications Commission), רשות התקשורת הפדרלית, מעידים על עבודתה עם החברות Hevo Power ו-Momentum Dynamics. חברות אלה גויסו כדי להתקין מטענים ניסיוניים במטה של גוגל ובמתקן הסמוך שלה, Castle facility, המשמש לבדיקת המכוניות האוטונומיות. הרעיון הוא שכלי הרכב ללא נהג "ירחפו" מעל פד-טעינה במשך מספר דקות כדי להיטען, או יעברו על-פני סדרה של משדרים כשהן נמצאות בתנועה, מה שיספק להן טעינה כמעט מיידית.

טעינה אלחוטית פותרת מספר בעיות בעבור יצרנית המכוניות בנהיגה עצמית – מערכת יעילה תאפשר לגוגל וליצרניות אחרות להשתמש בסוללות קטנות וקלות יותר מאשר אלה שבהן נעשה שימוש בכלי רכב חשמליים, דבר שעשוי להוזיל את המחיר הכולל של המכוניות. בנוסף, טעינה אלחוטית נגישה מקלה על הסעתם של ילדים, קשישים ואנשים עם מוגבלויות מסוימות במכוניות האוטונומיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים