האם האינטרנט של הדברים הוא הדבר הבא בתחום הריגול?

מעכשיו כדאי לכם להיזהר במה שאתם אומרים ליד מכשירי החשמל הביתיים שלכם - ההתקנים החכמים אולי מרגלים אחריכם

האינטרנט של הדברים. אילוסטרציה: BigStock

ראש שירות המודיעין האמריקני, ג'יימס קלאפר, אמר בדיון בוועדת השירותים המזוינים של הסנאט (Senate Armed Services Committee) השבוע כי "שירותי מודיעין עלולים להשתמש באינטרנט של הדברים לצורך זיהוי, מעקב, ניטור, קביעת מיקום ומיקוד בעבור גיוס, או כדי לקבל גישה לרשתות או אישורי משתמש". ההערה היוותה חלק מדו"ח גדול שכותרתו "הערכת האיום העולמי על קהילת המודיעין בארצות הברית", אשר הצביע גם על מציאות וירטואלית ורבודה, וכן על אינטליגנציה מלאכותית כאיומים גלובליים פוטנציאליים.

"מכשירים שעוצבו והוגשו עם דרישות אבטחה ובדיקות מינימליות, וכן המורכבות ההולכת וגדלה של הרשתות, עלולים להוביל לפגיעויות נרחבות בתשתיות אזרחיות ובמערכות ממשלת ארצות הברית", כתב קלאפר. "התפתחויות אלו יהוו אתגרים למגננות הסייבר שלנו ולסודות מקצוע מבצעיים, אך גם עשויים ליצור הזדמנויות חדשות בעבור אספני המודיעין שלנו".

משפרים יעילות, שימור אנרגיה ונוחות

בהתייחסות ספציפית לאינטרנט של הדברים הודה קלאפר כי מכשירים חכמים "משפרים יעילות, שימור אנרגיה ונוחות". אבל יש גם פשרות כי "רבות מהמערכות החדשות האלו יכולות לאיים על פרטיות ושלמות הדטה, או על המשכיות השירותים. ההשלכות של החדשנות וההסתמכות המוגברת על טכנולוגיית המידע יגדלו כנראה בשנים הקרובות ויהיו רבות מתמיד בהיקפן ובהשפעתן", טען קלאפר בסנאט.

גישת הממשלה לגאדג'טים של אזרחי ארצות הברית הפכה לנושא חם בזמן האחרון, במיוחד מאז שאפל (Apple) וגוגל (Google) הודיעו שיצפינו את מערכות ההפעלה הניידות שלהן כברירת מחדל. הבולשת, בעיקר ה-FBI, התלוננה כי המהלך הזה יקשה עליהן לסכל מחבלים שמתקשרים ביניהם באמצעות מכשירי iOS או אנדרואיד (Android).

דו"ח אחרון של הרווארד (Harvard), לעומת זאת, טוען אחרת – משמעות ההצפנה אינה שהאינטרנט הופך ל"אפל" יותר בעבור החוקרים. נהפוך הוא, היא יוצרת "כיסי אפלולית", תוך פתיחת אפיקים אחרים לצורכי ריגול, כמו האינטרנט של הדברים. בינתיים מגיעה הצהרתו של קלאפר במקביל לבקשת הבית הלבן השבוע, לתקצב ב-19 מיליארד דולר את האבטחה המקוונת, כחלק מהצעת התקציב הכספי של הנשיא אובמה לשנת 2017.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים