האפליקציות הראשונות ל-HoloLens של מיקרוסופט נחשפות

כל היישומים מקודדים טכנית בעבור Windows 10, אבל אלה המיוחדים ל-HoloLens מכונים Windows Holographic apps

הולולנס. צילום: מיקרוסופט

הענקית מרדמונד הודיעה שגרסת הפיתוח של ה-HoloLens, שמחירה 3,000 דולר תהיה מוכנה למשלוח בסוף מרץ והתחילה לקבל הזמנות מראש. אבל היא גם הודיעה של-HoloLens יהיו משחקים משלה וגם יישומים שפותחו בעבור הפלטפורמה. חלקם נראים מדהימים לגמרי.

המשחקים ישלימו את כלי הפיתוח של מיקרוסופט (Microsoft), וניתן למצוא אותם באתר המפתחים של הענקית מרדמונד. כל האפליקציות מקודדות טכנית בעבור Windows 10, אבל האפליקציות המיוחדות ל-HoloLens מכונות Windows Holographic apps. באתר פרסמה הענקית מספר קטעי וידיאו ותיעודים, יחד עם הדרכה כיצד לקודד אפליקציות הולוגרפיות בעבור HoloLens. ניתן אפילו למצוא בו אמולטור HoloLens שמאפשר לבדוק את הקוד.

אבל, רק כדי לקבל מושג אודות מה שה-HoloLens יכולים לעשות, יש גם כמה אפליקציות מגניבות ומשחקים, שאת חלקם ראינו בעבר ושכמה מהם חדשים לחלוטין.

ה-HoloStudio היוו את אחת החומרות החדשות המקוריות ביותר שנראו עד כה, כשהציגה אותם החברה בינואר 2015. ההדגמה נראתה מלוטשת מאוד אז, כפי שהיא גם כעת. חישבו על HoloStudio כמעין ערכת בניית אובייקטי תלת-ממד שניתן גם לייבא אליה קבצים מיישומים אחרים וגם ליצור לה תכנים משלכם, באמצעות ממשק תוסס כסרט מצויר. כל הדגמים האלו מרחפים באוויר, כך שניתן ללכת סביבם ולבדוק אותם מכל כיוון שהוא.

סקייפ

הגרסה ההולוגרפית של סקייפ (Skype) הייתה אפליקציה שמיקרוסופט הציגה לראווה לפני שנה, ויש בהחלט סיבה להאמין שהיא תספק חוויה משכנעת באופן זהה גם כעת. בינואר האחרון ניתן היה להשתמש בסקייפ ככלי תקשורת כדי לחווט בפועל מתג אור פיזי. בנוסף אפשר היה "לגרור" את חלון הסקייפ סביב, כדי לתקשר עם המדגים ישירות או להחליק את החלון לצד, כדי להתמקד במשימה. עוד אפשר היה לחלוק את מה שראיתם, כך שחבר הסקייפ שלכם יכול לסמן (עם דיו דיגיטלי!) מה שהיה צריך להשיג בהדגמה. זו הייתה הפגנה רבת עוצמה של חזון המציאות הרבודה של מיקרוסופט.

ActionGram

עדיין לא ידוע הרבה על פעולת ה-ActionGram, למרות שכמה קודי מפתחים מוקדמים דלפו לאחרונה. מיקרוסופט מתארת את האפליקציה כדרך "למזג תוכן הולוגרפי לתוך הגדרות בעולם האמיתי, המאפשרת לכל אחד ליצור סרטונים מרתקים, הומוריסטיים ורגשיים". התיאור הזה נשמע קצת כמו אינסטגרם (Instagram) בשילוב הולוגרמות.

HoloTour

מיקרוסופט לא סיפקה איורים של מה ש-HoloTour יעשה, אך נראה כי זו גרסת HoloLens ספציפית של Google Earth או של Bing Maps. הצופים יועברו וירטואלית ל"מיקום אחר שאותו הם יחוו כמו שהוא באמת", כך על-פי פוסט שפורסם בבלוג על-ידי קודו צ'ונודה, סגן נשיא תאגידי של מיקרוסופט האחראי על HoloLens. "דוגמאות הכוללות רזולוציה גבוהה של 360 מעלות מציגות באופן פנורמי מקומות כמו רומא ומאצ'ו פיצ'ו", כתב צ'ונודה.

אבל מכיוון שמרביתנו מתעניינים בעיקר בשאלה באיזה משחקים נוכל לשחק ב-HoloLens, הנה שלושה מהם:

Fragments – מיקרוסופט מתארת את המשחק כ"דרמת פשע מעורבת-מציאות הנפרשת בסביבה שלך" – בעצם גרסה של דרמת שרלוק הולמס שבה החשודים למעשה קופצים לביקור בביתכם. מה שזה אומר זו חוויית מציאות מדומה שבה הדמויות יושבות, פשוטו כמשמעו, על הספה לידכם, ומדברות על חוויותיהם.

Young Conker –  כן, זה אותו Conker שנלחם במפלצת קקי ענקית, אלא שכעת הוא מגיע בגרסה הווירטואלית. יש לקוות שהוא יתנהג קצת יותר טוב הפעם. מה שהופך את הגרסה הזו של Conker למיוחדת, הוא שמשחק הפלטפורמה הזה מתרחש בסלון או בחדר השינה שלכם, או אולי במשרד.

"שלא כמו עם משחקי וידיאו מסורתיים, שבהם אנשים משחקים באותן רמות דיגיטליות שתוכננו מראש – Young Conker נתפר כך שכל הרמות שבהן תשחקו יותאמו לעולם האמיתי שלכם", כתב צ'ונודה. "משמעות הדבר היא שכל אדם מקבל חוויית משחק שונה, שכן לכל גיימר סביבת עולם אמיתי ייחודית משלו". כלומר, ש-Conker יכול לנתר משולחן הקפה שלכם או לטפס על הקירות שלכם. אפשר שגיימרים שישחקו באמצעות ה-HoloLens ינדדו בסופו של דבר מחדר לחדר ומבניין לבניין, ויבנו רמות משלהם מעצמים פיזיים.

RoboRaid – המשחק האחרון (החביב) שעליו נספר הוא RoboRaid, משחק שמיקרוסופט התפארה בו בעבר ושבו רובוטים וירטואליים פורצים מהקירות. המשחק, שנקרא בעבר פרויקט X-Ray, נוצר על-ידי צוות של שמונה אנשים במשך 12 שבועות והתוצאה המצוינת מוכיחה שאין צורך בבית פיתוח גדול כדי להתאים יישומים בעבור HoloLens, כך על-פי מיקרוסופט.

משחק אחד שהענקית לא כללה בינתיים בהיצע שלה הוא מיינקראפט (Minecraft) הפופולרי, שהוצג לפני שנה, ושקרוב לוודאי שיופיע בגרסת ה-HoloLens בעתיד. בכל מקרה, עד כה, מה שמיקרוסופט תכננה ל-HoloLens נראה מבטיח מאוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים