מיקרוסופט משיקה הזמנות מראש בעבור ערכת המפתחים של ה-HoloLens

הענקית מרדמונד החלה לקבל הזמנות בעבור גרסת הפיתוח של ה-HoloLens, שמחירה 3,000 דולר, ותתחיל לבצע משלוחים ב-30 במרץ

ה-HoloLens, קסדת המציאות הרבודה של מיקרוסופט, בגרסתה הראשונה. צילום: יח"צ

כאשר מיקרוסופט (Microsoft) הודיעה לראשונה על HoloLens, פלטפורמת החומרה למציאות הרבודה שפיתחה, רבים הניחו שמדובר בלא הרבה יותר מהדגמה מגניבה שנועדה לעורר התרגשות. אבל כעת ברור שמדובר ביותר מזה, והחל מאתמול (ב') תקבל ענקית הטכנולוגיה הזמנות לרכישה מראש ממפתחים שמעוניינים בערכה.

מפתחים שמקבלים הזמנה יוכלו לקנות את הערכה בעבור 3,000 דולר. היחידות הראשונות יחלו להישלח למפתחים בארצות הברית ובקנדה ב-30 במרץ. במקביל, הכריזה גם מיקרוסופט על הסט הראשון של יישומי HoloLens, שנועדו להראות את היכולות של הפלטפורמה, כולל גרסת HoloLens של סקייפ (Skype) ועוד כמה משחקים, וכמו כן סיפקה גם כמה פרטים נוספים על מפרט החומרה.

חשוב לציין כי לא מדובר בהשקה לצרכן. בחודשים האחרונים אוספת מיקרוסופט בקשות ממפתחים מעוניינים, וכעת תתחיל להזמין אותם לתכנית שלה. בעוד שדובר החברה לא הצליח לספר איך החליטה הענקית מי יהיו המפתחים שיקבלו את ההזמנות הראשונות, החברה אומרת שההזמנות יפורסמו בקבוצות. אם לא הגשתם פנייה עדיין, ניתן להפנות גם כעת בקשות בכדי לקבל הזדמנות ולהיכלל באחת הקבוצות.

הולוגרמות רב-מימדיות בצבע מלא

אז מה תקבלו כשתשלמו 3,000 דולר בעבור מהדורת הפיתוח של ה-HoloLens? במארז תוכלו למצוא את משקפי ה-HoloLens עצמם, קליקר לאינטראקציה עם יישומים שמעבר למחוות, תיק נשיאה, רפידות לאף ורצועות תקורה, וכן מטלית מיקרופייבר ומטען. המכשיר עצמו, אשר מיועד לפעול בנפרד מהמחשב השולחני, יכלול 64 ג'יגה בייט של זיכרון פלאש ו-2 ג'יגה בייט של זיכרון RAM (שנראה די נמוך). בצורתם הנוכחית, ה-HoloLens שוקלים 576 גרם.

מיקרוסופט מעריכה בשעתיים עד שלוש שעות את חיי הסוללה, עם עד שבועיים זמן סטנד-ביי. ה-HoloLens יקוררו באופן פסיבי (כך שאין צורך לדאוג למאווררים) ויכללו הן מעבד אינטל (Intel) בארכיטקטורת 32 בייט והן "יחידת עיבוד ההולוגרפי" (HPU) מותאמת-אישית של מיקרוסופט עצמה.

בנוסף כוללת הערכה מגוון חיישנים וביניהם חיישן אור סביבתי וארבע מצלמות להכרת הסביבה, וכן מצלמת עומק נוספת שתאפשר ל-HoloLens למפות את המרחב. בנוסף בערכה – מצלמת 2 מגה פיקסל לתמונות וסרטוני וידאו, וארבעה מיקרופונים מובנים בתוך האזניות, שמיועדים לקליטת פקודות קוליות מהמשתמש. המצלמה המובנית מאפשרת הקלטת מציאות מעורבת (MRC) וצילום וידיאו ותמונות של הולגרמות. הערכה מתבססת על מערכת ההפעלה Windows 10.

"ל-HoloLens יש עדשות הולוגרפיות שמשתמשות במערכת הקרנה אופטית מתקדמת בכדי ליצור הולוגרמות רב-מימדיות בצבע מלא, עם חביון נמוך מאוד, כך שתוכלו לראות אובייקטים הולוגרפיים בעולמכם", כותב אלכס קיפמן, האוונגליסט הראשי של מיקרוסופט בעבור ה-HoloLens, בהכרזה של היום, ומוסיף ומסביר ש"המפתח לחוויה הולוגרפית גדולה הוא הולוגרמות, כי הן נקודת אור עשירה, כלומר, יש להן צפיפות הולוגרפית גבוהה והן מוצמדות או מעוגנות אל העולם שסביבנו".

HoloLens נחשב לאחד הפרויקטים הכי מרגשים שהוציאה מיקרוסופט מזה זמן רב. עד עכשיו הייתה למשקפי המציאות הרבודה בעיקר הדגמה נפלאה. כעת יזכה העולם סוף סוף לראות איך המשקפיים יעבדו באמת מחוץ לתחומי סביבת ההדגמה של מיקרוסופט, ומדובר בתוצר שללא ספק עומד להיות לא פחות ממרתק ומהפכני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים