מערכת ההפעלה הבאה של גוגל: מי את, Android N?

מדובר בגרסת סקירה, ראשונה מבין חמש שצפויות עד ההשקה ברבעון השלישי של השנה ● המערכת תכלול שינויים רבים, ולכן המטרה היא לערב את המפתחים מוקדם יותר, בכדי לקבל כמה שיותר פידבקים

חשוף ומבויש. אנדרואיד

גוגל (Google) הפתיעה והכריזה על השקת גרסת סקירה ראשונה עבור מערכת ההפעלה הבאה שלה, שמכונה בינתיים Android N.

גרסת הסקירה, הראשונה מבין חמש שצפויות עד ההשקה של הגרסה הסופית ברבעון השלישי של 2016, אמורה הייתה לפי הציפיות להיות מושקת בכנס ה-I/O המסורתי של החברה במאי. בגוגל הסבירו זאת בכך שגרסת מערכת ההפעלה החדשה אמורה לכלול שינויים רבים, ולכן המטרה היא לערב את המפתחים מוקדם יותר, בכדי לקבל כמה שיותר פידבקים.

מפתחים או לא, גרסת הסקירה הראשונית של Android N כבר זמינה להורדה עבור המפתחים, וגם לאלו שלא כמובן, שברשותם מכשירי ליין ה-Nexus של החברה: 6, 5X, 6P, 9, Nexus Player וגם המחשב Pixel C. מי שרוצה להתקין את המערכת החדשה, יכול להירשם ולקבל את העדכון דרך האוויר, כמו עדכון מערכת רגיל.

לא צריך לפתוח את האפליקציה בפועל

יש לציין שנכון להיום, לפי כל ההערכות, מערכת ההפעלה הנוכחית של גוגל, Android Marshmallow, עדיין לא הגיעה לנתח שוק של 3% מסך המכשירים שמפעילים אנדרואיד, כך שהצעד המוקדם של החברה הוא בהחלט יוצא דופן.

אז מה חדש? בשלב זה ברור שהשינוי המרכזי הוא התמיכה של אנדרואיד בעצמה בתצוגת מסך מפוצלת, כך שניתן יהיה להפעיל מספר יישומים זה לצד זה בלי התערבות אפלקטיבית חיצונית, כשהמפתחים יוכלו לקבוע את הגודל המזערי עבור חלונות האפליקציות שלהם. כן תציע המערכת אפשרות למצב של תמונה בתוך תמונה, כך שניתן יהיה להציג, לדוגמה, סרטון בפינת המסך.

שינוי משמעותי נוסף מגיע לשורת ההתראות. פתיחת השורה תציג מידע עשיר ורב יותר מאשר בעבר בחלוניות לכל אפליקציה, כששם היישום יופיע לצד האייקון שלה. כמו כן, אם יתקבלו מספר התראות עבור אותה אפליקציה, הן יוצגו יחדיו בהתראה בודדת. אפשרות נוספת תהיה היכולת לספק תגובה ישירות משורת ההתראות, כך שלמעשה לא יהיה צריך לפתוח את האפליקציה בפועל, ולא רק ליישומים שמגיעים מבית גוגל.

גוגל מסרה שמצב הנמנום, Doze, שהוצג ב-Marshmallow ישופר ויאפשר לחסוך זמן סוללה רב יותר כשהמסך יהיה כבוי, ושהיא פועלת להקטין את צריכת הזיכרון של מערכת ההפעלה עצמה, ולשפר את יעילות הפעולה של האפליקציות שרצות ברקע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים