"וירוס אנטישמי" תוקף מחשבים של ישראלים; משמיע הסתה וקולות ירי

מדובר בסוג של רוגלה המתקינה עצמה במחשב ומאפשרת לגורם חיצוני להשתלט על המחשבים הנגועים ● היא כוללת הפעלה של קבצי סאונד המלווים בקטעים מנאומים אנטישמיים

משקיע בישראלים. צילום: BigStock

"וירוס אנטישמי" חדש מסתובב ברשת, תוקף מחשבים ישראליים, משתלט על הדפדפן ומשמיע קולות ירי, תכני הסתה ואמירות אנטישמיות בשפה הערבית. כך חושפים חברי התכנית למאבק באנטישמיות ברשת בהתאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל.

לדברי חברי התכנית, במהלך החודש האחרון נפגעו עשרות מחשבים של ישראלים בווירוס. מדובר בסוג של רוגלה המתקינה עצמה במחשב ומאפשרת לגורם חיצוני להשתלט על המחשבים הנגועים. ההשתלטות כוללת הפעלה של קבצי סאונד – לרוב שירים בערבית, לעתים בסגנון של תפילה או מואזין, וכן קולות נפץ המלווים בקטעים מנאומים אנטישמיים, ובהם נאמר בין היתר "אצל היהודים זו מצווה לשתות דם, בגלל זה מוצצים את הדם לאחר ברית המילה ובגלל זה הם משתמשים בדם ילדים מוסלמים במאכלים מסוימים".

חברי התכנים מציינים כי גם לאחר סגירת כל התוכנות הפועלות במחשב, לרבות סגירת דפדפן האינטרנט, הקצבים ממשיכים להתנגן ואין אפשרות להפסיק אותם. "יש ימים שבהם זה קורה פעם אחת, ויש ימים שזה יכול לקרות במשך שעות", מספר אורי אוחנה, רכז התכנית. "במקרים כאלה יש שתי אפשרויות: לכבות את הרמקולים ולהמשיך לעבוד, או להפעיל את המחשב מחדש".

זאת ועוד, גם לאחר שניסה להסיר את הקובץ המשיך אוחנה להיתקל בבעיה. "אחרי שהרצתי תוכנת אנטי-וירוס, הסרתי את הקובץ והכל שב למקומו. אך לאחר כשבוע שוב חזרה התופעה".

עידו דניאל, ראש התכנית, הוסיף כי מדובר בעליית מדרגה במאבק נגד משתמשים ישראלים ויהודים ברשת. "רמת התחכום של ההסתה בערבית בחודשים האחרונים עולה. אנו פועלים להסיר זאת מהרשת באינטנסיביות מאז תחילתו של גל הטרור הנוכחי. בכל יום גולשים ישראלים רבים נתקלים בתכנים הללו, אשר מניעים את גלגלי טרור היחידים הפלסטיני מאז חודש אוקטובר".

דניאל אומר כי "הסרנו אלפי תכנים כאלו מפייסבוק (Facebook) ויוטיוב (YouTube), וכעת נראה שההסתה מגיעה אלינו במקום שאנחנו נגיע אליה. כצעד מניעתי ראשון אני מציע להפעיל שיקול דעת בריא ולא ללחוץ על קישורים לא מזוהים המופצים בחשבונות המפיצים הסתה ברשת ולא להשיב להודעות פרטיות מאותם משתמשים. בימים האחרונים צוות הסייבר שלנו פועל מסביב לשעון כדי למצוא את מקור הווירוס ולפתור את הבעיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים