אסוס השיקה רובוט ביתי, סמארטפונים ומחשבים ניידים

Zenbo הוא רובוט שמסוגל לנוע באופן עצמאי, להבין פקודות קוליות כמו "היי, זנבו" ולשמש כ-Hub לסמארטפון ● כן השיקה החברה משפחת Zenfone חדשה, לפטופים וטאבלטים

היי, זנבו. צילום: אסוס

אסוס (Asus) השיקה שורה של חידושים בתערוכת Computex 2016, שמתקיימת בימים אלה בטייוואן. גולת הכותרת היא Zenbo, רובוט ביתי שמסוגל לנוע באופן עצמאי, להבין פקודות קוליות כמו "היי, זנבו" ולשמש כ-Hub לסמארטפון. יחד אתו השיקה החברה סדרה חדשה של סמארטפונים ממשפחת ה-Zenfone ומחשבים ניידים בסדרות ZenBook ו-Transformer.

מחירו של Zenbo יחל ב-599 דולר, והחברה לא מסרה פרטים על זמינותו ומחירו בישראל.

כך או כך, מדובר ברובוט שמיועד לציבור הרחב ונועד לספק סיוע, כגון תזכורות של מידע חשוב, זמני פגישות, מתן תרופות ופעילות גופנית. בנוסף, הרובוט החדש מפקח בבית במצבי חירום. כך, למשל, מי שנופל יקבל ממנו סיוע והוא אף יתקשר לשאר בני המשפחה שמספרי הטלפון שלהם הוכנסו לזיכרונו, על מנת ליידע אותם על כך. כאשר בני המשפחה מקבלים את ההודעה, יש באפשרותם לשלוט מרחוק על Zenbo ולעבור להשתמש במצלמה המובנית בו כדי לראות מרחוק מה קרה ליקירם ומה אפשר לעשות.

הוא משמש גם כבן לוויה ידידותי, שמסייע לגשר על הפער הדיגיטלי בין דורות, על ידי מתן סיוע לשימוש במגוון רחב של משימות באינטרנט, כולל ביצוע שיחות וידיאו באמצעות מדיה חברתית, ביצוע קניות והורדת סרטים ותוכניות טלוויזיה. הוא עושה את כל זאת באמצעות פקודות קוליות מודרכות. רובוט Zenbo משמש גם כחבר למשחק – הוא מספר סיפורים אינטראקטיביים ומשחק משחקי למידה.

המכשיר כולל מערכת סאונד סטריאו מובנית, שבעזרתה הוא מנגן את השירים המועדפים על ילדי המשפחה ואף רוקד אתם לצלילי המוזיקה, מספר להם סיפורים תוך שימוש במגוון קולות משעשעים ותוך שהוא מציג תמונות נלוות על המסך שלו.

רובוט Zenbo יכול להתחבר ולשלוט במכשירים ביתיים חכמים רבים, כולל נורות, טלוויזיות ומזגנים. בני הבית יכולים לצפות במסך המובנה שלו כדי לראות מבקרים בדלת, ואז לפתוח אותה באמצעות פקודה קולית פשוטה. הוא יכול גם לעזור במטבח, לקרוא את המתכונים בקול רם ולתפקד כטיימר קולי.

מכשירי ה-Zenfone 3 החדשים. צילום: אסוס

מכשירי ה-Zenfone 3 החדשים. צילום: אסוס

באמצעות המצלמה המובנית שלו יכול החבר החדש במשפחה להסתובב בבית ולשמר רגעים מיוחדים בחיי היומיום. כשבעלי הבית לא נמצאים, הוא משמש גם כמצלמת אבטחה, באמצעות אפליקציית סמאטרפון אינטואיטיבית, שמאפשרת שליטה מרחוק, בכל זמן ומכל מקום.

משפחת Zenfone חדשה

במקביל לרובוט החדש השיקה אסוס סמארטפונים בסדרת Zenfone 3. סדרה זו תכלול שלושה דגמים חדשים: Zenfone 3, Zenfone 3 Deluxe ו-Zenfone 3 Ultra. היא תוצע בשלל צבעים. מאסוס נמסר כי דגמי הדלוקס והאולטרה הם הסמארטפונים הראשונים בעולם שעשויים משלדת אלומיניום אחידה, עם אנטנה מוסתרת.

הסמארטפונים החדשים יהיו מצוידים במעבד מבית קוואלקום (Qualcomm) וזיכרון RAM בנפח 4 ג'יגה-בייט. בדגם הדלוקס ניתן להרחיב עד ל-6 ג'יגה-בייט, לביצועים מהירים וחזקים במיוחד. ה-Zenfone 3 מגיע בגודל 5.5 אינץ’ ומציע מצלמה קדמית באיכות 8 מגה-פיקסל ואחורית באיכות 16 מגה-פיקסל. הגודל של גרסת הדלוקס הוא 5.7 אינץ' ושל גרסת האולטרה – 6.8 אינץ'.

ה-Zenfone 3 והדלוקס מצוידים בסוללה של 3,000 מילי-אמפר לשעה והאולטרה – בסוללה של 4600 מילי-אמפר לשעה. בדגמי האולטרה והדלוקס ניתן אף לבצע הטענה מהירה (עד פי שלושה) והאולטרה אף יכול לשמש כ-Power Bank להטענת מכשירים אחרים. המכשירים כוללים בנוסף כפתור זיהוי טביעת אצבע בגבם.

גם מחיריהם וזמינותם בישראל של הסמארטפונים החדשים לא נמסרו. בחו"ל יעמוד מחירם על 250 דולר ל-Zenfone 3, על 480 דולר לאולטרה ועל 500 דולר לגרסת הדלוקס.

מחשבים ניידים וטאבלטים חדשים

בגזרת המחשבים השיקה אסוס שני מחשבים ניידים חדש מסדרת ה-ZenBook ושני דגמים בסדרת הTransformer.

הדגם UX390 בסדרת ה-Zenbook יציע מסך בגודל 12.5 אינץ' ומעבד i7. עובי המחשב הוא 11.9 מ"מ ומשקלו 910 גרם בלבד. המחשב יוצע בצבעים כחול רויאל, ורוד זהב ואפור מינרל.

מחשב נוסף הוא ה-UX560 מסדרת ZenBook Flip, בעל מסך בגודל 15 אינץ', מעבד i5 או i7 ומסך תצוגה של K4, בדגם עם המפרט היוקרתי יותר.

הדגמים החדשים בסדרת ה-Transformer, ה-T305 וה-T303 PRO, מגיעים עם מסך בגודל 12.6 אינץ', ומעבד אינטל Core-i במשקל של 795 גרם לדגם Pro ו-695 גרם לדגם הרגיל. עם שני הדגמים ניתן לעבוד כלפטופ או כטאבלט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים