Xperia C5 Ultra: טלפון לאוהבי צילום עם קבלות

מדובר בפאבלט הפונה לשוק הביניים, הנמכר כיום ברשת בסביבות ה-1,800 שקלים ● מצד אחד המכשיר בעל סוללה שמחזיקה מעל לשמונה שעות, אך מן הצד השני - הוא בעייתי מבחינת ביצועים ● אז מה כן טוב בו? שימו עין

Xperia C5 Ultra של סוני. צילום: יח"צ

כמו הרבה יצרניות טלפונים אחרות, גם סוני (Sony) למדה פחות או יותר בשנתיים האחרונות להפציץ לכל הכיוונים בניסיון למכור כמה שיותר מכשירים.

כמו יצרניות טלפונים אחרות, יש לה סדרה שהאספירציה שלה היא להתחרות למעלה מול הגדולות עם מכשירים במחירים כמעט הכי גבוהים שאפשר, אבל מצד שני יש לה לא מעט מכשירים שמתמודדים בכל מיני רמות של שוק הביניים.

היא אמנם לא מגיעה לרזולוציה של סמסונג (Samsung) ששולחת לשוק גם מכשירים שמחירם לצרכן כמה מאות שקלים בלבד, אבל יש לה נציגות נאה מאוד בשוק הביניים המרכזי ועד לשוליים העליונים שלו, שממש נוגעים בקצה התחתון של השוק הגבוה.

ובין השאר יש לה גם את מכשירי ה-Ultra, וכשטלפון בסדרה מסוימת של החברה מקבל את התוספת Ultra – צריכים לדעת שהכוונה היא לגודל המסך. במקרה של ה-Xperia C5 Ultra מדובר במסך בגודל 6 אינץ' ואם מישהו מכם רוצה לומר עכשיו "אה, זה פאבלט אמיתי", שיהיה.

לבצבץ גם מעל ראשי ההמון

מה שבטוח הוא שבים של טלפונים "רגילים" שמגיעים לשוק בהמוניהם עם מסכי 5.5 אינץ', יש עדיין די מעט מכשירים יחסית שמציעים מסכים בגודל כזה, ואפילו יותר, ו-C5 Ultra כמו חבריו לגודל בהחלט בולט מהבחינה הזו. זה לא אומר שאי אפשר להכניס אותו לכיס: המסגרת מסביב למסך, ובמיוחד בצדדים, יחסית צמודה כך שאין כמעט פלסטיק מיותר מסביב לזכוכית.

ל-C5 Ultra ממשפחת ה-Xperia של סוני, יש אפילו כמה דברים שיכולים לגרום לו לבצבץ גם מעל ראשי ההמון, ולא רק גודל המסך שמוביל לכך, תרתי משמע, באופן טבעי.

אז בצד ימין למטה, אם תרצו, ובכל מקרה במרחק מסוים מכפתור ההפעלה/כיבוי העגול שהפך לאחד מסמלי המותג ומכפתור השליטה בעוצמת הקול, יש כפתור אחד נוסף שאני חושב שזה הדבר הכי נכון בכדי להגדיר טלפון שמתרכז יותר מכל בנושא הצילום. כן, ברור שמדובר בכפתור צילום, וזה אחד הדברים שאני אוהב למצוא במכשירים של סוני.

אם כבר רוצים לצלם, אז לעשות את זה באופן קצת מסוגנן, שדומה לשימוש במצלמה. זה הרבה יותר טבעי מלחיצה על כפתור וירטואלי על המסך, וזה גורם לפחות תקלות אצבע בצילום. נכון שלא מדובר בדבר חדש, אבל זה עדיין מהנה לשימוש – גם אם זה לא תמיד מגיב במהירות הרצויה כשרוצים לצלם ישירות מבלי קודם כל לפתוח את מסך הנעילה.

סלפי קבוצתי

הדבר השני הוא המצלמה. 13 מגה-פיקסל, עם חיישן Exmor RS של סוני עצמה, עם מפתח של 22 מ"מ, צמצם בגודל f/2.2, ונורית לד יחידה ויכולת לצלם וידיאו ברזולוציה של 1080p. כן. זה נכון שזה לא כל כך מיוחד אם זו המצלמה העיקרית, אבל זו במקרה של ה-C5 Ultra – המצלמה הקדמית, או כפי שמכונה כבר בעם, מצלמת הסלפי. לא רע, אה?

השילוב של זה יחד עם מסך הענק מובילים לתמונות סלפי באמת נהדרות, וכמו שמישהו כבר אמר פעם אחת, זה בעצם טוב לא לתמונות סלפי, אלא לתמונות גרופי (Groupy).

בכל מקרה התוצאות באמת נהדרות כי סוני שילבה במנגנון הצילום הקדמי יכולות שנמצאות גם במצלמה האחורית – SteadyShot שדואגת לייצוב התמונה, גם אם לא באופן אופטי, ו-Superior Auto שדואגת לבחור את הסצנה המתאימה באופן אוטומטי. ויש גם תמיכה ב-HDR, והתוצאות באמת מלבבות נפש, שלא נאמר מרשימות ביותר.

המצלמה מאחור מבוססת על אותו חיישן אבל המפתח שלה הוא 25 מ"מ והצמצם f/2.0. מעבר לכך אין שינוי, ואם התוצאות מקדימה הרשימו אותנו, אז בוודאי גם אלה של המצלמה האחורית שסיפקו הוכחה שלא רק הגודל של החיישן במגה-פיקסלים משפיע על איכות התמונה, אלא בעיקר המנוע מתחת, ובמקרה הזה כמו ברבים אחרים, זה מנוע תוכנה פרסלנס.

כל תמונה – חגיגה

אפליקציית הצילום שמגיעה עם המכשיר פשוט מהנה לשימוש ומקלה לבחור על התכונות הבסיסיות הנדרשות, אבל הדבר הכי יפה שיש לסוני להציע הוא מה שהיא מכנה יישומוני מצלמה: מבחר גדול של אפשרויות שיכולות להפוך בקלות כל תמונה לחגיגה.

כך לדוגמה אפשר לבחור לצלם תמונת שחור לבן עם צבע אחד לבחירה שכן יופיע בתמונה. אפשר לבחור לצלם תמונה שמשלבת למטה בעיגול תמונה מהמצלמה ההפוכה. אפשר אפילו להשתמש במעין משחק מציאות רבודה שבו גמדים קטנים משתוללים על המסך, והכל נראה טוב בפנים וגם בחוץ, בצילומים בשמש או במקומות מעט חשוכים יותר.

אבל מעבר לכך מדובר במכשיר שבהחלט מתאים לתחום הביניים הנוכחי עם רזולוציית מסך של FHD עם 2 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה ו-16 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון, עם יכולת הרחבה בעוד 256 ג'יגה-בייט לכל היותר באמצעות כרטיס microSD, ומעבד MT6752 בין שמונה הליבות במהירות 1.7 ג'יגה-הרץ של מדיה-טק.

לא חוויה שרוצים לזכור

מי שעוקב אחרי השוק יודע שזה פחות או יותר התצורה הבסיסית של הרבה מכשירים שמגיעים כיום לשוק הביניים בחלק התחתון של המחירים – רק שבמקרה של C5 Ultra זה לא בדיוק המצב. הוא נמכר כיום ברשת בסביבות ה-1,800 שקלים, כך שהוא ממוקם יחסית בחלק הגבוה של שוק הביניים.

מה שאומר שהלקוח הפוטנציאלי צריך להחליט עד כמה הצילום האיכותי חשוב לו, ועד כמה המחיר חשוב לו. מכשירים עם תצורה טכנית דומה נמכרים ב-1,000 שקלים פחות או יותר, כך שהפרמיה הנדרשת כאן עבור איכות הצילום והתוספת של חצי עד אינץ' שלם למסך היא גבוהה בממוצע למחיר הנמוך.

מבחינת סוללה לא תתאכזבו אם תרכשו את המכשיר. במבחן זמן העבודה של PCMark הוא החזיק מעמד 8:33 שעות, שאמנם זה רחוק מהשיא, אבל לא רע בכלל עבור מכשיר שמגיע עם סוללה של 2,930mAh שעוזרת לו לשמור על גוף דקיק יחסית. עם זאת, מבחינת ביצועים הוא בינוני מאוד, ומשחקים כבדים לא ממש יספקו חוויה שרוצים לזכור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים